شاید خیلی از افراد بخواهند که در زمانی‌که حجم بسته اینترنت اضافی دارند و یا بدون مشکل وارد یوتیوب شده‌اند، ویدیوهای مدنظر را دانلود کرده و بعدا به مشاهده‌ی آن‌ها بپردازند. اما دانلود یا تبدیل ویدیو یوتیوب به MP3 چگونه امکان‌پذیر است؟

امروزه در کل جهان یوتیوب به یک اپلیکیشن مرجع برای بدست آوردن انواع محتوا یا اطلاعات تبدیل شده است. به طور مثال با استفاده از یوتیوب می‌توانید به تمامی موزیک‌های روز دنیا گوش بدهید. اما مشکلی که در استفاده از این برنامه وجود دارد این است که شما امکان سیو و ذخیره آهنگ‌ها را نخواهید داشت. اما این قضیه با وجود راه‌های جایگزین مانند ربات تبدیل ویدیو یوتیوب به MP3 که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، آنچنان اذیت کننده نخواهد بود. پس برای آشنایی با ربات‌، سایت و نرم افزار تبدیل ویدیو یوتیوب به صوت در ادامه‌ی این مقاله همراه پلازا باشید.

فهرست مطالب

روش‌های تبدیل ویدیو یوتیوب به فایل MP3

همانطور که گفتیم برای اینکه به راحتی بتوانید به آهنگ‌های مورد علاقه خود گوش بدهید؛ نیاز دارید تا آن را به فایل‌های صوتی تبدیل نمایید. برای اینکار روش‌های متفاوتی وجود دارد که از آن‌ها می‌توان به نرم افزار تبدیل ویدیو یوتیوب به صدا، ربات‌‌های تبدیل ویدیو یوتیوب به MP3 و سایت‌های مربوط به این حوزه اشاره کرد. البته تبدیل ویدیو به MP3 صرفا برای آهنگ‌ها کاربرد ندارد و بسیاری از فیلم‌های آموزشی که توضیحی هستند نیز با این کار، قابل استفاده خواهند بود.

همچنین بخوانید :

سایت های تبدیل ویدیو یوتیوب به MP3

سایت‌ها یکی از بهترین روش‌های موجود برای تبدیل ویدیو یوتیوب به صوت هستند. از بهترین سایت‌های موجود در این حوزه می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

۱. سایت ListenToYouTube

دانلود فایل صوتی از یوتیوب

برای دانلود صدا از یوتیوب می‌توانید سایت ListenToYouTube را مدنظر داشته باشید. این سایت دانلود از یوتیوب mp3 دارای رابط کاربری ساده‌ای است و بدون دردسر اجازه دانلود ویدیوهای یوتیوب به صورت صدا را به‌شما می‌دهد. این سایت همچنین نیازی به ساخت حساب کاربری ندارد و تنها لینک ویدیو در یوتیوب را از شما خواهد خواست.

۲. سایت Saveclipbro

تبدیل ویدیو یوتیوب به mp3 با سایت saveclipbro

برای استفاده از این سایت کافیست لینک ویدیو مدنظر خود را کپی کرده و در نوار بالای سایت وارد نمایید و بر روی دکمه Start ضربه بزنید. حال می‌توانید هر فرمتی که را میخواهید ویدیو خود را به آن تبدیل نمایید اعم از MP3، MP4، 3GP و… انتخاب نمایید. سپس بعد از گذشت چند دقیقه می‌توانید فایل مدنظر خود را دانلود کرده و در گوشی خود نگهداری نمایید.

البته به غیر از عملکرد اصلی یعنی تبدیل ویدیو به فرمت‌های مختلف از تنظیمات مختلف و پیشرفته‌ این سایت می‌توان برای ادیت فایل خود در زمینه‌هایی مثل چرخاندن ویدیو، بریدن بخش‌های مختلف آن، تغییر بیت ریت صدا و… استفاده کرد.

۳. ytmp3.cc؛ سایت دانلود MP3 از یوتیوب

تبدیل ویدیو یوتیوب به mp3 در سایت ytmp3.cc

دومین سایت رایگان دانلود MP3 از یوتیوب سایت ytmp3.cc است. در این سایت مانند سایت قبلی قادر خواهید بود تا ویدیوهای مدنظر خود را بدون نیاز به استفاده از نرم افزار تبدیل ویدیو به صوت به فرمت مدنظر خود تبدیل نمایید. روش کار این سایت در تبدیل ویدیو یوتیوب به ‌MP3 تقریبا مشابه با سایت قبلی خواهد بود اما تفاوتی که با آن دارد این است که با این سایت تنها قادر به تبدیل فرمت ویدیوهایی هستید که مدت زمان آن‌ها حداکثر دو ساعت باشد.

همچنین بخوانید :

نرم افزار های تبدیل ویدیو یوتیوب به MP3

دومین راهی که از طریق آن می توانید به راحتی اهنگ‌های مورد علاقه خود را در پلی لیست گوشی‌تان داشته باشید، استفاده از نرم افزار تبدیل ویدیو یوتیوب به صدا است. البته این راهکار کمی از قبلی سخت تر خواهد بود اما برای افرادی که اصولا نیاز بیشتری به تبدیل فرمت این گونه ویدیوها پیدا می‌کنند، راهکار بهتری محسوب خواهد شد.

۱. نرم افزار ClipGrab

دانلود فایل صوتی از یوتیوب

برای تبدیل ویدیو یوتیوب به mp3، می‌توانید از برنامه ClipGrab استفاده کنید. یک برنامه ساده که به‌راحتی اجازه دانلود ویدیوها با فرمت Mp3 را به شما می‌دهد. کافی است لینک ویدیو در یوتیوب را در برنامه پیست کنید تا این برنامه به صورت خودکار آن را دانلود کنید. شما همچنین می‌توانید کیفیت و فرمت دانلود را نیز در این برنامه مشخص کنید.

Free YouTube to MP3 Converter .۲؛ نرم افزار تبدیل ویدیو یوتیوب به صدا آنلاین

دانلود فایل صوتی از یوتیوب

این نرم افزار یک نرم افزار تبدیل ویدیو به صدای آنلاین است که می‌تواند با یک رابط کاربری ساده، ویدیوهای شما را تبدیل به فرمت MP3 و … کند. در استفاده از این نرم افزار در روز هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد و شما می‌تواند به هر تعدادی که می‌خواهید فرمت فایل‌های خود را تعویض کنید. همچنین دیگر خوبی Free YouTube to MP3 Converter این است که علاوه بر اینکه می‌تواند یک راه برای دانلود فایل صوتی از یوتیوب برای اندروید باشد، می‌تواند برای کامپیوتر و مک نیز دقیقا همان عملکرد را ارائه بدهد.

۳. نرم افزار 4K Video Downloader

نرم افزار تبدیل ویدیو یوتیوب به صوت 4k video Downloader

این نرم افزار یک نرم افزار شناخته شده در زمینه دانلود ویدیو‌های یوتیوب است اما جالب است بدانید که علاوه بر این مورد 4k video Downloader یک نرم افزار تبدیل ویدیو یوتیوب به صوت نیز است. به طوری که با استفاده از آن به سادگی قادر خواهید بود تا ویدیو مدنظر خود را به MP3 تبدیل نمایید. البته سازنده همین شرکت یک نرم افزار اختصاصی در همین حوزه به نام 4K YouTube to MP3 دارد که به طور خاص و صرفا نرم افزار تبدیل ویدیو یوتیوب به صدا است.

همچنین بخوانید :

ربات های تبدیل ویدیو یوتیوب به MP3

آخرین روشی که با استفاده از آن می‌توانید تبدیل ویدیو یوتیوب به MP3 را انجام دهید، استفاده از ربات‌ها است. ربات‌ها اصولا کاربردهای متفاوتی دارند که از برخی از آن‌ها می‌توان در جهت تغییر فرمت ویدیوها استفاده کرد تا نیازی به دانلود نرم افزار تبدیل ویدیو یوتیوب به صوت نباشد. از بهترین‌ این ربات‌ها عبارت‌اند از:

۱. ربات YouTube Downloader bot

سایت دانلود از یوتیوب mp3

ربات YouTube Downloader bot یک ربات جامع برای دانلود ویدیوهای یوتیوب است. در کنار دانلود ویدیوها، شما می‌توانید تنها صدای ویدیو را نیز با کمک این ربات دانلود کنید. کافی است لینک ویدیو را به آن بدهید تا پس از چند ثانیه لینک‌های دانلود با انواع کیفیت‌ها را در اختیارتان قرار دهد. البته این ربات امکان دانلود ویدیو با فرمت Mp3 را ندارد و در عوض می‌توانید صدا را با فرمت M4A دانلود کنید.

۲. ربات YouTube to mp3

دانلود فایل صوتی از یوتیوب

گزینه بعدی در این فهرست، ربات YouTube to mp3 است. این ربات هم مثل ربات قبلی کار می‌کند؛ با این تفاوت که تنها اجازه دانلود صوت ویدیوها را به‌شما خواهد داد. مثل ربات قبلی، کافی است لینک ویدیو را برای آن ارسال کنید تا پس از چند ثانیه لینک دانلود با چند کیفیت مختلف را برایتان ارسال کند. البته این ربات هم تنها اجازه دانلود با فرمت M4A را می‌دهد.

همچنین بخوانید :

3. ربات YouTube To Mp3 Bot

دانلود صدا از یوتیوب

دومین ربات تبدیل ویدیو یوتیوب به MP3 تلگرام، ربات YouTube To Mp3 Bot است. با این ربات نیز مانند ربات قبلی می‌توانید ویدیوهای خود را به فرمت mp3 تبدیل نمایید. کار با این ربات نیز همانند ربات قبل ساده است و تنها کافی است لینک ویدیو خود را به ربات ارسال و فایل صوتی را بعد از چند دقیقه دانلود نمایید. البته پیش از استفاده از آن باید یک بازی را روی گوشی خود نصب کنید و به همین خاطر بهتر است به عنوان آخرین گزینه به سراغ این ربات بیایید.

سوالات متداول

۱. چگونه ویدیوهای یوتیوب را با فرمت MP3 دانلود کنیم؟

برای انجام این کار چندین روش مختلف وجود دارد. راحت‌ترین کار، استفاده از سایت‌هایی است که به صورت آنلاین این ویژگی را ارائه می‌کنند. در کنار این سایت‌ها می‌توانید از نرم‌افزارهای دانلود از یوتیوب و همچنین ربات‌های تلگرام مخصوص این کار نیز استفاده کنید.

۲. آیا امکان دانلود تمامی ویدیوها با فرمت MP3 وجود دارد؟

در برخی مواقع و بسته به فرمت فایل آپلود شده در یوتیوب، ممکن است نتوانید صدا را با فرمت Mp3 دریافت کنید. در این مواقع کافی است پس از دانلود ویدیو، آن را با یک نرم افزار تغییر فرمت، به فرمت Mp3 تبدیل کنید.

جمع بندی

اصولا تمامی ما علاقه‌مندیم تا آهنگ‌هایی که در ویدیوهای یوتیوب گوش می‌کنیم را به صورت همیشگی و قابل دسترس در پلی لیست موزیک‌هایمان داشته باشیم، به همین دلیل سعی کردیم در این مقاله انواع روش‌هایی که می شود با استفاده از آن ویدیوها را به فرمت MP3 تبدیل کرد را بیان کنیم. شما می توانید برای این کار از ربات‌ها، نرم افزارها و یا سایت‌های موجود در این حوزه استفاده نمایید.

source

توسط funkhabari.ir