اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم شوق پرواز (سینمایی) با نقش با دانلود و عکس های بازیگران فیلم شوق پرواز را در این صفحه اماده کرده ایم.

بیوگرافی بازیگران فیلم شوق پرواز (سینمایی) با نقش +دانلود و عکس

بیوگرافی بازیگران فیلم شوق پرواز

اسامی بازیگران فیلم سینمایی شوق پرواز تولید سال 1390 عبارتند از:

  • شهاب حسینی بازیگر نقش عباس بابایی
  • الهام حمیدی بازیگر نقش ملیحه
  • کورش تهامی
  • شهرام حقیقت‌دوست
  • افسانه بایگان
  • سید علی صالحی
  • فرهاد قائمیان
  • ستاره اسکندری

معرفی فیلم شوق پرواز

فیلم سینمایی شوق پرواز تولید سال ۱۳۹۰ به کارگردانی یدالله صمدی بوده که این فیلم در واقع یک سریال تلویزیونی بود که حالا نسخه سینمایی آن تولید شده و از صدا و سیما بر روی آنتن می‌رود.

شهاب حسینی فیلم شوق پرواز

داستان این فیلم درباره زندگی شهید عباس بابایی بوده که یکی از خلبانان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌آمد آقای یدالله صمدی این سریال را در قالب ۲۴ قسمت ساخت و از شبکه سه پخش شد یدالله صمدی در کارنامه خود یلم‌هایی همچون شام آخر و خانه خراب و دادشاه و کلانتری غیرانتفاعی را دارد.

جالب است بدانید که این فیلم با اجازه از رهبر انقلاب ساخته شد رهبر انقلاب نیز به ارتش دستور داده بود که همه همکاری خود را با دست‌اندرکاران این فیلم کنند تا زندگی‌نامه شهید بابایی ساخته شود

خلاصه داستان

داستان فیلم از دوران کودکی شهید عباس بابایی شروع می‌شود و از نحوه استخدام شدن در نیروی هوایی ارتش تا زندگی شخصی و نحوه شهادت او به تصویر کشیده می‌شود.

عباس بابایی در سال ۱۳۴۹ برای آموزش خلبانی هواپیماهای اف ۱۴ به آمریکا رفت یکی از حرفه‌ای‌ترین خلبانان ارتش جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌آمد او ا به عنوان خلبان ماهر شکاری اف ۵ می‌شناختند عباس بابایی در عملیات‌های والفجر ۸ حضور داشت و موفق شد در تصرف شهر فاو زمنده‌ها را کمک کند او همچنین در عملیات بین المقدس به آزادسازی خرمشهر کمک زیادی کرد.

شهید عباس بابایی فیلم شوق پرواز

بیوگرافی عباس بابایی

عباس بابایی معاون عملیات فرماندهی نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران در ۸ سال دفاع مقدس بود که در سال ۱۳۶۶ شمسی و سن ۳۷ سالگی به درجه شهادت نائل شد.

بیوگرافی عباس بابایی به دلیل سبک زندگی سالم، شجاعت و فداکاری هایش همواره مورد توجه رسانه ها قرار داشته است.

در سال ۱۳۹۰ شمسی به سفارش بنیاد شهید و امور ایثارگران یک سریال ۲۴ قسمتی از زندگینامه شهید بابایی با نام شوق پرواز تولید و اکران شد.

source

توسط funkhabari.ir