شرکت کپکام (Capcom) با نسخه ارتقا یافته RE Engine جاهطلبیهای زیادی دارد و هدف این ناشر دستیابی به گرافیک واقعگرایانه است.
بدون شک کپکام یکی از بهترین توسعهدهندگان بازیهای AAA به شمار میرود. این ناشر مشهور ژاپنی امروزه نه تنها به خاطر بازیهای فوقالعاده بلکه به دلیل ویژگیهای موتور گرافیکی RE Engine نیز شناخته شده است. سال گذشته این شرکت نسخه جدیدی از این موتور اختصاصی خود را با اسم رمز REX معرفی کرد. این توسعهدهنده اکنون میگوید که هدف آن با این نسخه جدید از موتور گرافیکی دستیابی به فوتورئالیسم و واقعگرایی است.
در جریان چهل و پنجمین جلسه عمومی کپکام، از این ناشر در مورد برنامههای آن برای تکامل RE Engine سوال شد. در پاسخ به این سوال، کپکام از سهامداران خواست تا اطلاعیههای آینده را پیشبینی کنند، چراکه این تیم جاهطلبیهای زیادی برای موتور جدید خود دارد.
کپکام در این باره میگوید:
ما در حال بهروزرسانی توسعه موتور خود با هدف بهبود کارایی و دستیابی به فناوری گرافیک واقعگرایانه هستیم.
این پاسخ نشان میدهد که کپکام به مانند برخی از استودیوها قصد دارد بازیهایی را عرضه کند که مرز بین تخیل و واقعیت را از میان بردارد. از آنجایی که این شرکت به بهبود کارایی اشاره میکند، احتمالاً هدف آن دستیابی به فوتورئالیسم بدون به خطر انداختن و افت عملکرد است.
RE Engine به عنوان یکی از بهینهترین موتورهای گرافیکی در صنعت بازی محسوب میشود. بازیهایی مانند Devil May Cry 5 و Resident Evil 4 هنوز جزو بهترین عناوین نسل گذشته به شمار میروند و هر دو بازی نرخ بیش از ۳۰ فریم بر ثانیه را روی کنسولهای نسل هشتم ارائه کردند. با تمام این تفاسیر، کپکام امیدوار است با REX Engine در بازیهای آینده خود به فوتورئالیسم و واقعگرایی دست یابد.
source