بیوگرافی محسن اسماعیلی گزینه وزرات اطلاعات کیست با سوابق و عکس و فعالیت محسن اسماعیلی را در این صفحه از مجله شبونه مشاهده نمایید.

بیوگرافی محسن اسماعیلی

محسن اسماعیلی متولد 1344 در تهران است ایشان حقوقدان، استاد و عضو هیئت‌علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، نماینده استان تهران در دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری، رئیس هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین و عضو پیشین حقوقدان شورای نگهبان است

بیوگرافی محسن اسماعیلی گزینه وزرات اطلاعات کیست +سوابق و عکس

وی در سال ۱۳۷۸ مدرک دکترای حقوق خصوصی خود را با درجه عالی از دانشگاه تربیت مدرس اخذ کرد.

محسن اسماعیلی کیست

اسماعیلی ۲ بار از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان رتبه نخست و دانشجوی نمونه کشوری در مقاطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری معرفی شده است.

وی از سال ۱۳۷۳ به تحصیل در مقطع خارج فقه و اصول پرداخت و در سال ۱۳۷۹ به عنوان پژوهشگر برگزیده کشوری معرفی شد.

بیوگرافی محسن اسماعیلی گزینه وزرات اطلاعات کیست +سوابق و عکس

وی از شاگردان آیت‌الله مجتبی تهرانی است و در دروس حضرات آیات بجنوردی و محمد فاضل لنکرانی نیز شرکت داشته ‌است. اسماعیلی در انتخابات ۷ اسفند ۱۳۹۴ مجلس خبرگان رهبری به نمایندگی از استان تهران انتخاب شد. او اولین و تنها عضو غیر معمم این مجلس است.

سوابق

محسن اسماعیلی، از سال ۱۳۸۰ به عنوان جوان‌ترین فرد، به عضویت شورای نگهبان درآمد و در سال ۱۳۸۶ با رأی اول مجلس شورای اسلامی و سپس در ۲۳ تیر ماه سال ۱۳۹۲ با ۲۳۷ رأی موافق، بیش از ۹۱ درصد نمایندگان برای بار سوم در شورای نگهبان ابقا شد

بیوگرافی محسن اسماعیلی گزینه وزرات اطلاعات کیست +سوابق و عکس

در سال ۱۳۸۵، اسماعیلی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از استان تهران نامزد شد و به عنوان اولین غیر معمم صلاحیت او مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفت. او در این انتخابات پیروز نشد. او بار دیگر در سال ۱۳۹۴ در انتخابات مجلس خبرگان نامزد شده و صلاحیتش مورد تأیید قرار گرفت.

او در این انتخابات صرفاً در دو لیست خبرگان مردم (مورد حمایت هاشمی رفسنجانی) و یاران اعتدال (مورد حمایت هواداران دولت روحانی) قرار داشت.

محسن اسماعیلی میگوید در سال ۱۳۸۰ به عضویت شورای نگهبان درآمدم .آن وقت جوان ترین عضو محسوب می شدم. درسال ۱۳۸۶ نیز با رای اول مجلس شورای اسلامی و سپس در سال۱۳۹۲با رای بیش از۹۱درصدی نمایندگان ملت این عضویت برای بار سوم تمدید شده است. درحدامکان از سیاست و اجتماع هم غافل نیستم و فعالیت‌های پیوسته و ناپیوسته‌ای را دنبال می‌کنم. علاوه بر اخذ گواهی اجتهاد، در سال ۱۳۸۵ در آزمون اجتهاد انتخابات مجلس خبرگان رهبری شرکت کردم و مورد تایید فقهای شورای نگهبان و ممتحنین حوزه مقدسه قم قرار گرفتم.

source

توسط funkhabari.ir