اخیرا تام وارن (Tom Warren)، افشاگر معروف صنعت ویدیوگیم، ادعای جالبی درباره مارکتینگ برند ایکس باکس مطرح کرده است. او به این موضوع اشاره کرده که ردموندی‌ها قصد دارند، تبلیغات کنسول‌های ایکس باکس در برخی مناطق دنیا را متوقف کنند.

این هفته، دوره بسیار شلوغی برای مایکروسافت و ایکس باکس بود؛ اما نه از نوع خوب. همین چند روز پیش بود که افزایش قیمت سرویس گیم پس اعلام شد. سرویس اشتراکی مایکروسافت تغییرات قیمتی زیادی دریافت می‌کند و سطح جدیدی هم به آن اضافه خواهد شد.

با توجه به اینکه این تغییرات از سپتامبر اعمال می‌شود، آمار می‌گوید که افزایش خرید کد‌های ایکس باکس گیم پس رشد زیادی داشته‌اند. احتمالا دلیلش این است که مشترکین می‌خواهند قبل از افزایش قیمت‌ها، اشتراک خود را با قیمت ارزان‌تری تمدید کنند.

حالا به نظر می‌رسد که مایکروسافت می‌خواهد تاکتیک‌های بازاریابی خود را هم تغییر دهد. این اطلاعات از طریق افساگر معتبری به نام تام وارن مطرح شده که سابقه بسیار خوبی در افشای پیش از موعد عملکرد شرکت‌ها دارد. وارن می‌گوید که ممکن است مایکروسافت جلوی تبلیغات کنسول‌های ایکس باکس در مناطق EMEA را بگیرد. مناطق EMEA، مناطقی هستند که از تعداد گیمرهای کمتری نسبت به سایر مناطق دنیا دارند. این منطاق شامل اروپا، خاورمیانه و آفریقا می‌شوند.

تبلیغات ایکس باکستمرکز مایکروسافت روی محصولات جانبی برند ایکس باکس منتقل می‌شود

وارن اولین بار در خبرگزاری The Verge از این موضوع پرده برداشت. ظاهرا او این اطلاعات را در ماه گذشته و از طریق یک تامین کننده دریافت کرده است. با اینکه او می‌گوید هنوز به دنبال شواهد بیشتری برای تایید این اطلاعات می‌گردد، اما به این اشاره می‌کند که منبع او کاملا معتبر بوده و سابقه خوبی دارد.

وارن می‌نویسد: «در ماه می، من شواهدی را مبنی بر تغییر در استراتژی بازاریابی برند Xbox درسافت کردم. تغییراتی که از سال مالی جدید و در مناطقی مثل اروپا، آفریقا و خاورمیانه صورت خواهد گرفت. من نتوانستم شواهد بیشتری پیدا کنم، اما منبع من می‌گوید که تبلیغات برای کنسول‌های ایکس باکس در مناطق EMEA متوقف خواهد شد. این منبع معتقد است که مایکروسافت قصد دارد تا تمرکز خود را روی تبلیغات مواردی مثل گیم پس، کنترلرها، بازار رایانه‌های شخص و کلاود گیمینگ در این مناطق بگذارد.»

ظاهرا منبع وارن که جزو تامین کننده‌ها و فروشنده‌های محصولات گیمینگ است، به او اطلاع داده که مایکروسافت در فروش کنسول‌هایش در مناطق EMEA به مشکل خورده است. به همین دلیل ردموندی‌ها قصد دارند تا کنسول‌های کمتری را، به ویژه به اورپا، اختصاص دهند.

این اطلاعات چندان تعجب آور نیستند. چند سالی است که مایکروسافت نشان داده تا به دنبال دور شدن از بازار سخت‌افزار، و تمرکز کامل روی مواردی مثل سرویس‌های اشتراکی و کلاود گیمینگ است. در راستای این تلاش‌ها، مدتی پیش اعلام شد که ایکس باکس با آمازون همکاری کرده است. همکاری که در جهت یکپارچه سازی دستگاه Fire TV آمازون با سرویس بازی‌های ابری مایکروسافت صورت گرفته است. از طریق این سرویس، مشترکین گیم پس Ultimate می‌توانند بازی‌های زیادی را بدون نیاز به سخت‌افزار گیمینگ، استریم کنند.

منبع: THEGAMER

source

توسط funkhabari.ir