توسعهدهندگان CD Project Red میدانند که احتمالا هنگام بازی The Witcher 3 یا بازی Cyberpunk 2077 از راهنماها استفاده میکنید و بازیهای نقشآفرینی عظیم خود را با این ذهنیت طراحی میکنند. در ادامه با مصاحبه دربارهی اسرار پیچیده بازی Cyberpunk و The Witcher 3 همراه تیم اخبار بازی وبسایت دنیای بازی باشید.
فهرست اسرار پیچیده بازی Cyberpunk و The Witcher 3
مصاحبه با پاول ساسکو
در مصاحبه با پادکست Flow Games، «پاول ساسکو»، مدیر ارشد بازی Cyberpunk 2077: Phantom Liberty و مدیر پروژه بازی Cyberpunk 2، توضیح میدهد که یکی از نکاتی که به طراحان جوان میگوید این است که شما نمیتوانید ببینید که بازی چگونه درک خواهد شد تا زمانی که مسیر کامل آن را ندیده باشید یا به عبارت دیگر، تا زمانی که بازی را منتشر نکرده و سپس بازخوردهای مردم را مشاهده نکرده باشید نمیتوانید ببینید که بازیهایتان چگونه خواهند بود.
ما همیشه این را در نظر میگیریم و همیشه به طراحانم میگویم که محتوای خود را که توسط کسی، به صورت زنده بازی میشود تماشا کنید. به طور مثال یوتیوبرها را تماشا کنید، استریمرها را تماشا کنید؛ زیرا خواهید دید که چگونه فکر میکنند. بسیاری از چیزهایی که در بازی انجام دادیم با این دیدگاه بود که کسی آن را پیدا خواهد کرد و دیگران نیز آن را خواهند یافت.
پاول ساسکو
ساسکو سپس به اسرار پیچیده بازی Cyberpunk و The Witcher 3 و به پازل پیچیده «FF:06:B5» در Cyberpunk 2077 اشاره میکند.
در ارتباط با تئوریهای «FF:06:B5» یک subreddit با ۳۸۰۰۰ نظریهپرداز که به رمزگشایی سرنخهای باقیمانده در بازی اصلی میپرداختند. معمایی که آنقدر جذاب شد که بازیکنان حتی بعد از بهروزرسانی نسل بعدی The Witcher 3 نیز سرنخهایی برای حل آن پیدا کردند. پس از سالها تلاش برای فهمیدن معنای تمامی ارتباطات، بازیکنان در نهایت یک صحنه برشخوردهی عجیب و ترسناک پیدا کردند که احتمالا در دنبالهی جهانباز بازی، زمینهی بیشتری خواهد داشت.
اسرار پیچیده بازی Cyberpunk و The Witcher 3
ساسکو این کاوش کردن اسرار را اینگونه توصیف میکند:«آنقدر پیچیده است که نمیتوانید به تنهایی حلش کنید؛ و تقریبا حل آن غیرممکن است.» اگرچه او شکارچیان سرنخهای اختصاصی در subreddit را افراد شگفتانگیز مینامد و از نحوهی فکر کردن آنها تمجید میکند. ساسکو میگوید:«گاهی اوقات آنها به طرز باورنکردنی به معما نزدیک میشوند و گاهی اوقات کاملا دور، که این اتفاق طبیعی است.»
در دنیای بازی بخوانید: نقد و بررسی بازی Cyberpunk 2077
او در ارتباط با اسرار بازیها ادامه میدهد:«چیزهایی وجود دارند که میتوانید پیدا کرده و باز کنید، و فرض ما این بود که وقتی بازی میکنید، برخی افراد زمان زیادی را صرف تلاش برای حل آن خواهند کرد.» اما کارکنان CD Project Red ظاهرا این اسرار پیچیده را به گونهای طراحی کردهاند که پس از حل شدن، بهراحتی قابل پیدا کردن باشند. اسراری مانند «FF:06:B5» ممکن است در سالهای گذشته کابوسی برای رمزگشایی بوده باشند، اما فعال کردن صحنه نهایی با داشتن یک راهنمای گام به گام که کسی دیگر به صورت آنلاین تهیه کرده، بسیار آسان است.
این دقیقا همان روشی بود که ما طراحی کردیم؛ ما آن را به گونه ای طراحی کردیم که انجام آن بسیار دشوار باشد، اما نمیخواستیم همه از آن مسیر فوقالعاده دشوار عبور کنند، زیرا کمی خسته کننده میشد. ما میخواستیم همه از آن لذت ببرند. بازیکنان، موفق به انجام آن شوند؛ سپس همه میتوانند از آن لذت ببرند.
پاول ساسکو
این بود مصاحبه دربارهی اسرار پیچیده بازی Cyberpunk و The Witcher 3. نظر شما همراهان همیشگی وبسایت دنیای بازی درمورد این مصاحبه چیست؟
source