شفقنارسانه_ یک پیشکسوت مطبوعاتی می گوید: حق بود که رسانه های دولتی در ایام انتخابات جهت گیری هایشان رابه سمت وسویی می بردند تا افکارعمومی بتوانند بی‌طرفی آنها را حس کنند که به ضدتبلیغ علیه خودشان تبدیل نشود که متاسفانه شاهد اخبارجهت دار وجانبدارانه فراوانی بودیم.

فرهاد خادمی پیشکسوت مطبوعاتی درباره عملکرد رسانه های دولتی در ایام انتخابات به شفقنا رسانه می گوید: متاسفانه رسانه های دولتی و آنهایی که از بودجه عمومی ونهادهای عمومی غیردولتی استفاده می کنند نتوانستنداصل بی‌طرفی را رعایت کنند و شرایط به گونه ای شد که عملا ازمدارانصاف خارج شدند.

او ادامه داد: حق بود که این رسانه ها جهت گیری هایشان رابه سمت وسویی می بردند تا افکارعمومی بتوانند بی‌طرفی آنها را حس کنند که به ضدتبلیغ علیه خودشان تبدیل نشود که متاسفانه شاهد اخبارجهت دار و جانبدارانه فراوانی بودیم.

خادمی با هشدار درباره تبعات جانبدارانه عمل کردن رسانه ها در ایام انتخابات می گوید: تبعات عدم رعایت بی‌طرفی این قبیل رسانه ها باعث شده تا یک بی اعتمادی نسبت به کل رسانه ها در کشور شکل بگیرد و این نااطمینانی باعث سلب مرجعیت از رسانه های داخل می شود که درنتیجه آن شاهد عدم استقبال مردم به این رسانه ها خواهیم بود.

او توضیح می دهد: یک نکته را که باید متذکرشوم متاسفانه بدلیل اینکه حزب و حزب گرایی درجامعه نهادینه وپذیرفته نشده وعملا دستجات وگروه های موجود نیزفقط زینت المجالس انتخابات هستندو درنزدیکی انتخابات ازخواب خرگوشی بیدارمی شوند،و در طول سال نیزنقش حزبی خودرا ایفانمی کنند،لذا وبرخلاف رویه دنیای متمدن وپیشرفته،رسانه های ماحتی صداوسیمایک کارکردشدید حزبی پیدامی کنند ومی خواهندخلا احزاب راپرکنند.درنتیجه به بیراهه می روند و از مسیرخودمنحرف می شوند.

خادمی می گوید: این معضل متاسفانه طی ۳۵سال گذشته بشدت بروز ونمود دارد و مدیران مسئول رسانه ها و سردبیران آن هاحاضرنشدند نقش واقعی خود را ایفاکنند واز زیرسایه احزاب و گروه ها خارج شوند که این آفت واشکال بزرگ در ادامه راه آن ها را باچالش های هویتی واجتماعی روبرو می کندوسختی هایی برایشان بدنبال دارد.

او توصیه می کند: لذا پیشنهاد بنده این است که یکباربرای همیشه رسانه هاتصمیم بگیرند تادنباله روی احزاب نباشندونقش واقعی خود را در جامعه اجراکنند ونگذارند تا افکارعمومی ازآن هابطورکامل ناامید و دلسرد شوند.

source

توسط funkhabari.ir