کازویا ناکانیشی (Kazuya Nakanishi)، کارگردان فصل اول انیمه The Eminence in Shadow، تصمیم دارد تا فصل این اثر را نیز تولید نماید. در وب‌سایت پلازا قصد داریم تا به معرفی انیمه عالیجناب سایه ها پرطرفدار و جذاب بپردازیم.

انیمه عالیجناب سایه ها یک ایسکای بسیار بامزه و دیدنی است که ماجراجویی‌های پسر جوانی را روایت می‌کند. سید که در دنیای خودش به آرزوهای خود نرسیده، اکنون در دنیای جدید می‌خواهد به تمام رویاهایش جامه عمل بپوشاند. در این مقاله با معرفی و بررسی انیمه عالیجناب سایه ها همراه شما مخاطبان محترم هستیم.

فهرست مطالب:

داستان انیمه عالیجناب سایه ها

محوریت داستان حول شخصیتی به نام سید کانگو می‌چرخد که مایل است تا به مغز متفکر مبدل شود و همه چیز و تمامی وقایع را خودش طراحی کند، اما در یکی از جلسات تمرینی‌اش، یک کامیون با او تصادف می‌کند و او می‌میرد. وی در زندگی قبلی خودش به آرزوهایش نرسید ولی در تناسخ خود به دنیایی وارد می‌شود که می‌تواند به کلیه خواسته‌هایش جامه عمل بپوشاند. روزی او به صورتی تصادفی با یک الف دختر مبتلا به بیماری مرموزی برخورد می‌کند و به درمان آن می‌پردازد. سید با اتکا به قوه تخیل خود داستانی را خلق می‌نماید و ادعا می‌کند که جهان هستی به‌ شکل مخفیانه‌ای به واسطه فرقه دیابلو (Diablos) و سازمان مخفی وی کنترل و مدیریت می‌شود.

در این بین گروهی هستند که توانایی مبارزه با آن‌ها را دارند. حال آلفا این دختر الف با این گروه متحد می‌شود و به گسترش این گروه کمک می‌نماید. اما در وضعیت غیر قابل گمان، داستان‌سرایی سید به حقیقتی محض مبدل می‌شود که باورش برای وی سخت بوده و عقبده دارد که این توهمی بیش نیست. سید به مبارزات خود با فرقه دیابلو تحت عنوان مستعار Shadow ادامه داده، ولی غافل از اینکه با ماجرایی بس پیچیده و جنگ قدرتی عجیب مواجه می‌شود.

همچنین بخوانید :

شخصیت های انیمه عالیجناب سایه ها

به‌ طور کلی در جهان انیمه‌ها هر کدام از شخصیت‌های داستان، خصوصیات مربوط به خودشان را دارند که در پیشبرد کلی اثر نقش بسزایی دارند. در این بین هر کاراکترهای انیمه عالیجنابِ درون سایه ها حتی با حضوری هرچند کوتاهشان، تاثیری زیادی در سرنوشت قهرمانان داستان دارند. در ادامه این مقاله از پلازا به معرفی و بررسی کاراکترهای انیمه The Eminence in Shadow می‌پردازیم.

سید کاگنو (Cid Kagenou)

سید کاگنو (Cid Kagenou)

سید کاگنو قهرمان اصلی و یک دانش آموز دبیرستانی محسوب می‌شود که خود را وقف قوی‌تر شدن ابعاد ناشناخته و درونی خود کرده است. با تمام این اوصاف، وس پس از تصادف با یک کامیون می‌میرد و به جهانی دیگر که جادو در آن همه چیز است، تناسخ می‌یابد. در این جهان سید، او فرزند یک خانواده اصیل به شمار می‌رود که از قدرت‌های جادویی بسیار قوی پس از تناسخ استفاده می‌نماید تا به صورت مخفیانه علیه فرقه‌ای به نام دیابلو بجنگد. اما وی بر این اعتقاد است که هر دو سازمان خیالی هستند و شرکت‌کنندگان در آن صرفا نقش‌آفرین می‌کنند.

برای دوبله شخصیت سید چند ویس اکتور در نظر گرفته شده تا به خوبی دیگر هویت‌های او را در آرک‌های مختلف نشان دهد. ویس اکتور اصلی او سیچیرو یاماشیتا (Seiichiro Yamashita) نام دارد. یاماشیتا بیشتر به دلیل دوبله شخصیت تورو ایشیکاوا در انیمه هوریمیا شناخته می‌شود. جون فوکویاما (Jun Fukuyama) یکی دیگر از ویس اکتورهایی است که این شخصیت را دوبله کرده است. او در انیمه عالیجناب سایه ها به جای هویت جان اسمیت (John Smith) سید صحبت کرد. فوکویاما یکی از شناخته‌شده‌ترین ویس اکتورهای انیمه‌ای است که صدایش را بر روی شخصیت‌هایی همچون لولوش در انیمه کدگیاس و گرل در انیمه خادم سیاه بشنوید. او همچنین در انیمه جوخه خودکشی نیز به جای کلی فیس صحبت کرده است.

کلر کاگنو (Claire Kagenou)

کلر کاگنو (Claire Kagenou)

خواهر بزرگ سید است یکه یک استاد طلسم ماهر محسوب می‌شود. او خودش را بسیار قوی‌تر از سید می‌داند. وی زمانی که از سید عصبی می‌شود، اغلب با مشت و سایر روش‌ها به سید آسیب‌های بدنی می‌رساند و از خودش رفتاری پرخاشگرانه‌ای نشان می‌دهد. با تمام این اوصاف، او تا حد زیادی به سید اهمیت می‌دهد و وقتی فکر می کند برادرش شاید در خطر تهدید باشد، کاملا بی پروا عمل می‌نماید. کلر بعدا دیابلو را جذب خود می‌کند و میزبان آن می‌شود، اما سید می‌پندارد که او برایش نقش بازی می‌کند.

رینا هیداکا (Rina Hidaka) صداپیشگی این شخصیت را برعهده داشته است. هیداکا در انیمه‌هایی همچون انیمه هنر شمشیرزنی آنلاین به جای کیکا آیانو (Keika Ayano)، انیمه زمانی که به جای اسلایم تناسخ یافتم به جای میلیم ناوا (Milim Nava)، انیمه ظهور شوالیه سپر به جای فیلو (Filo)، انیمه ساخته شده در ابیس به جای میو (Mio) و انیمه سرباز زنجیر شده به جای نائون یونو (Naon Yuno) صحبت کرده است. بد نیست بدانید که رینا هیداکا در سال 2024 با یوما اوچیدا یکی از بهترین ویس اکتورهای ژاپن ازدواج کرد.

الکسیا میدگار (Alexia Midgar)

الکسیا میدگار (Alexia Midgar)

یک شاهزاده خانم بسیار مغرور است که وظیفه خود می‌داند تا زندگی سید آزاردهنده نماید. الکسیا و او قبلاً  باهم دوستی داشتند، ولی در حالی که سید مشتاق پایان دادن به این رابطه بود احساسات واقعی خود را نسبت به وی بروز داد. همچنین، الکسیا یکی از تنها شخصیت‌هایی است که شخصا سایه را در عمل دیده، اما نمی‌داند که در واقع هویت واقعی Shadow همان خود سید است.

کانا هانازاوا (Kana Hanazawa) صداپیشگی شخصیت الکسیا را برعهده داشته است. هانازاوا نیز به نوبه خود یکی از ویس اکتورهای محبوب انیمه است که بیشتر به دلیل دوبله فوق العاده شخصیت آکانه تسوموری در انیمه سایکو پس شناخته می‌شود. او همچنین در انیمه‌هایی همچون انیمه شرایطی به نام عشق به جای هوتارو هیناسه (Hotaru Hinase)، انیمه سرباز زنجیر شده به جای رن یاماشیرو (Ren Yamashiro) و انیمه توکیو غول به جای شخصیت ریزه کامیشیرو (Rize Kamishiro) حضور داشته است. کانا هانازاوا در سال 2020 با کنشو اونو یکی دیگر از صداپیشگان خوش صدای دنیای انیمه ازدواج کرد.

رز اوریانا (Rose Oriana)

رز اوریانا (Rose Oriana)

شاهزاده خانم پادشاهی همسایه اوریانا، کشوری که به خاطر هنرش شهرت دارد. وی به صورت عجیبی به جای هنرهای سنتی، شمشیر را در دست می‌گیرد و دانشجوی انتقالی در آکادمی Midgard Spellsword است. رز رئیس شورای دانش آموزی به شمار می‌رود و شمشیرزنی او در آکادمی بعد از اولین شاهزاده خانم میدگار، در رتبه دوم قرار گرفت. وی با پیوستن به باغ سایه پس از یک سری رویدادهای خطرساز، در جلدهای بعدی لایت نوول به عنوان 666 عدد شیطانی شناخته شد.

هاروکو شیرایشی (Haruka Shiraishi) صداپیشه شخصیت رز است. او به دلیل دوبله شخصیت‌هایی همچون آسپیرا در انیمه گلدن کامویی، آیکو تاچیبانا (Aiko Tachibana) در A.I.C.O. -Incarnation، وندی ساتو (Wendy Sato) در انیمه کارت بالا و مایا ایکوسابا (Maya Ikusaba) در انیمه My One-Hit Kill Sister بین اوتاکوها شناخته شده است.

همچنین بخوانید :

الفا (Alpha)

الفا (Alpha)

اولین عضو 7 سایه محسوب می‌شود و از افرادی است که قدرت جادویی را مستقیما از خود سابه دریافت می‌کنند. او یک دختر الف زیبا است که شبیه قهرمان افسانه‌ای اولیویه و عمه‌اش بئاتریکس الهه جنگ است. زمانی که سید برای اولین بار با الفا روبرو شد، او از تسخیر شیطان رنج می‌برد و به سختی به عنوان یک انسان قابل تشخیص بود. سید روی او آزمایش نمود و به طور ناخواسته درمانی برای تسخیر شیطان پیدا کرد. به ازای معالجه‌اش، او به او سوگند وفاداری داد و نفر دوم گروه شد. اافا 6 عضو اصلی دیگر باغ سایه را یافت و به خدمت گرفت تا آن‌ها را در تعقیب فرقه دیابلو رهبری نماید.

آسامی ستو (Asami Seto) یکی از صداپیشگان زن بسیار معروف ژاپنی، دوبله این شخصیت را برعهده داشته است. ستو دوبله شخصیت‌های دیگری همچون نوبارا کوگیساکی (Nobara Kugisaki) در انیمه جوجوتسو کایسن، رافتالیا در انیمه ظهور قهرمان سپر، چیاها آیاسه (Chihaya Ayase) در انیمه Chihayafuru و مینا آشیرو (Mina Ashiro) در انیمه کایجو شماره 8، را نیز برعهده داشته است.

بتا (Beta)

بتا (Beta)

دومین عضو گروه هفت نفره سایه است و اولین عضوی بود که توسط الفا به جای سید پیدا شد. وی با انتشار داستان‌هایی که سید برایش تعریف می‌کرد به واسطه رسانه‌های معروف به نویسنده‌ای مشهور جهانی به نام ناتسومه کافکا تبدیل شد. وی مدیریت هماهنگ کننده عملیات و رئیس لجستیک ماموریت در باغ سایه را بر عهده دارد.

اینوری میناسه (Inori Minase) که با دوبله شخصیت جیان در انیمه خاطرات وانیتاس بین ما اوتاکوها شناخته شد، شخصیت بتا در انیمه عالیجناب سایه ها را دوبله کرده است. از بین دیگر نقش‌هایی که او دوبله کرده می‌توان به میساکی ساکیمیا (Misaki Sakimiya) در انیمه کوهستان مرده بازی مرگ، کوهارو ستو (Koharu Seto) در انیمه دروغ تو در آپریل، یوی تادا (Yui Tada) در انیمه تادا هرگز عاشق نمیشه و لئونیکا در انیمه رگنا کریمسون، اشاره کرد.

همچنین بخوانید :

گاما (Gamma)

گاما (Gamma)

عضو سوم این گروه محسوب می‌شود که از نظر فیزیکی و تکنیکی ضعیف است، اما از هوش بسیار بالایی دارد. او مسئول ایجاد و عملیات روزانه شرکت میتسوگوشی است که سرمایه‌گذاری در باغ سایه را تامین می‌نماید. سید در ابتدا درباره مفاهیم و محصولات دنیای اصلی خود در قالب “دانش سایه” که گاما گفت و او در نهایت توانست آن‌ها را بازآفرینی کند و با سود زیادی بفروشد. هوش بالا و دیپلماسی استادانه‌اش او را به سمت رئیس امور مالی و اداری در باغ سایه مبدل نمود.

سوزوکو میموری (Suzuko Mimori) صداپیشگی این شخصیت را برعهده داشته است. او به جای شخصیت اومی سونودا در « انیمه عشق زنده!»، هیکاری کاگورا در « انیمه ستاره‌نمایش» و آسومی فورین / کیور ارث در «انیمه درمان خوب پریتی کیور» صحبت کرده است.

دلتا (Delta)

دلتا (Delta)

عضو چهارم، یک سگ دختر انسان‌نما به شمار می‌رود که بسیار قوی، خشن و نسبتاً کم هوش است. وی با توجه به طبیعت حیوانی خود، حس ششم بالایی دارد و می‌تواند بوها را از فواصل دور هم تشخیص دهد و از آن‌ها برای یافتن و شکار اهداف خود استفاده نماید. دلتا فقط به افراد قوی‌تر از خودش آلفا و سید گوش می‌دهد. همچنین او لقب توپ شیشه‌ای را توسط سید گرفت. بسیاری از اعضا به دلیل خشونت و بی رحمی او در نبرد، دلتا را نیروی اصلی جنگی باغ سایه می‌دانند.

فایروز آی (Fairouz Ai) صداپیشه مصری-ژاپنی، این شخصیت را دوبله کرده است. فایروز اولین نقش مهم خود را به عنوان هیبیکی ساکورا در سریال انیمه چقدر دمبلی که بلند می‌کنید سنگین است؟ ایفا کرد. همچنین در نقش مناتسو ناتسومی/کیور سامر در انیمه تروپیکال-روژ! پریکور، امیلی اورنج در دختران جت کانداگاوا، اریپیو در اگر ایدول مورد علاقه‌ام به بودوکان می‌رسید، من می‌مردم، جولین کوجوه در انیمه ماجراهای عجیب و غریب جوجو: اقیانوس سنگی، دلتا در انیمه برجستگی در سایه و پاور در انیمه مرد اره‌ای ظاهر شد.

همچنین بخوانید :

اپسیلون (Epsilon)

اپسیلون (Epsilon)

پنجمین عضو باغ سایه، یک دختر الف و بسیار مغرور است. وی در استفاده از کت و شلوارهای اسلایمی که اعضای سازمان می‌پوشند مهارت دارد و از آن برای بلندتر نشان دادن قدش، به دلیل عدم اعتماد به قامت کوتاه و باریک خود بهره می‌برد. وی به عنوان یک پیانیست مشهور جهانی که سونات مهتابی را که توسط سید به او آموزش داد، محبوب شد. او در میان همه اعضای گروه به دقیق شهرت دارد.

زتا (Zeta)

زتا (Zeta)

ششمین عضو گروه، یک گربه‌سان جانوری که مسئولیت شناسایی سازمان را برعهده دارد و در جستجوی مناظر و محصولات جدید به سراسر جهان سفر می‌کند. او با دلتا خیلی رابطه خوبی ندارد. نفرت زتا از فرقه دیابلو به قدری زیاد است که به اقدامات افراطی و رادیکال می‌پردازد تا آن‌ها را بدون توجه به هر هزینه‌ای از بین ببرد، که این اعملش را در تقابل با آلفا قرار می‌دهد. به دلیل مخالفت زتا با رهبری آلفا، وی مخفیانه یک شعبه فرعی در باغ سایه ایجاد نمود. هدف واقعی زتا این است که سایه را جاودانه نماید و مطمئن شود که فرقه دیابلو هرگر باز نخواهد گشت.

همچنین بخوانید :

ایتا (Eta)

ایتا (Eta)

هفتمین و آخرین عضو باغ سایه است که دانشمند ارشد سازمان محسوب می‌شود. ایتا مشکلات خواب دارد و هر لحظه امکان دارد تا به طور ناگهانی فرو بریزد. دستگاه‌هایی مانند دوربین دیجیتال کارآمد و ماشین مبدل مورد استفاده برای احراز هویت توسط او کامل شد و استفاده از این قطعات فناوری ارزشمند برای گروه سایه بسیار اهمیت دارد.

نقد انیمه عالیجناب سایه ها

انیمه the eminence in shadow براساس لایت ناول ژاپنی به همین نام به قلم دیاسوکه آیزاوا (Daisuke Aizawa) تولید شد. این لایت ناول از می سال 2018 میلادی تاکنون در حال پخش است. استودیو Nexus تولید فصل اول این انیمه را بر عهده داشت که با شکاهکار موسیقی کنیچیرو سوهیرو ( Kenichiro Suehiro) به اثر ماندگار مبدل گردید. زمان پخش انیمه عالیجناب سایه ها به تاریخ 5 اکتبر سال 2022 برمی‌گردد.

انیمه The Eminence in Shadow یا همان عالیجناب سایه ها داستانی منحصر به فرد و جذاب را ارائه می‌دهد که در آن قهرمان اصلی، سید کاگنو، از دنیای واقعی به یک دنیای خیالی منتقل می‌شود و به دنبال تحقق رویای خود برای تبدیل شدن به یک قدرت مخفی و تاثیرگذار است. این انیمه به نوعی ترکیبی از کمدی، اکشن و ماجراجویی است که مخاطبان خود را با طنز خاص و لحظات شگفت‌انگیز سرگرم می‌کند.

از همان ابتدا، انیمه The Eminence in Shadow  با شیوه‌ای طنزآمیز و گاه غیرمنتظره، داستان سید را دنبال می‌کند که به شدت به دنبال ساختن یک تصویر مخفی و قوی از خود است، حتی اگر این به معنای خلق داستان‌های عجیب و غریب باشد. شخصیت سید با برخوردهای نابجا و دست و پنجه نرم کردن با دشمنان خیالی، لحظات طنزی را رقم می‌زند که باعث می‌شود مخاطب بارها و بارها لبخند بزند.

انیمه از لحاظ بصری نیز جذابیت‌های خود را دارد. اگرچه انیمیشن برخی از صحنه‌ها گاهی ناهماهنگ به نظر می‌رسد، اما لحظات اکشن و استفاده از جلوه‌های بصری خوب، تعادل را برقرار می‌کنند. طراحی شخصیت‌ها نیز به گونه‌ای است که هر یک از اعضای  Shadow Garden، با وجود حضور کوتاه‌شان، شخصیت و جذابیت خاص خود را دارند.

​ The Eminence in Shadow با وجود استفاده از کلیشه‌های ژانر ایسکای، توانسته است با افزودن پیچیدگی‌ها و عناصر غیرمنتظره، تازگی و جذابیت خاصی به داستان بدهد. برخی از منتقدین بر این باورند که روند داستانی در قسمت‌های ابتدایی گیج‌کننده است و ممکن است مخاطب را سردرگم کند، اما با پیشرفت داستان، بهبود یافته و به یک تجربه تماشایی لذت‌بخش تبدیل می‌شود.

نظرات مخاطبین نیز درباره این انیمه بسیار متفاوت بوده است. برخی از مخاطبان انیمه عالیجناب سایه ها را به دلیل طنز خاص و شخصیت‌پردازی منحصر به فرد سید تحسین می‌کنند، در حالی که دیگران از برخی نقص‌ها در داستان‌سرایی و انیمیشن انتقاد می‌کنند. به طور کلی، “The Eminence in Shadow” برای علاقه‌مندان به ژانر ایسکای و کسانی که از داستان‌های فانتزی و طنز لذت می‌برند، توصیه می‌شود.

source

توسط funkhabari.ir