اسامی بازیگران فیلم بید مجنون (سینمایی) با نقش و بیوگرافی و داستان و عکس های بازیگران مرد و زن فیلم بید مجنون را در این صفحه از مجله شبونه مشاهده نمایید.

اسامی بازیگران فیلم بید مجنون

اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم سینمایی بید مجنون با نقش انها عبارتند از:

  • پرویز پرستویی بازیگر نقش یوسف
  • رؤیا تیموریان بازیگر نقش رویا
  • آفرین عبیسی بازیگر نقش عزیز
  • محمود بهرازنیا بازیگر نقش دایی
  • رضا ناجی بازیگر نقش مرتضی
  • لیلا اوتادی بازیگر نقش پری
  • ملیکا اسلافی بازیگر نقش مریم

اسامی بازیگران فیلم بید مجنون (سینمایی) با نقش +بیوگرافی و داستان

معرفی فیلم بید مجنون

فیلم سینمایی بید مجنون یکی از فیلم‌های ماندگار سینمای ایران به کارگردانی مجید مجیدی بوده که با درخشش همراه مجید و مجیدی با این فیلم که در سال ۱۳۸۳ تولید کرده است.

یکی از آثار ماندگار خود را در سینما به ثبت رسانده است پرویز پرستویی در نقش یک نابینا را بازی می‌کند که از سن ۸ سالگی چشمانش را از دست داده و حالا در سن سالخوردگی توانسته بینایی خود را به دست آورد و با چالش‌های زیادی روبرو می‌شود.

فیلم بید مجنون در بیست و سومین دوره جشنواره فیلم فجر موفق شد بهترین کارگردانی را توسط مجید مجیدی به دست آورد تا همچنین پرویز پرستویی بهترین بازیگر نقش اول مرد لقب بگیرد این فیلم همچنین به عنوان بهترین فیلم از نگاه تماشاگران انتخاب شده است

خلاصه داستان

داستان فیلم بید مجنون درباره شخصیتی به نام یوسف با بازی پرویز پرستویی بوده که از سن ۸ سالگی چشمانش را از دست می‌دهد و نابینا می‌شود .

او در سن میانسالی در یک عمل جراحی که در خارج از کشور انجام می‌دهد بینایی‌اش را به دست می‌آورد و مشکلات زیادی روبرو می‌شود چرا که محیط پیرامونش کاملاً متفاوت از تصوراتش بوده و او با چالش‌های زیادی مواجه می‌شود پرویز پرستویی در این فیلم یکی از نقش‌های ماندگار خود را بازی کرده است.

بیوگرافی پرویز پرستویی بازیگر نقش یوسف

بیوگرافی پرویز پرستویی بازیگر نقش یوسف

پرویز پرستویی 2 تیر ماه 1334 در استن همدان متولد شد. این بازیگر پیشکسوت و محبوب تحصیلاتش را تا مقطع دیپلم ادامه داد. اما از وزارت ارشاد مدرک درجه یک هنری معادل با دکتری را کسب کرده است. او در دهه 70 کشورمان یکی از پرکارترین و معروف‌ترین بازیگران مرد به‌شمار می‌آمد. حتما بازی درخشان و خاطره‌انگیز او را در فیلم «لیلی با من است» یا «آژانس شیشه‌ای» به یاد دارید.

بیوگرافی رؤیا تیموریان بازیگر نقش رویا

بیوگرافی رؤیا تیموریان بازیگر نقش رویا

رویا تیموریان در ۲۷ اسفند ۱۳۳۸ در تهران متولد شد. او در سال ۱۳۶۶ از دانشگاه هنر لیسانس بازیگری و کارگردانی‌ گرفت. رویا تیموریان از سال ۱۳۶۰ فعالیت خود را در رادیو و از ۱۳۶۲ فعالیت در تلویزیون را آغاز نمود. اولین فعالیت وی در تلویزیون حضور در مجموعه برده رقصان به کارگردانی ابوالقاسم معارفی بود. رویا تیموریان در سال ۱۳۷۳ در فیلم سینمایی حسرت دیدار بازی کرد و رسما وارد وارد عرصه سینما نیز شد.

بیوگرافی آفرین عبیسی بازیگر نقش عزیز

بیوگرافی آفرین عبیسی بازیگر نقش عزیز

بیوگرافی آفرین عبیسی را مرور می کنیم. بازیگر معروف دوران قبل و بعد از انقلاب، آفرین عبیسی با اسم واقعی صغری عبیسی در تاریخ 22 اسفند 1330 و در شهر لاهیجان چشم به جهان هستی گشود. این بازیگر معروف فعالیت هنری خود با بازی در فیلم محبوب “لیل و مجنون” در سال 1349 آغاز نمود.

سپس با بازی در فیلم سینمایی “طوقی” ساخته علی حاتمی به جامعه هنری و افراد عمومی معرفی شد که تا به امروز و در حرفه بازیگری همچنان جزو چهره ماندگار می باشد. آفرین از جمله بازیگران کم کار در عرصه هنرپیشگی است و دلیل آن اهمیت به متن فیلمنامه می باشد.

source

توسط funkhabari.ir