سازنده کالاف به تازگی یک سند جامع SBMM (Skill Based Match Making) منتشر کرده است که تمام جزئیات مربوط به نحوه سنجش توانایی گیمرها توسط اکتیویژن را فاش می‌کند. این سند گسترده و افشاگر در ۲۵ صفحه مفهوم «مهارت» را در مدل کلی سیستم SBMM توضیح می‌دهد و تیم‌های اکتیویژن تأیید کرده‌اند که چه مهارت‌هایی توسط این مکانیک بررسی می‌شوند. در ادامه با خبر شیوه سنجش توانایی گیمرها توسط اکتیویژن همراه تیم اخبار بازی وبسایت دنیای بازی باشید.

فهرست نحوه سنجش توانایی گیمرها توسط اکتیویژن

آن‌ها همچنین یک آزمایش مخفی را فاش کردند که برای بررسی عملکرد بازیکنان در مقابل رقبای با سطوح بسیار پایین‌تر انجام شده است.

صفحات ابتدایی سند نشان می‌دهند که «مهارت» با استفاده از سه معیار تعداد کل کشتارها، نسبت تعداد کشتارها به تعداد مرگ و نسبت تعداد کشتارها به تعداد مرگ توسط دشمن محاسبه می‌شود. مورد آخر هوشمندانه است؛ زیرا به اکتیویژن اجازه می‌دهد بدون توجه به مرگ‌های ناشی از خودکشی یک ارزیابی دقیق از مهارت شما داشته باشد.

شایعه: بازی Call of Duty: Modern Warfare 3 مردادماه به سرویس گیم پس اضافه می‌شود

این بدان معناست که بازیکنان نمی‌توانند با کشتن مکرر خود، نسبت کشتارها به مرگ خود را به طور مصنوعی پایین بیاورند و مکانیک SBMM را خراب کنند. تیم اکتیویژن به طور عمیق درباره‌ی آزمایش‌های مختلفی که طی سال‌ها برای بهبود نحوه سنجش توانایی گیمرها توسط اکتیویژن انجام داده‌اند، صحبت کرده است:

بازی Call of Duty: Modern Warfare 3 سرویس گیم پس

در سال ۲۰۲۴ شرکت اکتیویژن یک آزمایش مخفی روی بازی «ندای وظیفه: جنگ‌افزار نوین ۳»(Call of Duty: Modern Warfare 3) انجام داد و معیارهای مهارت را برای هزاران بازیکن حذف کرد تا ببیند چه نتایجی به دست می‌آید. این آزمایش‌ به مدت یک ماه انجام شد و در این مدت بازیکنان به طور تصادفی‌تری با رقبا تطبیق داده شدند. در گزارشی که نتایج این آزمایش را بررسی می‌کند، اکتیویژن اشاره کرده است که با کاهش معیارهای مهارت در سیستم SBMM، حدود ۹۰ درصد از بازیکنان شرایط بدی را تجربه کرده‌اند.

به طور ساده، وقتی لابی‌ها تصادفی‌تر بودند و مهارت در نظر گرفته نمی‌شد، بازیکنان به سرعت بازی را ترک می‌کردند و دیرتر بازمی‌گشتند. علاوه بر این، افزایش تعداد ترک بازی در ۸۰ درصد از بازیکنان در آزمایش مخفی مشاهده شده است که این یک رقم بزرگی است. این نشان می‌دهد که بازیکنان وقتی که سنجش توانایی گیمرها توسط اکتیویژن به اندازه کافی قوی نباشد، بیش‌تر ناامید می‌شوند.

سنجش توانایی گیمرها توسط اکتیویژن

اولین چیزی که فرآیند تطبیق به دنبال آن است، موقعیت جغرافیایی است و بازیکنانی که از لحاظ جغرافیایی بهم نزدیک هستند را تطبیق می‌دهد. سپس سیستم مهارت را در نظر می‌گیرد تا بازیکنایی که تقریبا در یک سطح هستند مقابل هم قرار بگیرند.

اکتیویژن

اکتیویژن یک سناریوی جالب را توضیح داد که نشان می‌دهد چگونه فرایند تطبیق، زمانی که شما با یک بازیکن با استعداد در یک گروه قرار دارید کار می‌کند:

«فرض کنید یک گروه دو نفره از بازیکنان، با نام‌های آلیس و باب وجود دارند؛ باب یک بازیکن متوسط با مهارت ۵۰ درصدی است و آلیس یک بازیکن نخبه با مهارت ۹۹ درصدی است. اگر ما بازیکنان دیگر را با مهارت باب تطبیق دهیم، آلیس تقریبا تضمین شده است که بهترین بازیکن در هر لابی خواهد شد؛ حتی بهتر از زمانی که تنهایی بازی می‌کند!

اما اگر ما بازیکنان دیگر را با مهارت رقیبان تطبیق دهیم، باب احتمالا بدترین بازیکن در هر لابی خواهد بود. بنابرین، ما باید بازیکنان دیگر را در حد وسط این دو تطبیق دهیم به طوری که باب با برخی از حریفان هم‌سطح خود روبه‌رو شود و در عین حالت مزیت ذاتی آلیس را به حداقل برسانیم.»

در نهایت این عمیق‌ترین بررسی‌ای است که تاکنون درباره نحوه سنجش توانایی گیمرها توسط اکتیویژن داشته‌ایم. درحالی که به طور مداوم درحال بهبود است، اصول اساسی آن برای سال‌ها ثابت مانده است. این موضوع برای طرفداران سری بازی کالاف دیوتی و بازیکنان حرفه‌ای بسیار جالب است.

این بود از جزئیات مربوط به سیستم SBMM و نحوه سنجش توانایی گیمرها توسط اکتیویژن. نظر شما همراهان همیشگی وبسایت دنیای بازی درمورد این خبر چیست؟

source

توسط funkhabari.ir