بیوگرافی شهلا میربختیار بازیگر نقش صحرا در سریال پاییز صحرا الان کجاست با همسر و فرزندان و عکس های جدید شهلا میربختیار را در این صفحه از مجله شبونه مشاهده نمایید.

بیوگرافی شهلا میربختیار بازیگر و عکس و تصاویر پیری و جدید  شهلا میربختیار

بیوگرافی شهلا میربختیار

شهلا میربختیار متولد سال ۱۳۳۱ در تهران بوده 72 سال سن دارد اصالتا اهل چهارمحال و بختیاری میباشد و دارای لیسانس تئاتر است. این بازیگر در حال حاضر ساکن استرالیا است و سالهاست که دیگر در عرصه بازیگری فعالیت ندارد.

شهلا میربختیار کارگردان و نویسنده تئاتر نیز بوده و نمایش های زیادی را کارگردانی و نویسندگی کرد.

سوابق

شهلا میربختیاری، بازیگر سینما و تلویزیون، در آثاری همچون سریال تلویزیونی «پاییز صحرا»، فیلم سینمایی «زنجیرهای ابریشمی» و فیلم سینمایی «سلام سرزمین من» فعالیت داشته است.

پاییز صحرا اولین مجموعه‌های تلویزیونی ملودرام جدی بود که پس از پیروزی انقلاب از تلویزیون روی آنتن رفت. برای اوضاع آن ایام کشور که جامعه روحیه انقلابی داشت و دوران جنگ تحمیلی بود نظرات گوناگونی از طرف مراکز دینی حوزه‌ها و گروه‌های اسلامی عنوان شد.

عکس های جدید شهلا میربختیار بازیگر نقش صحرا در سریال پاییز صحرا + تصاویر و عکس

مصاحبه با شهلا میربختیار

از پروسه آشنا شدن با نیک نژاد برای ما صحبت کنید و اینکه به چه صورت برای سریال پاییز صحرا انتخاب شدید؟

شهلا میربختیار میگوید: پیش از این با آقای نیک نژاد هیچگونه آشنایی نداشتم. او به من زنگ زد و متن را به من داد. من. هم آن را مطالعه کردم و بسیار خوشم آمد و قصد نمودم با آن همکاری کنم. آقای نیک نژاد به گفته خود به بازی من علاقه داشتند، به خاطر همین شخصیت صحرا را به من واگذار کرد و پس از آن با پاسخ مثبت من بود که صحرا جان گرفت.

اولین فعالیت بازیگری شهلا میربختیار

شهلا میربختیار میگویدپاییز صحرا اولین فعالیت جدی من در عرصه هنرپیشگی نبود، قبل از آن فعالیت‌های جدی‌تری نیز داشتم. چه در نمایش تئاتری و چه در سینما، چه در تلویزیون. مثلاً نمایش آنتیگونه ساخته دکتر علی رفیعی.

یا نمایش ادیپوس شهریار و سلام، آقای اونوری‌ها هر دو ساخته جمشید ملک‌پور.

حکم دادگاه و پرده برداری که خود آنان را کارگردانی کردم.

سریال هزاردستان ساخته زنده یاد علی حاتمی که شوربختانه شخصیتی که من آن را بازی کردم سانسور شد و چند سکانس کوتاه بیشتر از آن نشان داده نشد.

سریال افسانه‌های کهن ایرانی ساخته خانم ملک جهان خزاعی که در آن سریال من چهار شخصیت گوناگون را بر عهده داشتم. این سریال به هیچ عنوان در کشور ایران روی آنتن نرفت.

بازیگر نقش صحرا در سریال پاییز صحرا

شهلا میربختیار چرا از بازیگری کنار رفت؟

او میگوید من پس از سریال پاییز صحرا در تئاتر و سینما به همان صورت کارم را دنبال کردم.

من هنرپیشه ماهری بوده و هستم و پاییز صحرا نقطه شروع کار جدی من نبوده. هنرپیشگی یک قسمت از هنرم می‌باشد. سایر قسمت‌ها از جمله کارگردانی و نویسندگی نیز می‌باشد، که من به همان صورت آنان را دنبال می‌کنم.

من تا ۸ سال پس از سریال پاییز صحرا در کشور ایران فعالیتم را در این حرفه دنبال کردم و حاصل آن ۸ سال حضور در فیلم و تئاتر بود که می‌توانم:
هیولای درون، سایه‌های غم، زنجیرهای ابریشمی، راز کوکب، باد سرخ، چراغ گاز، افسانه اندوهی دلخراش، چگونه یاران فراموش کردند، عشق و…. را بیان کنم.

در خارج از کشور نیز من تا به امروز چند نمایشنامه نوشتم که یا خود آنان را ساختم یا افرادی دیگر.

مثلاً: اشکای بودا، روح نیلوفر آبی، خاکسترهای کانبرا، شکوه علفزار و…. که بیشتر آنها در فستیوال‌های تئاتر در استرالیا شرکت داده شدند و جزو پروداکشن‌های منتخب به حساب می‌آمدند.

شهلا میربختیار بازیگر نقش صحرا در سریال پاییز صحرا کیست

باز هم مثلاً: اجرای آنتیگونه‌ای که من و آقای جمشید ملک‌پور در سال ۲۰۰۲ در کامبرا آن را به دست تولید رساندیم در کتابی تحت عنوان اجراهای مدرن و عصر آنتیگونه در دنیا که در سال ۲۰۱۱ در دانشگاه آکسفورد منتشر شده است و از آن به عنوان یکی از اجراهای محبوب بیان شده است.

در سال ۲۰۰۶ نیز یک کتاب از من در مورد سینمای ایران به واسطه انتشارات مک فارلند در آمریکا منتشر شده است. اکنون هم به فعالیت آموزش هنرپیشگی و کارگردانی در دانشگاه می‌پردازم.

همسر و فرزندان

درباره زندگی شخصی شهلا میربختیار اطلاعات چندانی وجود ندارد ولی به نظر میرسد او به همراه فرزندانش در استرالیا زندگی میکند.

 

 

source

توسط funkhabari.ir