شفقنارسانه- مالک ایکس به خاطر بارگذاری و انتشار یک «جعل عمیق» از معاون رییس جمهور آمریکا تحت شدیدترین فشارها قرار گرفته است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ فرانس۲۴ نوشت: ماسک یک ویدیوی دستکاری شده کامالا هریس را بازنشر کرد که در آن صداپیشه‌ای به تقلید از او، رئیس جمهور جو بایدن را پیر می خواند و اعلام می کند که او اولین چیزها را در مورد اداره کشور نمی داند و این اوست که بعنوان یک زن و رنگین پوست شایسته ریاست جمهوری است.

این ویدئو در ابتدا توسط یک حساب کاربری X مرتبط با پادکست محافظه کار کریس کوهلز منتشر شده بود اما بازنشر طنزآلود آن توسط ایلان ماسک موجی از انتقادها را روانه این چهره ثروتمند و جنجالی کرد.

بازپست ماسک بیش از ۱۳۰ میلیون بازدید به دست آورد و در بحبوحه هشدار فزاینده درباره اطلاعات نادرست سیاسی مبتنی بر هوش مصنوعی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری نوامبر سروصدای زیادی به راه انداخت.

ستاد انتخاباتی هریس در بیانیه ای اعلام کرد: ما معتقدیم که مردم آمریکا خواهان آزادی، فرصت و امنیت واقعی هستند که معاون رئیس جمهور هریس ارائه می دهد، نه دروغ های جعلی و دستکاری شده ایلان ماسک و دونالد ترامپ.

ایلان ماسک پیش از این اعلام کرده بود از ترامپ حمایت می‌کند. ماسک با نزدیک به ۱۹۲ میلیون دنبال کننده، یک نیروی بسیار تأثیرگذار در این پلتفرم است که قبلاً توییتر نام داشت و در سال ۲۰۲۲ در یک معامله ۴۴ میلیارد دلاری آن را خریداری کرد.

این خبر را در فرانس۲۴ ببینید

source

توسط funkhabari.ir