دفترچه انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1403 شامل اطلاعاتی از قبیل شرایط و قوانین مرتبط با ثبت نام در آزمون کاردانی فنی حرفه ای، لیست رشته‌های قابل انتخاب، درصد پذیرش هر سهمیه در رشته‌های مختلف، مراحل و نحوه ثبت نام، مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام و همچنین رشته‌های دارای پذیرش با آزمون و بدون آزمون درج شده است. با مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته فنی حرفه ای سنجش، داوطلبان می‌توانند بدون هیچ مشکلی نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته کنکور فنی حرفه ای سنجش اقدام نمایند.

جدول زمانی دفترچه انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای

در دفترچه انتخاب رشته کنکور فنی حرفه ای 1403، جهت سهولت شما داوطلبان برخی تاریخ‌های مهم از انجام فرایند‌‌های متفاوت قید شده است که داوطلبان باید به آن توجه کنند:

مرحله زمان انجام
ویرایش اطلاعات ثبت نامی داوطلبان 1403/05/30 تا 1403/06/01
اطلاعیه دریافت کارت ورود به جلسه و برگزاری آزمون 1403/05/28
دریافت کارت ورود به جلسه آزمون(افراد ثبت نام با آزمون) 1403/05/30 تا 1403/06/01
زمان برگزاری آزمون روز جمعه 1403/06/02
اعلام نتایج نهایی آزمون دهه سوم شهریور 1403
انتشار کارنامه نهایی دهه سوم شهریور 1403

دانلود دفترچه راهنما انتخاب رشته کاردانی فنی حرفه ای

دفترچه انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای به طور معمول هم‌زمان با شروع ثبت‌نام این آزمون، توسط سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود. امسال نیز مانند سال‌های گذشته، این دفترچه در تاریخ 17 تیر 1403، همزمان با شروع ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای در دسترس داوطلبان و علاقه‌مندان به رشته‌های کاردانش قرار گرفت.

جهت دریافت فایل دفترچه راهنما انتخاب رشته کاردانی فنی حرفه ای روی لینک کلیک کنید.

مطالب مندرج در دفترچه انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1403

دفترچه انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه‌ای 1403 که توسط سازمان سنجش منتشر شده است، شامل تمامی نکات مهم در مورد فرآیند ثبت نام و برگزاری آزمون است. پیش از نام‌نویسی در آزمون و پرداخت هزینه، توصیه می‌شود دفترچه را با دقت مطالعه کنید. برخی از نکات مهم این دفترچه عبارت‌اند از:

  • زمان و نحوه نام نویسی کنکور کاردانی فنی حرفه ای
  • شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام در آزمون
  • شرایط تعیین وضعیت نظام وظیفه برای داوطلبان آقا
  • مدارک مورد نیاز برای ثبت نام اینترنتی و حضوری
  • اسامی رشته‌های ارائه شده سنجش
  • اسامی رشته های بدون کنکور کاردانی فنی حرفه ای
  • ظرفیت مورد نیاز همه رشته‌ها
  • کد رشته‌ها و کد محل تحصیل
  • شرایط استفاده از سهمیه‌های مختلف
  • نحوه تکمیل تقاضانامه اینترنتی
  • شرایط و مقررات انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای

6 شرط مهم دفترچه انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای

  1. هر داوطلب می‌تواند حداقل يک و حداكثر 50 کد رشته‌ محل‌ تحصیل‌ را (اعم از دوره‌های روزانه، نوبت دوم و مؤسسات غير‌انتفاعی) با توجه‌ به‌ مجموعه ثبت‌‌نامی در صورت وجود و رعایت‌ ضوابط جداول‌ مندرج در صفحات 40 تا 158 دفترچه با اولویت‌ دلخواه‌ در محل مشخص شده درج‌ نماید.
  2. با توجه به امتیاز سهمیه بومی که برای داوطلبان هر استان در رشته‌های دوره روزانه و نوبت دوم در آموزشكده‌‌‌‌های تحت پوشش دانشگاه فنی حرفه‌ ای اختصاص یافته است، توصیه‌ می‌شود هر داوطلب اولین‌ انتخاب‌ خود را از کد رشته‌ محل دوره‌های روزانه يا نوبت دوم دانشكده‌‌‌‌‌‌ها و آموزشكده‌‌‌های‌ تحت پوشش دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای‌ واقع‌ در استان‌ بومی‌ خود انتخاب‌ نماید.
  3. داوطلبان در انتخاب مجموعه ثبت‌‌نامی، لازم است به مندرجات جدول مربوط به عنوان دیپلم‌های مرتبط )جدول شماره 5 مندرج در صفحات 28 تا 36 دفترچه( دقت کرده و با توجه به كد دیپلم‌های مجاز مندرج در جدول مزبور، فقط يكی از مجموعه‌های ثبت‌‌نامی را انتخاب کنند.
  4.  پذیرش برخی از رشته‌های ذکر شده در دفترچه مقطع کاردانی فنی حرفه ای به‌‌صورت با آزمون و پذیرش در برخی کد رشته‌های دیگر از رشته‌ها به‌‌صورت بدون آزمون و صرفا بر‌‌اساس سوابق تحصیلی است که به عنوان کد‌‌ها باید توجه داشته باشید.
  5. داشتن مدرک فنی حرفه ای و کاردانش نظام جدید یا دیپلم فنی حرفه ای نظام قدیم
  6. داوطلبانی که حدنصاب قبولی در یکی از کد رشته های اعلام شده برای نیمسال اول تحصیلی را کسب کنند، ولی تا شهریور سال ۱۴۰۳مدرک دیپلم را دریافت نکنند، پذیرش آن‌ها لغو خواهد بود.

مشاوره انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1403

در انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه‌ای 1403، انتخاب صحیح رشته می‌تواند مسیر آینده تحصیلی و حرفه‌ای شما را به شکل قابل توجهی تحت تاثیر قرار دهد. با توجه به تغییرات و الزامات جدید در این حوزه، داشتن مشاوره تخصصی و دقیق امری ضروری است. ایران تحصیل با بهره‌گیری از تیمی مجرب و متخصص، بهترین راهنمایی‌ها را برای انتخاب رشته مناسب به شما ارائه می‌دهد، تا بتوانید با اطمینان بیشتری در مسیر موفقیت گام بردارید و به اهداف تحصیلی و حرفه‌ای خود دست یابید.

 

جهت دریافت فایل PDF مقاله دفترچه انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1403 سنجش روی لینک کلیک کنید.

به این پست امتیاز دهید

دفترچه انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای چه زمان منتشر می شود؟

به طور معمول، دفترچه راهنما انتخاب رشته کاردانی فنی حرفه ای همزمان با شروع ثبت نام کنکور فنی حرفه ای، توسط سایت سنجش منتشر می شود. برای مثال، دفترچه انتخاب رشته کنکور کاردانش سال 1403 در تاریخ 17 تیر و همزمان با موعد ثبت نام این آزمون منتشر شد.

چه اطلاعاتی در دفترچه انتخاب رشته کنکور کاردانش درج می شود؟

اطلاعاتی نظیر شرایط کلی ثبت نام در آزمون کاردانی فنی حرفه ای، لیست رشته های قابل انتخاب، درصد پذیرش هر سهمیه در رشته های مختلف، مراحل و نحوه ثبت نام، مدارک مورد نیاز و رشته های با آزمون و بدون آزمون از جمله موارد درج شده در دفترچه انتخاب رشته کنکور کاردانش هستند.

برای پذیرش در رشته های کاردانی فنی حرفه ای چه شرایطی لازم است؟

طبق اطلاعات درج شده در دفترچه انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای، داوطلبان باید از یکسری شرایط همچون اعتقاد به اسلام یا سایر ادیان الهی، عدم سابقه جرایم اخلاقی و فساد، عدم اعتیاد به مواد مخدر، مدرک دیپلم فنی حرفه ای، کاردانش یا نظری و برخورداری از سلامت جسمی و روانی کامل برخوردار باشند.

source

توسط funkhabari.ir