تیم توسعه بازی Assassin’s Creed Shadows با انتشار یک پیام ویژه خطاب به طرفداران ژاپنی در توییتر به اتفاقات اخیر واکنش نشان دادند. آنها نوشتهاند که هیچگاه به دنبال بازتاب واقعیت و روایت تاریخ ژاپن نبودهاند و همچنین به دلیل ایجاد نگرانی در بین بازیکنان و گیمرهای ژاپنی معذرتخواهی کردند.
پیام چهارصفحهای تیم سازنده اساسینز کرید شادوز به دو زبان انگلیسی و ژاپنی منتشر شده است. آنها نوشتهاند که آنها یک داستان خیالی با رگههای تاریخی در عصر فئودال ژاپن روایت میکنند و هدف آنها برانگیختن حس کنجکاوی بازیکنان است. سازندگان معتقدند که این بازی میتواند باعث شود تا گیمرها به سراغ مطالعهی تاریخ ژاپن بروند، اما هدف آنها، بازتاب دقیق تاریخ نیست و بلکه یک بازی کاملاً خیالی بر اساس فرهنگ ژاپن ساختهاند.
یوبیسافت تأکید کرده که بازی شادوز را با همکاری مشاوران فرهنگی و تاریخدانهای ژاپنی ساخته است، اما میداند که مرتکب اشتباه شده است. «برخلاف تلاشهای مستمر، میدانیم که بعضی از المانهای بازی ما باعث ایجاد نگرانی در بین جامعهی ژاپن شده است و به خاطر این موضوع، صمیمانه عذرخواهی میکنیم.» مشخص نیست یوبیسافت به چه دلیل عذرخواهی کرده و این المانها دقیقاً چه هستند. آنها چند هفتهی پیش به دلیل استفادهی بیاجازه از پرچم یک گروه ژاپنی عذرخواهی کردند.
عذرخواهی تیم سازنده Assassin’s Creed Shadows
تیم سازنده بازی Assassin’s Creed Shadows در ادامه نوشتهاند که به تغییر و اصلاح بازی ادامه خواهند داد: « به تلاشمان طبق انتقادهای سازندهای که دریافت کردهایم ادامه خواهیم داد تا اینکه بازی را به دست شما برسانیم و تلاش ما پس از آن هم ادامه خواهد یافت.» تیم سازندهی بازی در پایان نوشته است که مشاوران فرهنگی و تاریخی، مسئول تصمیمات تیم طراح در مورد گیم پلی و جنبههای مختلف بازی نیستند و از همکاران آنها نباید انتقاد شود و این مسئله را نخواهند پذیرفت.
یوبیسافت در ادامه نوشته است که یاسوکه بهعنوان یک سامورایی در بازی اساسینز کرید شادوز نمایش داده شده و آنها میدانند که این باعث ایجاد بحث و جدل شده است. هرچند تیم سازنده توانسته این کاراکتر را بهخوبی در داستان در کنار ناوی، دیگر شخصیت اصلی بازی جا دهد و به روند بازی تنوع ببخشد. تاریخدانها بهتازگی اعلام کردهاند که یاسوکه واقعاً یک سامورایی بوده است.
بازیهای سری اساسینز کرید تنها از دورههای تاریخی برای روایت یک داستان تخیلی استفاده میکنند. یوبیسافت نوشته است که آثار آنها باید برای فرهنگهای مختلف و جنسیتهای متفاوت ساخته شود. همین باعث شده تا سامورایی آفریقایی بسته به انتخاب بازیکننده یک دگرباش شود. به نظر میرسد که هیچ تغییری در بازی Assassin’s Creed Shadows ایجاد نخواهد شد و این بیانیه، صرفاً برای کاهش تنش و کنترل روایت در شبکههای اجتماعی منتشر شده است. نظر شما چیست؟
منبع: IGN
source