بیوگرافی هانیه رستمیان

هانیه رستمیان قهرمان تیراندازی ایران و جهان متولد ۲۰ شهریور ۱۳۷۷ در ساری بوده و سالهاست که عضو تیم ملی تیراندازی بانوان ایران است.

قد هانیه رستمیان 165 سانتیمتر است و ۵۷کیلوگرم وزن دارد او لیسانس رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی از دانشگاه الزهرا دارد.

هانیه رستمیان در سال 2017 مدال طلا آسیا را در بخش تپانچه بادی ۱۰متر انفرادی جوانان کسب کرد و در مسابقات جهانی برزیل ۲۰۲۲ مدال طلای تپانچه بادی ۱۰ متر تیمی را به دست اورد.

هانیه رستمیان در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۰ پرچمدار کاروان ورزشی ایران بود.

 هانیه رستمیان کیست و اهل کجاست

هانیه رستمیان قهرمان کشورمان که در رشته تیراندازی می باشد.

بیوگرافی هانیه رستمیان قهرمان تیراندازی و همسرش +عکس و اینستاگرام و ویکی پدیا

هانیه رستمیان قهرمان تیراندازی کشورمان و عضو تیم ملی است.

او در سال ۱۳۷۷ در ماه شهریور ودر روز بیستم در تهران چشم به جهان گشوده است.

هانیه رستمیان به خاطر علاقه بسیار که به تیراندازی داشته فعالیت کاریش را از سن ۱۲ سالگی آغاز نموده و با استعداد خاصی که در این رشته ورزشی داشت توانست موفق شود نخستین مدال آسیایی خودش را در حالی که ۱۴ سال بیشتر نداشت کسب کند و بسیار هم خوش درخشید.

بیوگرافی هانیه رستمیان قهرمان تیراندازی و همسرش +عکس و اینستاگرام و ویکی پدیا

پرچمدار کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو

وی تا به حال برای کشور ایران افتخارات بسیاری را به ارمغان آورده و به تازگی به عنوان پرچمدار تیم ملی ایران در المپیک توکیو انتخاب شده است.

شروع فعالیت هانیه رستمیان

زمانی که ۱۴ سال بیشتر نداشت کارش را به صورت جدی شروع نمود و بعد از آن در رقابت‌های نوجوانان و جوانان جهان شرکت کرد و موفق شد که در یکی از تورنمنت‌های ورزشی مدال برنز را در قهرمانی جهان به نام خود ثبت کند و افتخارآفرین کشورمان شود.

بیوگرافی هانیه رستمیان قهرمان تیراندازی و همسرش +عکس و اینستاگرام و ویکی پدیا

افتخارات

او به عنوان نخستین زن مدال آور در رشته تیراندازی تپانچه در کشورمان می‌باشد و از این بابت به مشهوریت بسیاری دست پیدا کرد.
وی همچنین موفق به کسب سهمیه المپیک تابستانی ۲۰۲۰ در رشته تیراندازی در مسابقه‌های دوحه قطر شده است و در این مسابقات حضور یافته است.

بیوگرافی و تصاویر هانیه رستمیان قهرمان تیراندازی

افتخار آفرینی هانیه رستمیان

می‌توان از افتخارات وی همچون کسب مدال برنز مسابقات قهرمانی جهان در هند در سال ۲۰۱۹ و کسب مدال نقره در مسابقات آسیایی نیز اشاره کرد.

رستمیان موفق شده است که از طرف کمیته ملی المپیک به عنوان پرچمدار تیم اعزامی ایران به المپیک ۲۰۲۰ توکیو حاضر باشد.

عکس های جدید هانیه رستمیان

خانم رستمیان در کنار دیگر پرچمدار تیم ملی (صمد نیکخواه بهرامی) که وی عضو تیم ملی بسکتبال است به عنوان پرچمدار قرار بگیرد.

پیج اینستاگرام

در اینستاگرام میتوانید با آیدی haniyehrostamiyan هانیه رستمیان را دنبال کنید.

عکس هانیه رستمیان

درخشش هانیه رستمیان در المپیک 2024

هفتمین روز از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، مسابقه تیراندازی در ماده تپانچه ۲۵ متر بانوان در دو نوبت صبح و بعدازظهر و در دو بخش دقت و سرعت برگزار شد.

در این رقابت هانیه رستمیان ملی‌پوش کشورمان با ۳۹ تیرانداز شرکت‌کننده ابتدا در بخش دقت مسابقه دادند که در این بخش امتیاز ۲۹۲ کسب کرد و در رده ششم ایستاد.

در نوبت دوم مسابقات، رقابت در بخش سرعت انجام رسید و رستمیان ۲۹۶ امتیاز را به دست آورد. او در مجموع با امتیاز ۵۸۸ در رده سوم ایستاد و جواز صعود به فینال را کسب کرد.

تصاویر هانیه رستمیان تیراندازی

source

توسط funkhabari.ir