امروزه با زندگی شلوغ و پر مشغله افراد، اهمیت صرفه جویی در زمان بیش از پیش پر رنگ شده است.

با توجه به زمان بر بودن خدمات بانکی 💳 گسترش بانکداری الکترونیکی می تواند به ذخیره زمان و تسهیل امور بانکی افراد کمک کند. در این مطلب از انزل وب به آموزش کامل کار و ورود به پیشخوان مجازی بانک رسالت می پردازیم.

آموزش کار با سامانه مجازی بانک رسالت

 ?How to Use Resalat Internet Bank 

به طور کلی برای استفاده از پیشخوان مجازی اینترنت بانک رسالت می توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

ورود به سامانه پیشخوان مجازی بانک رسالت:

از الزامات اولیه استفاده از این سامانه افتتاح حساب می باشد که هم از طریق سایت بانک رسالت و هم با مراجعه به شعب بانک رسالت قابل انجام است.

  •  ورود به آدرس pishkhan.rqbank.ir
  •  وارد کردن کدملی، شماره همراه و رمز ارسالی به شماره همراه کاربر

خدمات سامانه مجازی بانک رسالت:

  • خدمات کارت و صدور  رسالت کارت
  • صدور رمز مجدد (با کارمزد ۱۰۰۰۰ تومان)
  • ذخیره پول در کیف پول این سامانه و امکان ارسال آن برای شخص دیگر با کد ملی گیرنده
  • خدمات چک و انتقال وجه
  • خدمات سپرده
  • سهام عدالت
  • تنظیم اطلاعات شخصی
  • انجام برخی از موارد مربوط به تسهیلات وام

در ادامه این مطلب به بررسی هر یک از این موارد خواهیم پرداخت.

۱- معرفی خدمات سامانه مجازی بانک رسالت

برای استفاده از خدمات پیشخوان مجازی بانک رسالت ابتدا باید با مراجعه به یکی از شعب بانک اقدام به افتتاح حساب و احراز هویت نمایید. بانک قرض الحسنه رسالت یکی از نخستین بانک های قرض الحسنه خصوصی در کشور می باشد که از طریق پیشخوان مجازی خود تمامی خدمات را به صورت غیر حضوری در اختیار مشتریان قرار می دهد.

۲- ورود و استفاده از پیشخوان مجازی بانک رسالت

برای استفاده از پیشخوان مجازی بانک رسالت ابتدا به آدرس اینترنتی آن www.rqbank.ir بروید و سپس گزینه پیشخوان مجازی بانک رسالت را انتخاب کنید.

پیشخوان مجازی بانک رسالت

با انتخاب گزینه پیشخوان مجازی رسالت برای ورود به این سامانه اینترنت بانک، باید کد ملی و شماره تلفن همراه و کد امنیتی وارد شود تا وارد این قسمت شوید.

پیشخوان مجازی رسالت

پس از این مرحله باید منتظر پیامک دریافت رمز از پیشخوان مجازی بانک رسالت به شماره تلفن همراهتان باشید.

پس از احراز هویت، شما وارد پیشخوان مجازی بانک قرض الحسنه رسالت می شوید. در این پیشخوان خدمات کارت، سهام عدالت، خدمات سپرده، تسهیلات وام، انتقال وجه، خدمات کارت و خدمات چک وجود دارد.

۳- امکانات موجود در پیشخوان مجازی بانک رسالت

۳-۱ خدمات کارت و نحوه صدور رسالت کارت

در این قسمت خدماتی مثل صدور رسالت کارت، صدور رمز اول و دوم کارت، درخواست کارت مجازی، تغییر سپرده متصل به کارت، واریز مانده کارت هدیه منقضی، مسدودی و رفع مسدودی کارت در دسترس می باشد.

پیشخوان مجازی بانک رسالت

برای صدور رسالت کارت (کارت بانک قرض الحسنه رسالت) افراد می توانند گزینه صدور رسالت کارت را بر روی صفحه انتخاب کنند. رسالت کارت در تمامی بانک های عضو شتاب و کلیه پذیرنده های الکترونیکی بانک قرض الحسنه رسالت قابل استفاده است.

پیشخوان مجازی بانک رسالت

خدمات رسالت کارت شامل (ایجاد محدودیت های خاص توسط صاحب حساب، دریافت شارژ سیم کارت تلفن همراه و پرداخت قبوض، برداشت وجه از کلیه پایانه های متصل به شتاب، خرید از کلیه پایانه های فروشگاهی، انتقال وجه به/از کلیه کارت های عضو شتاب) و قابلیت های رسالت کارت شامل (انعطاف پذیری کارت به نوع و نحوه خدمت رسانی، امکان تغییر رمز برای هر کارت به صورت مجزا، امکان برداشت وجه و اجازه انتقال تا سقف مشخص و مورد تقاضای مشتری، امکان ایجاد محدودیت در خرید توسط هر کارت و امکان تعریف برداشت به صورت روزانه و به مبلغ خاص) می باشد.

۳-۲ بانکداری مدرن

در این قسمت امکان فعال سازی و غیر فعال سازی خدماتی مانند تلفن بانک، اینترنت بانک و همراه بانک وجود دارد. همچنین می توانید رمزی جدید را دریافت کنید.

پیشخوان مجازی بانک رسالت

پس از انتخاب فعال سازی و دریافت رمز مجدد شما به صفحه ای وارد می شوید در صورتی که پیش از این احراز هویت نکرده اید باید ابتدا  احراز هویت کنید. در صفحه نخست صدور رمز مجدد بانکداری مدرن، نام کاربری در بالای پنجره نمایش داده می شود. همچنین نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که کیف پول شما باید موجودی پرداخت هزینه فعالسازی را داشته باشد.

پیشخوان مجازی بانک رسالت

۳-۳ کیف پول

برای انجام برخی از قابلیت ها در پیشخوان مجازی بانک رسالت نیاز است که افراد کیف پول خود را شارژ کنند. در این قسمت از منوی پیشخوان امکان مشاهده اطلاعات کیف پول افزایش موجودی برداشت موجودی و واریز کیف به کیف و تغییر سپرده متصل به کیف پول وجود دارد.

پیشخوان مجازی بانک رسالت

برای شارژ حساب در کیف پول پیشخوان باید گزینه افزایش موجودی را انتخاب کنید. سپس نوع سپرده را از لیست انتخاب کنید.

پیشخوان مجازی بانک رسالت

در صورتی که شخص دیگری بخواهد کیف پول شما را شارژ کند و یا شما بخواهید مبلغی را برای کیف پول بانک رسالت شخص دیگری بفرستید پس از انتخاب گزینه واریز کیف به کیف می بایست حتما کد ملی گیرنده را داشته باشید.

تنظیمات پیشخوان مجازی بانک رسالت

همچنین نکته مهمی که باید در خاطر داشته باشید این است که جدیدا برای هر بار دریافت رمز در پیشخوان مجازی بانک رسالت مبلغ ۱۰۰۰۰ تومان از حساب شما کسر خواهد شد. پس حتما رمز خود را در جایی یادداشت کنید.

۳-۴ خدمات چک

در این قسمت خدماتی مثل درخواست صدور دسته چک و گزارش جزئیات درخواست در اختیار مشتریان و کاربران این سامانه قرار داده می شود.

۳-۵ انتقال وجه

در این بخش کاربران می توانند وجوه کمتر از یک میلیارد ریال (۱۰۰ میلیون تومان) را از طریق اینترنت انتقال دهند.  همچنین برای انتقال وجه بالاتر از سقف یک میلیارد ریال باید از طریق ساتنا درخواست خود را ثبت نمایند.

۳-۶ خدمات سپرده

این بخش خدماتی مانند معرفی نماینده و لغو نمایندگی، گواهی تمکن مالی، صدور صورتحساب لاتین و فارسی و اصلاح اطلاعات و ارسال از طریق پیامک ارائه می شود.

۳-۷ سهام عدالت

در این بخش امکان فروش سهام عدالت برای مشتریان فراهم شده است.

۳-۸ مشاهده اطلاعات فردی

در این قسمت کاربر می تواند اطلاعات شخصی و شماره همراه خود را وارد و اصلاح کند.

۳-۹  بخش “سایر درخواست های من”

در این قسمت امکان مشاهده لیست کارت های مجازی و گزارش درخواست ها وجود دارد.

۳-۱۰ تسهیلات وام

در بخش وام از لیست کناری پیشخوان مجازی بانک رسالت، گزینه های معرفی وام، برآورد تسهیلات، اصلاح اقساط پرداختی و تغییر سپرده جهت کسر وجود دارد. برای انجام فرایند نام نویسی وام، باید ابتدا با انتخاب گزینه برآورد تسهیلات میزان تسهیلات و اقساط آن را محاسبه کنید.

پیشخوان مجازی بانک رسالت

پس از تایید و ثبت درخواست، می توانید نتیجه و برآورد را مشاهده کنید.

تنظیمات پیشخوان مجازی بانک رسالت

نکته مهم در استفاده از تسهیلات وام این است که افراد باید حتما مراحل افتتاح حساب در بانک رسالت و اعتبارسنجی در سامانه مرات را پیش از آن طی کرده باشند. پس از انجام تمامی مراحل با انتخاب گزینه معرفی وام، فرد متقاضی می تواند بستگان درجه یک و یا یک فرد دیگر را به بانک قرض الحسنه رسالت معرفی کند.

پیشخوان مجازی بانک رسالت

۴- افتتاح حساب برای پیشخوان مجازی بانک رسالت

پیشخوان مجازی بانک رسالت به ارائه خدمات مختلف بانکی اختصاص یافته است. افرادی که قصد افتتاح حساب غیر حضوری در بانک رسالت را دارند باید همانطور که در بالا گفته شد، به آدرس اینترنتی بانک مراجعه کنند. سپس وارد بخش ” عضویت و افتتاح حساب ” شوند.

افتتاح حساب در پیشخوان مجازی بانک رسالت

شما با انتخاب این قسمت می توانید تقاضای افتتاح حساب را برای بانک رسالت به صورت غیر حضوری بفرستید. برای ادامه مراحل و تکمیل اطلاعات برای افتتاح حساب و احراز هویت باید آخرین ورژن های مرورگر گوگل کروم را برای گوشی اندرویدی و آیفون خود دانلود کرده و سپس از طریق تلفن همراه خود مراحل را دنبال کند.

پیشخوان مجازی رسالت

برای تکمیل فرایند ثبت نام علاوه بر شروط ابتدایی (سیم کارت متعلق به متقاضی حساب، کارت ملی و کاغذ برای ارسال امضا) کاربر می بایست مدارک لازم برای افتتاح حساب و صدور کارت که شامل عکس از پشت و رو کارت ملی و شماره سریال آن و همچنین اطلاعاتی دیگر برای تایید و احراز هویت برای افتتاح حساب را بارگذاری کند.

۵- دریافت نام کاربری و رمز عبور از پیشخوان مجازی بانک رسالت

با گسترش سامانه های متعدد اینترنتی افراد برای ورود به هر کدام از این سامانه ها نیاز به نام کاربری و رمز عبور منحصر به فرد خود دارند. افراد با استفاده از کد ملی و شماره همراه امکان ورود به سامانه مجازی بانک رسالت را دارند. اما به طور کلی رمز عبور از طریق پیامک پس از ثبت درخواست رمز با کسر مبلغ ۱۰۰۰۰ تومان ارسال خواهد شد. نام کاربری هم همان شماره مشتری می باشد.

۶- دانلود پیشخوان مجازی بانک رسالت جدید

بانک قرض الحسنه رسالت برنامه پیشخوان مجازی بانک رسالت برای سیستم عامل های اندروید را ارائه کرده است. در این برنامه امکانات سایت بانک رسالت ارائه داده می شود. این برنامه در کنار مشکلات رایج در سایر برنامه های همراه بانک ، باگ هایی مثل عدم ارسال رسید متنی و نشان ندادن موجودی برای آن را دارد.

پیشخوان مجازی بانک رسالت

سوالات متداول

همراه بانک رسالت را از کجا دانلود کنیم؟

برای دانلود اپلیکیشن موبایل بانک رسالت به آدرس اینترنتی www.rqbank.ir/Hb مراجعه کنید و  نسخه‌های جدید آن را برای iOS، وب اپلیکیشن و اندروید دانلود کنید.

جمع بندی

اینترنت بانک رسالت همانند باقی سامانه های الکترونیکی بانک ها، نقش مهمی در تسهیل فرایند های بانکی برای افراد در دنیای امروز ایفا کرده است. مشتریان این بانک با استفاده از قابلیت های این سامانه از مرحله افتتاح حساب تا دریافت وام و سایر خدمات، می توانند از طریق اینترنت و پیشخوان مجازی این بانک کمک بگیرند. در صورت بروز هرگونه مشکل برای این سامانه رفع آن از طریق بخش پشتیبانی مجازی و روابط عمومی بانک رسالت قابل پیگیری می باشد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امیدواریم که با آموزش این مطلب موفق به ورود و انجام کارهای بانکی خود از طریق پیشخوان مجازی بانک رسالت شده باشید. نظر شما درباره این بستر مجازی بانک رسالت چیست؟ تجربیات و نظرات خود را با ما در بخش دیدگاه ها به اشتراک بگذارید.

source

توسط funkhabari.ir