در سهماهه منتهی به ۳۰ ژوئن ۲۰۲۴، درآمد بخش گیمینگ مایکروسافت نسبت به سال گذشته ۴۴ درصد افزایش یافته است. در این گزارش، اکتیویژن بلیزارد ۴۸ درصد تاثیر مستقیم دارد. در واقع بدون احتساب خرید عظیم ردموندیها، درآمد این بخش ۴ درصد کاهش داشته.
درآمد سختافزارهای ایکس باکس نسبت به سال گذشته ۴۲ درصد کاهش پیدا کرده، اما درآمد محتوا و خدمات آن که شامل گیم پس هم میشود، در این سهماهه ۶۱ درصد افزایش یافت. ایکس باکس ۵۸ درصد از این رشد را مدیون اکتیویژن بلیزارد است.
در جلسه پس از انتشار گزارش مالی، ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، ادعا کرد که بخش گیمینگ این شرکت اکنون بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه در پلتفرمها و دستگاههای مختلف دارد. وی گفت:
مجموعه محتوای ما تا به حال به این اندازه قوی نبوده. ما در این سهماهه ۳۰ عنوان جدید را در شوکیس خود معرفی کردیم. ۱۸ عدد از آنها، مانند Call of Duty: Black Ops 6، در گیم پس در دسترس خواهند بود. کاربران گیم پس آلتیمیت اکنون میتوانند بازیها را بهطور مستقیم روی دستگاههایی از جمله تلویزیونهای آمازون فایر (Amazon Fire) استریم کنند. و در نهایت، ما سعی داریم آیپیهای خود را به مخاطبان جدید معرفی میکنیم.
Fallout در این سهماهه بهعنوان یک سریال تلویزیونی در آمازون پرایم (Amazon Prime) پخش شد. این سریال دومین برنامه پرمخاطب این پلتفرم بود و ساعات تجربه عناوین Fallout روی گیم پس را نزدیک به ۵ برابر افزایش داشت.
اوایل این ماه، مایکروسافت قیمت سطوح مختلف گیم پس را افزایش داد و سطح جدیدی از اشتراک تحت نام Standard را معرفی معرفی کرد که شامل عرضه روز اول بازیها نمیشود.
Modern Warfare 3 اولین بازی از سری Call of Duty است که به گیم پس اضافه شد. همچنین Black Ops 6 اولین عنوان Call of Duty خواهد بود که در روز اول انتشار خود، یعنی ۲۵ اکتبر ۲۰۲۴، در این سرویس قابل تجربه است. اولین بازی اکتیویژن بلیزارد که به سرویس گیم پس مایکروسافت راه پیدا کرد Diablo 4 در ۲۸ مارس بود.
بر اساس آخرین دادههای فروش از شرکت تحقیقاتی Circana، کنسولهای نسل نهمی ایکس باکس در بازار ایالات متحده نسبت به ایکس باکس وان در دوره زمانی مشابه، ۱۳ درصد عقبتر هستند.
مایکروسافت همچنین تایید کرده است که در حال کار روی کنسول جدید ایکس باکس است و ادعا کرده که خبرهای هیجان انگیزی برای تعطیلات سال جدید میلادی دارد.
source