طبق گزارشی ادعا شده که اکتیویژن اسکینهای تولید شده توسط هوش مصنوعی را به بازیکنان Modern Warfare 3 فروخته است.
رسانه WIRED به تازگی نتیجه تحقیقی با موضوع تاثیر هوش مصنوعی در صنعت ویدیو گیم منتشر کرده است. گزارش این رسانه بیان میکند که شرکتهایی مثل Riot Games و اکتیویژن بلیزارد، محتوای خلق شده توس هوش مصنوعی را با آثار هنرمندان خود ترکیب کرده و به فروش میرساند.
گزارش مذکور نشان میدهد که اکتیویژن بلیزارد فرآیند استفاده از هوش مصنوعی در بازیهای خود در اوایل سال ۲۰۲۳ آغاز کرده و تا جولای همان سال دسترسی کارمندان خود به GPT-3.5 را تضمین کرد است. ابزارهای مولد تصویر هوش مصنوعی برای ایجاد طرحهای مفهمومی و خلق تصاویر بازاریابی به طور مستقیم طی این فرآیند در دسترس کارمندان قرار گرفتهاند.
جالب است بدانید که طبق گزارشها اکتیویژن از این تکنولوژی استفادههای دیگری کرده که خلاف اعلامیهاش مبنی بر محدود بودن این دسترسی به طراحی تصاویر مفهومی بوده است. در واقع یک آیتم تزیینی تولید شده توسط هوش مصنوعی را از طریق فروشگاه Modern Warfare 3 به فروش رسانده است. رسانه WIRED به صراحت نشان نداد که کدام آیتم توسط هوش مصنوعی طراحی شده، اما طی این مطلب به باندل Yokai’s Wrath اشاره میکند. بسته نام برده شده در دسامبر ۲۰۲۳ با قیمت ۱۵۰۰CP فروخته میشد که تقریباً معادل ۱۵ دلار است و شامل مواردی از جمله اسکین اپراتور، بلوپرینت یک سلاح، برچسب سلاح و صفحه بارگیری و موارد دیگری بوده است.
حدود ۱۹۰۰ کارمند اکتیویژن بلیزارد و ایکس باکس با فاصله یک ماهه از انتشار این بسته اخراج شدند. به گفته یکی از کارمندان اکتیویژن WIRED، هنرمندان طراح تصاویر مفهومی باقی مانده از تیم سابق این شرکت نیز «مجبور شدند» که ازهوش مصنوعی در کار خود استفاده کنند.
source