طبق گزارش منتشر شده از سوی یک منبع داخلی معتبر، شرکت مایکروسافت با کپکام همکاری میکند تا مشکل موتورگرافیکی MT Framework روی کنسولهای Xbox را برطرف کنند.
در جریان پادکست The Xbox Two، جز کوردن (Jez Corden)، منبع داخلی مشهور، در مورد بازیهای مبارزهای و طرفداران پرشور این دسته از آثار صحبت کرد. او همچنین این مسئله را پیش کشید که شرکت مایکروسافت از Street Fighter 5 به بعد، ژانر مبارزهای را رها کرده و چندان روی آن حساب باز نکرده است. سپس کوردن مشکل اجرای بازیهای قدیمی کپکام روی Xbox را مطرح کرد؛ عناوینی که توسط موتورگرافیکی MT Framework ساخته شدهاند. بر اساس اطلاعاتی که کوردن به دست آورده است، مشکل کنسولهای Xbox با MT Framework باعث شده تا به دلایل تکنولوژی، به طور کلی برخی آثار قدیمی کپکام روی کنسولهای ایکس باکس در دسترس قرار نگیرند.
خوشبختانه این منبع داخلی مدعی شده است که مایکروسافت به طور فعال با کپکام همکاری میکند تا مشکلات MT Framework را برطرف کند. او باور دارد که مایکروسافت سرانجام متوجه شده عدم انتشار عناوین قدیمی کپکام روی Xbox چهرۀ خوبی برای پلتفرم آنها ندارد و باید هر چه زودتر مشکل برطرف شود.
کوردن در ادامه از Monster Hunter Stories به عنوان یکی از بازیهایی نام برد که Xbox را به طور کلی نادیده گرفته است و مشکلات تکنولوژی مشابهای را دارد. شاید طی همکاری مایکروسافت و کپکام، Monster Hunter Stories نیز برای ایکس باکس پورت شود و حتی روی گیم پس قرار گیرد.
Mega Man Battle Network Legacy Collection نیز یکی دیگر از بازیهای قدیمی کپکام است که کنسولهای ایکس باکس را نادیده گرفت. دو سال پیش، یکی از طرفداران Mega Man با ارسال ایمیلی به کپکام در مورد دلیل عدم انتشار کالکشن روی Xbox سوال کرد. کپکام در پاسخ اعلام کرد که نمیتواند در مورد تصمیمات تجاری خود صحبت کند.
شرکت کپکام در حال حاضر روی توسعۀ نسل بعدی موتورگرافیکی RE Engine تحت نام رمزی REX Engine کار میکند. موتورگرافیکی کنونی شرکت کپکام، از بهترین و بهینهترین انجینهای بازیسازی به حساب میآید و خروجیهای فوقالعادهای را به ارمغان میآورد. در حال حاضر، اطلاعات زیادی پیرامون REX Engine در دست نیست، اما انتظارات از آن بسیار بالا است. توسعۀ RE Engine، که موتوگرافیکی اختصاصی کپکام محسوب میشود، از آوریل ۲۰۱۴ و به موازات ساخت Resident Evil 7 آغاز شد و در طول این سالها تکامل یافته است. از این انجین برای Devil May Cry 5، تمامی نسخههای سری Resident Evil از ۲۰۱۴ به بعد و عناوین دیگری مانند Exoprimal و Dragon’s Dogma 2 استفاده شده است.
در جریان جلسه اخیر سهامداران کپکام، از این ناشر در مورد برنامههای آن برای تکامل RE Engine سوال شد. در پاسخ به این سوال، سخنگوی شرکت گفت:
ما در حال بهروزرسانی توسعه موتور خود با هدف بهبود کارایی و دستیابی به فناوری گرافیک واقعگرایانه هستیم.
source