رسانه‌ی آمریکایی Game Informer به طور رسمی خبر از تعطیلی پس از سه دهه فعالیت بی‌وقفه داد. فروشگاه گیم‌استاپ، صاحب مجله گیم اینفورمر تصمیم به اخراج نویسندگان و کارمندان گرفته است. تعطیلی مجله و وب‌سایت رسمی بسیاری از طرفداران ویدیوگیم را در بهت فرو برد.

پیام ویژه‌ای برای طرفداران و مخاطبان گیم اینفورمر در توییتر و صفحه اصلی منتشر شده است: «پس از 33 سال شورانگیز و ارائه آخرین اخبار، بررسی بازی و پوشش اتفاقات جهان در حال گسترش گیمینگ، با قلبی شکسته، خبر از تعطیلی Game Informer می‌دهیم. باعث افتخار است که از اولین روزهای ماجراجویی‌های پیکسلی تا سرزمین‌های مجازی وسیع را برای شما خوانندگان عزیز پوشش داده‌ایم.»

گیم اینفورمر در ادامه افزود که اگرچه فعالیت‌های آنها به پایان می‌رسد، اما عطش و شور آنها برای بازی همچنان زنده است و ادامه دارد: « بابت اینکه بخشی از سفر افسانه‌ای ما بودید، تشکر می‌کنیم و امیدواریم که ماجراجویی‌های گیمینگ شما هیچ‌گاه به نقطه‌ی پایانی نرسند.» نویسندگان باسابقه این رسانه از جمله اندی مک‌نمارا، ناراحتی خود را از تعطیلی Game Informer با انتشار پیام‌هایی بروز دادند. بسیاری از گیمرها نیز این اتفاق را باورنکردنی و بسیار تلخ خواندند.

مجله Game Informer گیم اینفورمر پایان راه مجله گیم‌ اینفورمر

رسانه و مجله گیم اینفومر به دلیل دسترسی زودهنگام و پوشش کامل بازی‌های جدید معروف بود.آنها پوشش فوق‌العاده از بازی The Last of Us و Red Dead Redemption 2 ارائه دادند. گیم‌استاپ، مالک این رسانه در سال 2022، تعدادی از کارمندان را اخراج کرد. آینده این برند مشخص نیست و به نظر فعالیت آنها به طور کامل متوقف شده است. اوضاع برای رسانه‌های ویدیوگیم چندان جالب نیست. کنترل بسیاری از آنها به چند شرکت مشخص رسیده است و آنها می‌توانند به‌سادگی دست به اخراج و تعطیلی بزنند.

مجله Game Informer برای سال‌ها تحت اشتراک گیم‌استاپ قرار داشت. به عبارت دیگر، دسترسی به آن بسیار دشوار بود. نسخه دیجیتال نیز به‌زحمت یافت می‌شد. نبود مدیریت درست در انتشار مجله، ضربه‌ی بزرگی به آنها وارد کرد. بسیاری از نویسندگان خبره نیز چند سال پیش، تصمیم به جدایی گرفتند. برای نمونه مک‌نمارا در حال حاضر به EA پیوسته است، دن ریکرت نیز در جاینت بامب فعالیت می‌کند و بن هنسون نیز در رسانه MinnMax مشغول به کار است.

گیم‌استاپ امسال تصمیم گرفت تا دسترسی به مجله گیم اینفورمر را بدون تهیه اشتراک امکان‌پذیر کند. ممکن است آرشیو این مجله بالاخره پس از سال‌ها در دسترس عموم قرار گیرد. گیم اینفورمر در طی 33 سال فعالیت، بیش از 7500 بازی مختلف را بررسی کرد و شماره‌های بسیار جذابی عرضه کرد که غیرمستقیم، باعث تربیت نسل تازه‌ای از ژورنالیست‌های ویدیوگیم شد.

source

توسط funkhabari.ir