ایکس باکس شروع خوبی در 2024 داشت. در حالی که آثار بزرگی مثل Indiana Jones هنوز در راه هستند، Hellblade 2 ستاره نمایش این برند در نیمه اول امسال بود. جدیدترین بازی استودیو Ninja Theory، به واسطه جلوه‌های بصری فوق‌العاده و داستان‌سرایی جذاب، مورد تحسین بسیاری قرار گرفت.

با این حال، بسیاری از این اثر به علت گیم پلی و محتوای محدودش انتقاد کردند. پس از آن به نظر می‌رسید که Hellblade 2 نتواند عملکرد خوبی در بازار داشته باشد. به گفته تحلیلگران، این بازی حتی در بین 10 بازی پرفروش امسال هم قرار نگرفت.

بعد از این عملکرد بد تجاری، حالا نگرانی‌های درباره آینده استودیو Ninja Theory به وجود آمده است. با نگاهی به تعطیلی استودیوهای اخیر مایکروسافت، مثل Tango Gameworks و Arkane Austin، می‌شود دلیل این نگرانی را فهمید.

البته توجه به این نکته مهم است که ایکس باکس، به تعداد بازیکنان این عنوان روی سرویس Game Pass اشاره‌ای نکرده است. از زمان انتشار Hellblade 2، انتظار می‌رفت که عملکرد آن پایین‌تر از یک بازی تراز اول و عظیم باشد. با این حال، به نظر می‌رسد که عملکرد این بازی حتی از انتظارات هم بدتر بوده است.

فروش بازی Hellblade 2فروش پایین Hellblade 2 علی‌رغم کیفیت بالا

همانطور که مت پیسکاتلا (Matt Piscatella) گزارش می‌دهد، Hellblade 2 سی و هفتمین بازی پرفروش ماه می در ایالات متحده بود. زمانی که تنها پلتفرم ایکس باکس را در نظر بگیریم، این بازی به رتبه بیست و یکم می‌رسد. خوشبختانه، در اواخر ماه می اوضاع آن بهتر شده و به رتبه دوازدهم پرفروش‌ترین بازی‌های ایالات متحده رسیده است. اگرچه همچنان از بازی قدیمی Fallout 76 عقب‌تر است.

در قاره‌های دیگر هم اوضاع بهتر نیست. در بازار اروپا، اثر جدید Ninja Theory حتی در بین ده بازی پرفروش ماه می هم قرار نگرفت. این در حالیست که IP جدیدی مثل Stellar Blade، در رتبه‌های بالای این لیست‌ها بود. انحصاری جدید PS5 توانست تا مدت کوتاهی پس از انتشارش، از مرز یک میلیون نسخه فروش عبور کند.

اوضاع آنجایی بدتر می‌شود، که بدانیم بیش از 90 درصد بازیکنان، Hellblade 2 را تمام نکرده‌اند؛ در حالی که طول کل بازی فقط هفت ساعت است! در این گزارش که توسط  TrueAchievements منتشر شد، ادعا شد که تنها 13 درصد بازیکنان روی ایکس باکس این بازی را تمام کردند. آماری که بر اساس مشاهده تعداد افرادی به دست آمده که اچیومنت The End of Tyranny را کسب کرده‌اند. اچیومنتی که بازیکن بعد از به پایان رساندن همه مراحل بازی دریافت می‌کند.

همین موضوعات و عملکرد بد، ممکن است اوضاع نینجا تئوری برای توسعه بازی بعدیش را پیچیده کند. بازی که ظاهرا قرار است دنباله‌ای بر داستان Senua و هلبلید باشد و این سری را تبدیل به سه گانه کند.

منبع: Tech4Gamers

source

توسط funkhabari.ir