بنا به گزارش‌ها، بلیزارد در حال ایجاد تیمی جدید از توسعه دهندگان سابق استودیو King است. ظاهرا هدف از ایجاد چنین تیمی، کار بر روی بازی‌های کوچک‌تر و اصطلاحا AA از IPهای بزرگ این کمپانی است. استودیو King در جریان خرید 74.5 میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، حضور داشت و الان جزو زیر مجموعه‌های ردموندی‌ها قرار دارد.

این گزارش که توسط رسانه Windows Central منتشر شده، حاکی از این است که مایکروسافت قصد دارد در قبال طرفداران IPهای بلیزارد، فعال‌تر باشد. به همین دلیل، سازندگان ایکس باکس دستور تشکیل تیمی را به این استودیو داده‌اند که روی عناوین کوچک‌تری از IPهای مذکور کار کند. سال‌هاست که تخصص استودیو King در توسعه عناوین موبایلی، ثابت شده است. به همین دلیل انتظار می‌رود که بازی‌های تولیدی این تیم جدید، برای پلتفرم موبایل برنامه ریزی شده باشند.

امروزه در صنعت ویدیوگیم، ساخت و توسعه بازی‌های کلان بودجه و AAA تبدیل به یک فرآیند زمان‌بر شده است. با این حال، همچنان شاهد ظهور و درخشش آثار کوچک‌تر و با بودجه‌های معقول‌تری هستیم که به موفقیت می‌رسند. Hi-Fi Rush، Helldivers 2، Palworld و Grounded از این دست بازی‌ها هستند که دو مورد آن‌ها ساخته استودیوهای مایکروسافت هستند.

بازی بلیزاردمایکروسافت تیم‌های توسعه کوچک‌تر، اما چابک‌تر می‌خواهد

Windows Central در ادامه گزارش خود به این اشاره می‌کند که تاسیس این تیم کوچک، بخشی از یک استراتژی هماهنگ است. هدف از این استراتژی، ایجاد تیم‌های کوچک‌تری است که سریع‌تر و موثرتر با تیم‌های بزرگ ارتباط برقرار کنند. ظاهرا سازماندهی مجدد استودیو 343 Industries، سازندگان بازی‌های Halo، هم به همین منظور صورت گرفته است.

وضعیت صنعت گیم به علت تمرکز بیش از حد روی عناوین عظیم، در حال تغییر است. یکی از عوامل این موضوع، این است که استانداردها برای یک بازی AAA بسیار بالا رفته است و همین باعث خرج بیشتر می‌شود. گزارش‌ها حاکی از این است که بودجه توسعه بازی Spider-Man 2 از Insomniac، چیزی در حدود 300 میلیون دلار بوده است. این به این معنی است که این بازی برای جبران این هزینه و رسیدن به سود، باید فروش بسیار خوبی را تجربه می‌کرد. با این وجود، تیم‌های کوچک‌تر و خلاق، می‌توانند بازی‌های به مراتب اقتصادی‌تری در آینده تولید کنند که می‌تواند حاشیه سود کمپانی‌ها را بیشتر، و ریسک شکست را کمتر کنند.

کاتالوگ IPهای بلیزارد، بسیار گسترده و متنوع است. از Starcraft و Guitar Hero گرفته، تا Spyro و Crash Bandicoot، مدت‌هاست که منتظر نسخه جدیدی هستند. مخصوصا سری Starcraft که بعد از ادغام بلیزارد با مایکروسافت، فیل اسپنسر (Phil Spencer) چندین بار درباره آن صحبت کرده است. طرفداران این فرنچایز از زمان بازی Starcraft: Remastered در سال 2017، محتوای جدیدی دریافت نکرده‌اند.

منبع: The Gamer

source

توسط funkhabari.ir