طبق گزارشها، شرکت نتفلیکس در حال توسعه بیش از 80 بازی مختلف، از روی IPهای خود است. ظاهرا این کمپانی تصمیم دارد تا هر ماه یکی از این بازیها را، در اختیار مشترکین سرویسش قرار دهد. این روند از همین ماه آغاز خواهد شد.
گرگوری پیترز (Gregory Peters)، مدیرعامل و رئیس نتفلیکس، کسی بود که اولین بار در این مورد صحبت کرد. پیترز در جدیدترین جلسهی مالی این کمپانی، در مورد برنامههای این شرکت برای گیمینگ و چگونگی رشد در این بازار صحبت کرد.
ظاهرا تمرکز اصلی این شرکت، روی توسعه بازیهای تعاملی و روایی از روی IPهای مختلفشان است. پیترز معتقد است که این سبک از بازیها برای ساخت، «آسانتر» هستند. این آثار در مرکز روایت داستانی نتفلیکس قرار میگیرند و اینجاست که این شرکت، هر ماه یک بازی جدید را منتشر میکند. ظاهرا اولین بازیهایی که به این شکل برای مشترکین نتفلیکس در دسترس قرار میگیرند، از سریالهای محبوبی مثل Emily in Paris و Selling Sunset ساخته شدهاند.
پیترز البته قول داد که در آینده، بازیهای بسیار بیشتر و حتی متفاوتتری برای سرویسشان منتشر خواهند کرد. او گفت آنها بیشتر از 80 بازی مختلف را در دست توسعه دارند. تا الان اما، نتفلیکس حدود 100 بازی را روی سرویسش منتشر کرده است. عناوینی که اگرچه اکثرشان بازیهای بسیار کوچکی هستند، اما از تلاش جدی این غول فیلمسازی برای ورود به صنعت ویدیوگیم خبر میدهند.
تئودور ساراندوس (Theodore Sarandos)، دیگر رئیس نتفلیکس، هم در این بحث مشارکت داشت. او گفت: «منبازی فکر میکنم فرصت ما برای خدمت به طرفداران خود به وسیله بازیهای ویدیویی، واقعا سرگرم کننده و قابل توجه است.» ساراندوس ادامه داد: «من فکر میکنم این ایده که سریال را بگیریم و به شکل دیگری به طرفداران ارائه دهیم تا بتوانند درون آن و بین فصلهای مختلف حضور داشته باشند، فوقالعاده است. ما میتوانیم حتی از این هم فراتر رفته و داستانها و کاراکترهای جدیدی را در این بازیها معرفی کنیم. حالا ما میتوانیم این کار را بکنیم و (اگر استقبال شد) حتی این داستانها را به سریالها یا فیلمها هم اضافه کنیم.»
تلاش جدیتر نتفلیکس برای حضور در بازار بازیهای ویدیویی
اپلیکیشن موبایلی نتفلیکس در حال حاضر میزبان تعداد زیادی بازی است که بخشی از آنها را آثار شخص ثالث تشکیل میدهند. بازیهایی مثل Grand Theft Auto، Football Manager و Sonic Mania از این دسته آثار هستند که برای مشترکین این سرویس در دسترس است. همچنین بازیهای داستانی و تعاملی از روی برنامههای نتفلیکس هم در این بخش از سرویس حضور دارند. مثل بازیهایی از سریالهای Love is Blind و Perfect Match.
پیترز خاطرنشان کرد که رشد نتفلیکس در این حوزه، با سرعت بالایی ادامه دارد. با این حال، این بازیها هنوز تاثیر ناچیز و بسیار اندکی را بر تجارت کلی این شرکت دارند. علیرغم اینکه بازیهای ان شرکت هنوز به سودآوری نرسیدهاند، اما سرمایهگذاری روی آنان همچنان ادامه خواهد داشت.
در پایان سال گذشته بود که مایک وردو (Mike Verdu)، رئیس بخش گیمینگ نتفلیکس، گفت که استودیوهای داخلی این شرکت حدود 10 بازی در دست توسعه دارند. علاوه بر اینها، وردو تایید کرد که بیش از 90 بازی مختلف هم توسط استودیوهای شخص ثالث و خارجی برنامه ریزی شدهاند. با این حال مشخص نیست چه چیزی از سال گذشته تغییر کرده که این تعداد از حدود 100، به 80 تا بازی رسیده است.
منبع: Eurogamer
source