یوبیسافت نهایتا طی توییتی، به حواشی بازی Assassins Creed Shadows و خصوصا شخصیت یاسوکه واکنش نشان داد.
بازی Assassins Creed Shadows از زمان انتشار اولین تریلرش تا به امروز، حواشی بسیاری را تجربه کرده است. از ادعای برخی از بازیکنان در رابطه با سامورایی نبودن یاسوکه گرفته تا شکایت بازیکنان از این بازی مبنی بر تحریف تاریخ یا استفاده از پرچمهای غیر تاریخی و البته اتهاماتی که این بازی را به پیروی از موج ووک (Woke) متهم میکند. پس از سکوتی نسبتا طولانی، یوبیسافت تصمیم گرفته تا طی اعلامیهای به این موضوع پرداخته و طرفداران خود را به آینده این بازی امیدوار کند.
اعلامیه یوبیسافت از طرفداران خود تشکر و در ادامه بیان کرد که طی ۲۰ سال گذشته، یوبیسافت تلاش داشته تا با ارائه داستانهایی از سرزمینها و دورههای مختلف، از جنگهای صلیبی گرفته تا دوران وایکینگها را در قالب یک سرگرمی به مخاطبان خود ارائه کند. یوبیسافت در ادامه اشاره میکند که ژاپن همیشه مقصد رویایی آنها برای ساخت یک نسخه جدید از سری بوده است. مقاله با اشاره به سرگرمی بودن بازی، اینطور بیان میکند:
از زمان معرفی اساسینز کرید شدوز، ما واکنشهای بسیار خوبی دریافت کردهایم، اگرچه که انتقاداتی از سوی شما بازیکنان ژاپنی نسبت به این بازی وجود داشته است. ما دغدغه شما در رابطه با تاریخ کشورتان را دریافته و عمیقا به تاریخ و فرهنگ غنی کشورتان احترام میگذاریم.
ادامه این اعلامیه اینطور بیان میکند:
اگرچه که هدف ما در هیچ یک از بازیهای سری اساسینز کرید، از جمله شدوز آن نبوده که به صورت دقیق به شرح حال تاریخ و یا زندگی شخصیتهای تاریخی بپردازیم. به جای این موضوع، ما عمدتا تلاش کردهایم تا با ایجاد یک فضای تاریخی، کنجکاوی بازیکنان را برانگیخته کرده و آنها را به جست و جو تشویق کنیم. تیم ما تلاش کرده تا بازی جذاب باشد که یک داستان تخیلی جذاب را در دوران ژاپن فئودال روایت میکند.
یوبیسافت در ادامه از طرفداران ژاپنی خود بابت وجود عوامل غیرتاریخی بازی معذرت خواهی کرده و به آنها وعده میدهد که این مشکلات تا روز انتشار بازی حل خواهند شد:
با وجود موارد گفته شده، ما متوجه شدیم که برخی از المانهای استفاده شده در بازی باعث به وجود آمدن این حواشی در جامعه طرفداران ژاپنی ما شده و از همین رو عذرخواهی میکنیم. تمامی این موارد در طول زمان توسعه بازی به بیرون درز یافته و بازی تا روز انتشار پیشرفت خواهد کرد.
یوبیسافت در راستای این متن از طرفداران خواسته که اشکالات به وجود آمده را تقصیر شخص یا گروهی خاصی نگذارند چرا که تیمهای خلاق بسیاری روی این پروژه کار کردهاند و خروجی نهایی حاصل کار تلاش تمام این تیمها است. نهایتا در انتهای این اعلامیه یوبیسافت به حواشی موجود در رابطه با شخصیت یاسوکه اشاره کرده و برای دفاع از تصمیم خود اینطور بیان میکند:
زندگی مرموز و منحصر به فرد یاسوکه باعث شده که از او یک شخصیت مناسب برای روایت در دوران فئودال ساخته شود. با وجود آن که در طول بازی از یاسوکه به عنوان یک سامورایی یاد شده، ما میدانیم که این مسئله [سامورایی بودن یاسوکه] همواره مورد بحث بوده است. ما این موضوع را با دقت و احتیاط در رابطه با دیگر شخصیت بازی نیز بررسی کردهایم. نائویی، دیگر شخصیت بازی نیز به همین میزان اهمیت داشته و صرفا سبک بازی آن متفاوت است.
نهایتا یوبیسافت بازی دیگر از طرفداران خود تشکر و اعلام کرد که تا تاریخ ۱۵ نوامبر یا ۲۵ آبان ماه صبر کنند. این بازی برای کنسولهای نسل نهمی و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد.
source