بنابر گفته سازنده ریمستر بازی Braid فروش این عنوان افتضاح بوده است. جاناتان بلو، شخصیت برجسته دنیای بازی‌های مستقل به‌تازگی ناامیدی خود را درباره عملکرد بسیار ضعیف عنوان Braid: Anniversary Edition ابراز کرده است. او در طول استریم‌های صادقانه‌اش در پلتفرم توییچ جرئیاتی در ارتباط با مشکلات ایجاد شده برای برای استودیوی‌ خود ارائه داد. مشکلاتی که مستقیما به دلیل عملکرد بسیار ضعیف آخرین بازی این سازنده پیش آمده است.

این اثر در اردیبهشت ماه منتشر شد و سازندگانش انتظار داشتند به واسطه شهرت و محبوبیت نسخه اصلی و قدیمی آن با فروش خوبی مواجه شود. هرچند پس از عملکرد ناامیدکننده‌اش در زمینه فروش لحن سازندگانش هم تغییر کرد. جاناتان بلو به طور روراست در حین استریم خود بیان کرد: «فروش بازی افتضاح بود.» او ذکر کرد که فروش بازی از برخی آثار نوستالژیک مانند Jeff Mint Game یا Atari 50 بهتر بوده اما در مقیاس بزرگتر اصلا فروش خوبی نداشته است. او همچنین اضافه کرد درآمدی که از فروش بازی کسب شده به هیچ وجه کفاف هزینه‌های استودیو را نمی‌دهد.

ریمستر بازی Braid بازسازی عناوین محبوب و قدیمی لزوما به موفقیت ختم نمی‌شود

ارزیابی رک و یصادقانه جاناتان بلو در تضاد با شیوه رایجی است که سازندگان با مشتریان خود از طریق بیانیه‌های رسمی و با احتیاط نوشته شده صحبت می‌کنند و واقعیات ارزشمندی درباره حقایق امر توسعه بازی در اختیارمان می‌گذارد. وقتی طرفداران از بلو پرسیدند که آیا اقدامی برای بازاریابی و تبلیغ اثر خود در مجمع‌ها و نمایشگاه‌های بازی کرده است یا نه او اینگونه پاسخ داد: «من فکر نمی‌کنم نمایشگاه‌ها از نظر تبلیغات و بازاریابی ارزشی داشته باشند.» هرچند او در ادامه گفت این مجمع‌ها از این نظر مفید هستند که به سازندگان امکان می‌دهند بازخورد مردم و نحوه تعامل آن‌ها با آثارشان را ببینند.

پیش‌بینی ناپذیری یکی از ویژگی‌های مهم صنعت بازی‌های ویدیویی است. در این صنعت خط باریکی میان پیروزی و شکست وجود دارد. عملکرد بسیار ضعیف بازی Braid: Remaster Edition نشان دهنده ریسک بالای ریمستر کردن آثار کلاسیک و محبوب است. بازی Braid یک اثر بسیار تاثیرگذار در دنیای بازی‌های مستقل به حساب می‌آید و با اینکه نسخه ریمستر آن به دلایلی مانند عملکرد و گرافیک به‎‌روزرسانی شده از طرف منتقدان تحسین شد ولی اینطور که پیداست طرفداران سرگرم شدن با نسخه اصلی آن را ترجیح می‌دهند. با اینکه نوستالژی می‌تواند در قامت عاملی نیرومند ظاهر شود، اتکای صرف به آن به عملکرد راضی‌کننده منجر نخواهد شد.

منبع: pcgamer.com

source

توسط funkhabari.ir