همانطور که قولش را داده بودیم، این هفته در مطلب معرفی بازی های هفتگی مرداد 1403 دوباره با معرفی پنج بازی جذاب دیگر برگشتیم. بازی‌ها در ژانرها و سال‌های مختلف را برایتان معرفی خواهیم کرید که در آخر هفته به تجربه آن بپردازید. همانند مطلب قبلی، در این مقاله نیز به معرفی آثاری می‌پردازیم که ارزش تجربه بالایی دارند اما بنابر دلایل مختلف کمتر شناخته شده‌ است یا در گذر زمان فراموش شده است. با پارسی‌گیم همراه باشید.

این هفته می‌‌خواهیم یک بازی شوتر اول‌شخص دیوانه و عجیب را برایتان معرفی کنیم که اخیراً منتشر شده است. در ادامه سراغ یک بازی ماجراجویی و روانشناختی فوق‌العاده می‌رویم و پس از آن یک اثر اکشن دوبعدی متفاوت با داستانی جذاب را معرفی می‌کنیم. برای افرادی که دلشان برای غرب وحش تنگ شده است اما سیستم قوی برای تجربه رد دد ردمپشن 2 را ندارد نیز یک بازی فوق‌العاده را در نظر گرفتیم. در آخر نیز یک بازی آرامش‌بخش برای عاشقان موسیقی درنظر گرفتیم که پس از یک آخر هفته طاقت‌فرسا به تجربه آن بپردازید.

بازی anger foot در لیست بازی های هفتگی | هفته اول مرداد 1403

جدیدترین بازی که دیوالور دیجیتال منتشر کرده، یک شوتر دیوانه و عجیب‌و‌‌غریب است که به هیچ‌عنوان نباید از دست بدهید. در این بازی شما نقش شخصیتی بنام Anger Foot را در اختیار کنید عاشق اسنیکر است. این بازی در یک شهر بی در و بیکر جریان دارد که چهار گروه جنایتکار تصمیم می‌گیرند، کفش‌های Anger Foot را بدزدند و در نتیجه آن، این شخصیت تصمیم می‌گیرد که کل شهر را بخاطر چهار جفت کفش بهم بریزد. فرض کنید جان ویک در عوض سگ، بخاطر کفش‌هایش شروع می‌کرد به کشتن همه؛ نتیجه آن می‌شود Anger Foot.

چیزی که این بازی را تبدیل به اثری فوق‌العاده می‌کند، ریتم بالا در مبارزات و چرخه‌ی عالی بازی است. به محض اینکه بازی شروع می‌شود، برایتان آموزش اولیه را می‌دهد و دست تان را رها می‌کند تا خودتان بازی را همانطور که دوست دارید تجربه کنید. در بازی اسلحه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید اما اسلحه اصلی شما همچنان لگدهای محکمی است که این شخصیت به دشمنان می‌زنند.

یکی از نکات مثبت دیگر این اثر، ارزش بالای تکرار مراحل آن است. هر مرحله از خود چالش‌های متفاوتی دارد که با انجام دادن آن‌ها، امتیاز به دست میاورید و با آن امتیازها می‌توانید کفش‌های جدیدی را باز کنید. هر کدام از این کفش‌ها قابلیت‌های متفاوتی دارد که بازی را جذاب‌تر می‌سازد. اگر یک هفته‌ای را تجربه کردید که نیاز دارید خشم خود را خالی کنید، این بازی بهترین گزینه برای شما است.

2) سفر به درونیات انسان با Psychonauts 2

بازی psychonauts 2 در فهرست معرفی بازی های هفتگی مرداد 1403

آخرین ساخته استودیوی دابل فاین و جناب تیم شیفر، یک ماجراجویی تمام عیار به ناخودآگاه و درونیات ذهنی انسان است. در این بازی دوباره شخصیت رازپیوتینن را دراختیار داریم که این بار با اعضای تیم خود باید جلوی شخصیت منفوری بنام مالیگولا را بگیرند. لازم است همین جا اشاره کنیم که اگر فکر می‌کنید این بازی قرار است یک ماجراجویی ساده باشد، سخت در اشتباه هستید. با پیشروی در این بازی، مدام به مشکلات و احساسات درونی خود رجوع خواهید کرد و به‌شکل جادویی با این شخصیت‌ها همزاد پنداری خواهید کرد.

در بازی سایکوناتس 2 شما باید به ذهن افراد مختلفی بروید و تلاش کنید مشکلات روحی و ذهنی آن‌ها را حل کنید تا در نهایت به شما کمک کنند مالیگولا را شکست دهید. دشمنانی که در ذهن این افراد با آن‌ مقابله خواهید کرد، همه بر اساس احساسات منفی است که انسان تجربه می‌کند. این هماهنگی بین موضوع داستانی، طراحی بازی و حتی گیم‌پلی، یک تجربه منسجم را خلق کرده است.

اگر در آخر هفته دوست دارید یک تجربه متفاوت و عمیق داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم که سراغ بازی Psychonauts 2 بروید. این بازی درکنار ارائه داستانی عمیق، چالش‌های گیم‌پلی، یک دنیای رنگارنگ و طراحی متفاوتی را نیز ارائه می‌کند که در هیچ بازی دیگری تجربه نخواهید کرد. بازی سایکوناتس 2 در یک کلام، تجربه متفاوت، عمیق و گاهی خنده‌دار است که تا آخر عمر آن را فراموش نخواهید کرد. بازی Psychonauts 2 را می‌توانید با زیرنویس فارسی از سایت پارسی‌گیم دانلود کنید.

3) سفر به دنیای زیبا اما نابودشده‌ با Bastion

بازی bastion از استودیو خوش ذوق supergiant games در لیست بازی هایی که این هفته باید تجربه کنید

استودیوی Supergiant Games که بیشتر بخاطر ساخت بازی Hades شناخته می‌شود، در سال 2011 بازی اکشن دوبعدی فوق‌العاده‌ای را با نام Bastion منتشر کرد. در این بازی نقش پسری گمنام که صرفا با نام The Kid شناخته می‌شود را کنترل می‌کنید که پس از یک فاجعه طبیعی، مجبور به بازسازی دهکده کوچک خود می‌شود. این فاجعه باعث شده تا موجودات عجیبی سروکله‌شان پیدا شود که باید با آن‌ها مبارزه کنید.

برای مبارزه با این موجودات، در اوایل بازی باید از چکشی که این پسر با خود حمل می‌کند استفاده کنید. به مرور زمان اسلحه‌‌های بیشتری مثل تیروکمان و کاتانا نیز باز می‌شود که می‌توانید با جمع‌آوری آیتم‌های مختلف آن‌ها را قوی‌تر کنید. گیم‌پلی بازی به‌شدت ساده اما اعتیاد‌آور و روان‌ است. این یکی از بزرگ‌ترین نکات مثبت این اثر است که خیلی راحت می‌توانید در زمان کم، مکانیزم‌های بازی را یاد بگیرید و به تجربه بازی بپردازید.

چیزی که شما را غافل‌گیر خواهد کرد، داستان و جهان‌سازی بازی است. برای اینکه بازیکنان با جهان بازی بیشتر آشنا شوند، یک سری مراحل به‌صورت فلش‌بک نیز وجود دارد که باعث می‌شود بیشتر برای این شخصیت‌ها و دهکده‌ای که ساختید همزاد پنداری کنید. این بازی را برای افرادی پیشنهاد می‌کنیم که دنبال یک تجربه ساده و روان با جهان‌سازی عالی هستند تا آخرهفته عالی را پشت سر بگذارند.

4) سفر به غرب‌ وحش با Call of Juarez: Gunslinger

بازی call of juarez در لیست بازی های هفتگی مرداد 1403

آخرین بازی مجموعه Call of Juarez که در سال 2013 منتشر شد، یک تجربه جذاب و پر هیجان در غرب وحشی است. در این بازی شما نقش یک شکارچی بنام سایلس گریوز را در اختیار دارید که به سرتاسر آمریکا سفر می‌کند تا خلافکاران مختلفی را دستگیر کند. برخلاف بسیاری از بازی‌های وسترن، این بازی از دوربین اول‌شخص استفاده می‌کند که هم تجربه متفاوتی را رقم می‌زند و هم چالش‌های به‌خصوص خود را دارد.

اگر شما با فیلم‌ها و فرهنگ وسترن آشنایی کامل داشته باشید، قطعا بسیاری از افرادی که با آن درگیر خواهید شد را خواهید شناخت. بسیاری از این افراد مثل جانی رینگو، ساندانس کید، بوچ کاسیدی و جسی جیمز هستند که برای خودشان افسانه‌های دنیای غرب محسوب می‌شوند. از نکات جالب روایت داستان در این بازی استفاده از فلش‌بک‌ها و تغییر مسیر روایت به سبک بازی Bastion است که در همین مطلب معرفی کردیم.

لازم است به این موضوع اشاره کنیم که تجربه این بازی در لیست معرفی بازی های هفتگی مرداد 1403 را بیشتر برای افرادی پیشنهاد می‌کنیم که اولویت آن‌ها گیم‌پلی جذاب و سریع باشد. چون بازی Call of Juarez: Gunslinger از نظر جهان‌سازی و داستان‌گویی اثر فوق‌العاده‌ای نیست؛ اما از نظر گیم‌پلی این بازی یک تجربه تمام و کمال در غرب وحش را برایتان ارائه خواهد کرد.

5) در مسیر موزیسین شدن با Blue Wednesday

بازی blue wednesday در فهرست بهترین بازی های مرداد 1403

در سال 2023، یک استودیوی کوچک کره‌ای بازی را منتشر کرد بنام Blue Wednesday. این بازی شما را در قالب پسر جوانی قرار می‌دهد که آرزوی تبدیل شدن به موزیسین سبک جَز را دارد؛ ان هم در دنیایی که موسیقی جز تقریبا مرده است. چیزی که این بازی را قابل لمس و متفاوت می‌سازد، مسیر و داستانی است که این بازی روایت می‌کند.

بخش بزرگی از گیم‌پلی این اثر متمرکز بر نواختن پیانو با زدن دکمه‌های درست روی کیبورد یا کنترلر است. با گذشت روزها و کسب تجربه‌های متفاوت، شخصیت اصلی این بازی بر اساس آن تجربه‌ها به خلق موسیقی جدید دست می‌زند. آدم‌های متفاوتی که در این بازی با آن آشنا می‌شوید، هم‌مسیر می‌شوید و مسیرتان جدا می‌شود جزء واقعی‌ترین شخصیت‌هایی است که با آن روبه‌رو خواهید شد.

این بازی را برای افرادی پیشنهاد می‌کنیم که در مسیر انجام کار بزرگی هستند اما از شدت اضطراب و ترس عقب می‌کشند. این بازی با نشان دادن این مسیر، ارائه موسیقی آرامش‌بخش و آرت استایل رنگارنگ باعث می‌شود تا کمی از حس اضطراب شما کاسته شود. بازی Blue Wednesday بهترین اثری است که می‌توانید در پایان یک هفته سخت و پرچالش تجربه کنید.

سخن پایانی

امیدواریم بازی‌های که این هفته برایتان در مطلب معرفی بازی های هفتگی مرداد 1403 معرفی کردیم لذت ببرید و هر کدام تجربه‌های متفاوتی را برای شما رقم بزنند. اگر بازی‌های هفته گذشته را تجربه کردید برایمان در بخش کامنت‌ها بنویسید. همینطور اگر بازی پیشنهادی دارید که در مطالب بعدی به معرفی آن بپردازیم، برایمان بنویسید.

source

توسط funkhabari.ir