استودیو دابل فاین پس از گذشت دو سال، آخرین قسمت از مستند توسعه بازی Psychonauts 2 را منتشر کرد. این قسمت که حدود دو ساعت است، سرنخ‌هایی از آینده این استودیو خوش‌نام در اختیار علاقه‌مندان قرار داد. این استودیو مشغول توسعه بازی‌های کوچک‌تر با ایده‌های متفاوت است که ممکن است حتی نتواند نظر ناشران را هم به خود جلب کند.

هرچند احتمال ساخت دنباله بازی Psychonauts 2 بسیار ضعیف است، اما تعدادی از توسعه‌دهنده‌ها معتقدند که این پروژه، غیرممکن نیست. تاتزیو کولیج از طراح‌های ارشد فعال در استودیو معتقد است که آنها درس‌های زیادی از ساخت بازی سایکونات‌‌ها 2 گرفته‌اند، اما توسعه‌ی چنین اثری بسیار دشوار خواهد بود. کارمند دیگری در مستند می‌گوید که آنها بالاخره روزی بازی سوم را می‌سازند و فردی دیگری هم می‌گوید که چنین چیزی امکان ندارد.

در صورتی که مستند 33‌ قسمت ساخت بازی سایکونات‌ها 2 را تماشا کرده باشید، می‌دانید که دابل فاین، چه چالش‌هایی را پشت سر گذاشته است. حس خستگی و فرسودگی شغلی پس از اتمام ساخت بازی به سراغ تمامی کارمندان آمده است. به همین دلیل است که آنها ترجیح داده‌اند تا پروژه‌های کوچک‌تر با تعداد اعضای کمتر را دنبال کنند و به سراغ ساخت بازی‌های تراز اول نروند. این استودیو عناوینی مانند Costume Quest و همچنین اثری روگ‌لایک به نام Rad را ساخته است و به توسعه چنین بازی‌هایی هم برمی‌گردد.

سازنده بازی Psychonauts 2آینده‌ی استودیو دابل فاین

تیم شفر، مدیر استودیو و کارگردان Psychonauts 2 در مورد پروژه‌های آتی می‌گوید: «در طی دو سالی که سایکونات‌ها 2 را منتشر کرده‌ایم، بازی‌های بیشتری را هم راهی بازار کرده‌ایم. بازی‌هایی کاملاً جدید با مدیر پروژه‌های جدید. عناوین جدید ما در حال محک زدن این امر هستند که چه بازی‌هایی می‌توانیم بسازیم که هیچ ناشری آنها را قبول نمی‌کند.» استودیو دابل فاین زیرمجموعه مایکروسافت است و وجود سرویسی مانند گیم پس باعث می‌شود تا تیم شفر، دست بازتری برای ایده پردازی و ساخت بازی داشته باشد.

مدیر استودیو دابل فاین در ادامه‌ی مستند می‌گوید که آنها می‌توانند عجیب‌ترین و خلاقانه‌ترین اثر ممکن را بسازند و روی گیم پس منتشر کنند. او در ادامه می‌گوید که لی پتی، کارگردان Headlander مشغول توسعه یک پروژه «عجیب» و «غیرمنتظره» است. شخص تیم شفر نیز روی یک پروژه‌ی مخفی کار می‌کند که اشاره‌هایی به آن در طی مستند می‌شود. هر آنچه این استودیو در حال ساخت آن است، بدون شک اثری تازه و اورجینال، پر از ایده‌های تازه خواهد بود.

تیم شفر در مصاحبه‌ی چند هفته‌ی پیش گفته بود که بازی Psychonauts 2 دقیقاً برعکس یک شوتر اول شخص طراحی شده است. بازی‌کنان مرحله را در شرایط بهتری ترک می‌کنند و برعکس شوترها به تخریب کامل آن نمی‌پردازند. در پایان نظر شما چیست؟ پروژه‌ی بعدی تیم شفر چه خواهد بود؟

منبع: GamesRadar

source

توسط funkhabari.ir