فرمول بازیهای اخیر یوبیسافت یک روند تلاش و پاداش جدی را ایجاد میکنند، اما اثر جدید این شرکت میخواهد فرمول این عناوین را تغییر دهد. بازی Star Wars Outlaws طبق گفتهی کارگردان، سطح یا لول ندارد و نیازی به دریافت امتیاز و افزایش سطح قدرت شخصیت اصلی برای جنگیدن با دشمنان قدر نیست. ایدهای که میتواند بازیهای جهان باز یوبی سافت را برای همیشه تغییر دهد.
ماتیاس کارلسون، کارگردان بازی Star Wars Outlaws در مصاحبه با رسانه IGN به نحوهی پیشروی و پیشرفت پرداخت. او گفته است که خبری از افزایش لول و دریافت امتیاز نیست، بلکه بازیکننده با پیشروی در داستان، قدرت بیشتری پیدا میکند. به عبارت دیگر لازم نیست به انجام کارهای تکراری و فرعی برای افزایش سطح و نبرد با دشمنان پرداخت.
بازیهای اخیر Assassin’s Creed مانند والهالا به دلیل وجود آیتمهای متعدد روی نقشه نقد شدهاند. بازیکننده میتواند جریان اصلی بازی را رها کند و ساعتها به انجام کارهای فرعی برای افزایش لول و سطح بپردازد. بازی جنگ ستارگان یوبیسافت نشان داده که این فرمول را میتوان کنار گذاشت. استودیو Massive Entertainment سعی کرده تا سبک و سیاق خود را به کار ببرد. قابلیت بالا رفتن از برج برای فاش شدن نقشه نیست و حال میدانیم که مکانیک افزایش لول و کسب امتیاز هم حذف شده است.
حذف لول در بازی Star Wars Outlaws
سؤال بزرگ آن است که شخصیت اصلی بازی، چطور مهارتهای تازه میآموزد؟ گیمر باید یک سری مأموریتها را همراه گروهی از انپیسیها به نام Expert یا متخصص طی کند. این افراد را میتوان با پیشرفت در بازی و جهان آن پیدا کرد و یک سری مأموریتها را به شما ارائه میدهند. آنها مهارتهای تازهای به شما میآموزند. بخشی از این مأموریتها را در تریلر گیم پلی بازی Star Wars Outlaws دیدیم. برای نمونه شخصیت اصلی به سراغ یک تفنگدار خبره میرفت که یک سری تکنیکهای تازه حین تیراندازی بیاموزد.
ماتیاس کارلسون در مورد سیستم طراحیشده گفت: «میتوانیم همراه کاراکتری متخصص شوید تا یک سری مهارت جدید به شما بیاموزد یا سلاح شما را ارتقاء دهد. واضح است که کسب آن مهارت به انجام موفق مأموریت بستگی دارد، اما همین مأموریت کسب مهارت جدید هم برای خودش یک ماجرای دیگر است. IGN توضیحاتی در مورد این مأموریتها ارائه کرده است. به نظر میرسد که کوئستهای گفتهشده مثل مأموریتهای فرعی در بازیهای نقشآفرینی طراحی شدهاند، اما پاداش آنها قابلتوجه است.
باید دید سیستمهای طراحی شده بازی Star Wars Outlaws در نهایت چطور کنار هم مینشینند و جفت و جور میشوند. گفتنی است تولید این بازی به پایان رسیده و میتوانیم حدود دو ماه دیگر به تجربهی آن بپردازیم. نظر شما چیست؟ آیا حذف XP و لول کمکی به این اثر جهان باز میکند؟
منبع: TheGamer
source