استیو سینکلر (Steve Sinclair)، مدیرعامل شرکت Digital Extremes، اعتقاد دارد که ناشران باید به پروژههای سرویس محور، حتی اگر در زمان عرضه با مشکل مواجه شوند، ایمان داشته باشند.
سینکلر طی مصاحبهای با رسانه VGC از روند شرکتهای بزرگ که به سرعت عناوین سرویس محور خود را پس از اشتباهات و مشکلات زمان عرضه کنار میگذارند، ابراز تاسف کرد.
وی در این باره میگوید:
آنها (ناشران بزرگ) اغلب فکر میکنند بازیهای سرویس محور در زمان عرضه موفقیت یا شکست خود را نشان میدهند. اما اینگونه نیست. آنها یک راه مالی برای ثبات و پایداری دارند و هرگز این کار را انجام نمیدهند. بازی منتشر میشود، به خوبی مورد استقبال قرار نمیگیرد و آن را کنار میگذارند.
این شرمآور است که سالهای زیادی از عمر خود را صرف تکرار ساختن فناوری یا خلق یک جامعه میکنید و به دلیل هزینههای عملیاتی بالا، وقتی میبینید که میزان فروش کافی نیست، وحشت کرده و بازی را کنار میگذارید.
ما این را در بازیهای سرویس محور بزرگی دیدهایم که پتانسیل بالایی داشتند و فکر میکنم ناشران خیلی زود از آنها دست کشیدند.
در طی سالهای اخیر سرورهای بازیهای سرویس محوری از جمله Knockout City، Crossfire X، Babylon’s Fall و Anthem در مدت کوتاهی خاموش شدند. از سوی دیگر، بازی سرویس محور Warframe که توسط Digital Extreme ساخته شده است، یکی از نمونههای موفق در این زمینه به شمار میرود که از زمان عرضه در سال ۲۰۱۳ تاکنون، همچنان به کار خود ادامه میدهد.
با گذشت بیش از یک دهه از انتشار Warframe، این بازی همچنان بهروزرسانیها و محتوای جدیدی دریافت میکند. بهروزرسانی بزرگ بعدی آن تحت عنوان Warframe 1999 در زمستان امسال عرضه خواهد شد.
source