برخی از تحلیلگران معتقدند که اضافه شدن تبلیغات به سرویس گیم پس و بازیهای ویدیویی در آینده اجتنابناپذیر خواهد بود.
سرویس گیم پس اخیراً دستخوش تغییراتی شده و قیمت اشتراکهای آن افزایش یافته است. در واقع ایکس باکس با اضافه کردن بازیهای Call of Duty قصد دارد درآمد خود را از طریق این سرویس به حداکثر برساند.
به نظر میرسد این دلیل مهمی برای قیمتهای جدید و حذف عرضه روز اول بازیها از سطح پایه سرویس گیم پس باشد. با توجه به اینکه بازیهای روز اول اکنون به سطح Ultimate محدود شدهاند، برخی از تحلیلگران معتقدند که قیمت اشتراک این سرویس افزایش خواهد یافت. آنها همچنین بر این باورند که ایکس باکس در آینده تبلیغات را به سرویس مذکور اضافه خواهد کرد.
رسانه IGN نظرات تحلیلگران را پیرامون افزایش قیمت گیم پس و آنچه که ایکس باکس میتواند برای بهبود بیشتر درآمد خود انجام دهد، مورد بحث قرار داده است. برخی از تحلیلگران اعتقاد دارند که این افزایش قیمت اجتنابناپذیر بوده و چیزهای بیشتری در راه است.
بنابراین به نظر میرسد که طرفداران باید برای یک افزایش قیمت دیگر آماده باشند. با این حال، یک تحلیلگر دیگر نیز ادعا کرده است که چیزهای بیشتری در آن وجود دارد. او میگوید که آگهیهای تبلیغاتی بهزودی به سرویس گیم پس اضافه میشوند و ممکن است این امر مورد پسند طرفداران نباشد.
به گفته Joost Van Dreunen، این تبلیغات به تدریج در سرویس مستقر میشوند و در نهایت به یک مورد عادی تبدیل خواهند شد. این تحلیلگر بر این باور است که آگهیهای تبلیغاتی بعداً در بازیهای ویدیویی نیز ظاهر میشوند. اگر این رویکرد موفق شود، ممکن است تبلیغات در صفحات بارگذاری نیز پیادهسازی شوند و مایکروسافت تبلیغات پیشرفتهتری را دنبال کند.
پیش از این شرکت کپکام (Capcom) تبلیغات را در بازی Street Fighter 5 آزمایش کرد. در واقع پیادهسازی آن آیندهای را نشان میداد که در آن ناشران میتوانند از تبلیغات درون بازی بهره ببرند. این در حالی است که EA قبلاً به استفاده از تبلیغات برای به حداکثر رساندن درآمد بازی علاقه نشان داده بود.
source