ثبت نام و پذیرش دانشگاه آزاد از طریق سایت azmoon.org امکان پذیر است. این سایت، به‌عنوان سامانه ثبت نام، انتخاب رشته و مشاهده نتایج دانشگاه آزاد راه اندازی شده است. متقاضیانی که مایل به تحصیل در این دانشگاه هستند می‌توانند از  وارد سایت رسمی دانشگاه آزاد شوند و جهت نام نویسی اقدام نمایند. علاوه‌بر این امکان انتخاب رشته، مشاهده نتایج اعلامی و دریافت کارت ورود به جلسه و اطلاعیه‌های مربوط به آزمون‌ها از سوی دانشگاه آزاد هم از طریق این سایت امکان پذیر است.

لازم است بدانید که تمامی اخبار و اطلاعیه های مربوط به آزمون های دانشگاه آزاد نیز در سایت azmoon.org انتشار می‌ یابد. مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد، از طریق این سامانه شرایط لازم را برای اسم نویسی در رشته های با آزمون و بدون آزمون را فراهم کرده است.

معرفی سایت ثبت نام دانشگاه آزاد

با مراجعه به وب‌سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org ، افراد می‌توانند اطلاعات مختلفی را دریافت کنند. این وب‌سایت شامل لینک‌های مرتبط با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان سنجش آموزش کشور و سایر موارد، که با کلیک بر روی هر یک به این سامانه‌ها دسترسی خواهید داشت. واحدهای مختلف دانشگاه آزاد بر حسب استان نیز با انتخاب مربوطه قابل مشاهده است.

کاربران از طریق این وب‌سایت می‌توانند درخواست‌های مختلفی مانند اعتراض به نتایج آزمون، تصحیح موارد ثبت نامی و سایر مسائل را ثبت و پیگیری کنند. همچنین، تمام فرآیند‌های مرتبط با دانشگاه آزاد اعم از ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد  و اعلام نتایج و … در این وب‌سایت قرار دارد.

در جهت پذیرش بدون کنکور در دانشگاه‌های آزاد، کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته در پنج گروه آزمایشی متنوع، داوطلبان می‌توانند شرایط ثبت‌نام و لیست رشته‌های مربوطه را در  دفترچه بدون کنکور دانشگاه آزاد دریافت کنند و مطالعه نمایند.

معرفی سایت ثبت نام دانشگاه آزاد

نحوه ورود به سامانه ثبت نام دانشگاه آزاد

راهنمای ثبت نام در سامانه azmoon.org

از طریق مرورگر سیستم خود وارد سامانه azmoon.org شوید ضمنا دقت داشته باشید اگر به صورت صحیح وارد سامانه شوید در قسمت آدرس سایت می‌بایست عبارت azmoon.org درج شده باشد در صورتی که به صورت صحیح وارد سامانه شوید به صورت خودکار به صفحه azmoon.iau.ac.ir هدایت خواهید شد.

نحوه ثبت نام صحیح در سامانه اینترنتی azmoon و هم چنین سایت دانشگاه آزاد بسیار مهم است، با توجه به تعداد بالایی از متقاضیان که در نیمسال اخیر با توجه به ثبت نام نادرست نتوانستند راهی دانشگاه شوند در این اطلاعیه نحوه ثبت نام صحیح را نیز به شما آموزش خواهیم داد.

  •  مرحله اول ورود به سامانه اصلی به نشانی azmoon.org به صورت صحیح

معرفی سایت ثبت نام دانشگاه آزاد

  • مرحله دوم انتخاب مقطع تحصیلی مورد نظر و خرید کارت اعتباری ثبت نام مربوطه

انتخاب مقطع تحصیلی مورد نظر و خرید کارت اعتباری ثبت نام مربوطه در سایت آزمون

  • مرحله سوم تکمیل اطلاعات هویتی – سوابق تحصیلی – کد رشته محل

تکمیل اطلاعات هویتی - سوابق تحصیلی - کد رشته محل

  • بارگزاری تصاویر و مدارک با مشخصات مورد تایید و  دریافت رسید ثبت نام

نحوه بازیابی کارت اعتباری سامانه ثبت نام دانشگاه آزاد

برخی از داوطلبان ممکن است پس از خرید کارت اعتباری، سریال مربوطه را فراموش کرده یا از دست داده باشند. این افراد می‌توانند با طی مراحل زیر، آن را بازیابی کنند:

  • مراجعه به سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org و کلیک بر روی لینک پذیرش بدون کنکور مقطع مورد نظر

معرفی سایت ثبت نام دانشگاه آزاد

  • انتخاب گزینه «بازیابی کارت» در صفحه مربوطه

بازیابی کارت در سامانه azmoon

  • درج اطلاعات خواسته‌شده‌و فشردن کلید «بازیابی کارت»

نحوه بازیابی کارت اعتباری سامانه ثبت نام دانشگاه آزاد

بسیاری از داوطلبان ممکن است رمز عبور خود را پس از دریافت فراموش کرده یا یادداشت نکرده باشند. این متقاضیان می‌توانند طبق راهنمای بازیابی کلمه عبور ثبت‌نام بدون کنکور دانشگاه آزاد عمل کنند.

نکات مهم در خصوص سیستم ثبت نام دانشگاه آزاد 1403

به منظور ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد، داوطلبان محترم باید ابتدا از طریق سامانه ثبت نام دانشگاه آزاد azmoon.org بدون کنکور، نام نویسی خود را انجام دهند و رشته مورد نظر خود را انتخاب نمایند. لازم به ذکر است که برای ثبت نام در این روش، هزینه ای از داوطلبان درخواست می‌شود که بیاید این مبلغ را پرداخت نمایند. ثبت نام در دانشگاه آزاد برای سال ۱۴۰۳ شامل مراحلی است که دانشجویان باید به دقت آن‌ها را دنبال کنند. در اینجا به برخی از نکات مهم اشاره می‌کنیم:

  • ثبت نام به صورت آنلاین از طریق سامانه azmoon.org انجام می‌شود و دانشجویان باید وارد سامانه ثبت نام شوند.
  • اطلاعات شخصی و تحصیلی به دقت وارد‌ شده‌ و مدارک لازم مانند اصل مدرک دیپلم یا پیش‌دانشگاهی، کارت ملی، اطلاعات شناسنامه بارگذاری شوند.
  • پرداخت هزینه ثبت نام به صورت الکترونیکی و از طریق درگاه بانکی انجام می‌شود.
  • پس از تکمیل ثبت نام، رسید نهایی دریافت و تا زمان اعلام نتایج کنکور دانشگاه آزاد نگهداری شود.
  • تاریخ‌ها و مهلت‌های ثبت نام باید به دقت رعایت شوند تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود.
  • در صورت بروز هرگونه مشکل یا سوال، دانشجویان می‌توانند با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرند.

با رعایت این نکات مهم می‌توان فرآیند ثبت نام را به صورت کامل و بدون مشکل انجام داد و از تجربیات تحصیلی در دانشگاه آزاد بهره‌مند شد.

پادکست صوتی مقاله azmoon.org


https://irantahsil.org/wp-content/uploads/2022/12/Azmoon.org_.mp3

3.8/5 – (16 امتیاز)

چگونه در سامانه azmoon.org کارت اعتباری ثبت نام را خریداری کنیم؟

پس از ورود به سامانه دانشگاه آزاد می توانید بر روی خرید کارت اعتباری ثبت نام کلیک نموده و سپس با استفاده از کارت های عضو شبکه شتاب و همچنین رمز دوم اینترنتی، کارت مورد نظر را خریداری نمایید.

دفترچه ثبت نام ترم مهر و بهمن رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد در چه سامانه ای منتشر می شود؟

برای دانلود دفترچه مورد نظر می توانید به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه نمایید.

من به سایت دانشگاه آزاد مراجعه نموده ام اما نمی توانم وارد صفحه مربوط به ثبت نام شوم علت چیست؟

امکان ورود به سیستم ثبت نام دانشگاه آزاد تنها در زمان تعیین شده برای ثبت نام امکان پذیر است.

source

توسط funkhabari.ir