سامانه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان 1403، همان سایت سازمان سنجش آموزش کشور است. انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان به صورت مجزا از انتخاب رشته کنکور سراسری و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور صورت می‌گیرد. متقاضیانی که در آزمون ورود به دانشگاه فرهنگیان حضور داشته‌اند و مجاز به انتخاب رشته هستند، باید در بازه‌های زمانی اعلام شده، جهت تکمیل فرایند انتخاب رشته، به سامانه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان 1403 مراجعه کنند و نسبت به ثبت انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان اقدام کنند. لینک مرتبط به انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان در سایت سنجش به نشانی اینترنتی “sanjesh.org” فعال می‌شود.

 انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان در سایت سنجش

هر ساله افراد زیادی علاقه‌مند به ثبت نام دانشگاه فرهنگیان هستند. برای این منظور باید در آزمون دانشگاه فرهنگیان شرکت کنند. پس از برگزاری آزمون اختصاصی برای ورود به دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت معلم، متقاضیان وارد مرحله انتخاب رشته می‌شوند. به طوری که باید برای تکمیل فرم انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان به سامانه انتخاب رشته دانشگاه تربیت دبیر مراجعه کنند.

با توجه به اینکه سازمان سنجش آموزش کشور، مسئول برگزاری آزمون ورود به دانشگاه فرهنگیان است، انتخاب رشته در این آزمون نیز از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی “sanjesh.org” انجام می‌شود.

متقاضیان باید در بازه‌های زمانی مقرر به سایت نامبرده مراجعه کنند و پس از درج اطلاعات و ورود به پنل شخصی خود، اولویت‌های خود را در فرم انتخاب رشته درج کنند.

به طور کلی سایت انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان و همینطور مرجعی که دفترچه انتخاب رشته فرهنگیان 1403 را منتشر می‌کند، سایت سازمان سنجش است. بنابراین متقاضیان باید فرایند انتخاب رشته خود را از طریق سایت سازمان سنجش تکمیل کنند تا بررسی شود. برای اینکه از بروز هرگونه مشکل در روند انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان در سایت سنجش جلوگیری شود، توصیه می‌کنیم حتما دستورالعمل‌های درج شده در دفترچه انتخاب رشته فرهنگیان را به صورت کامل مطالعه کنید.

معرفی سامانه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان 1403

ویژگی‌های کلیدی سامانه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان 1403

مراحل پذیرش در دانشگاه‌های فرهنگیان از دانشگاه‌های سراسری جدا شده است. با این حال فرایند انتخاب رشته در دانشگاه فرهنگیان مشابه با دانشگاه‌های سراسری از طریق سایت سنجش صورت می‌گیرد.

در مورد سامانه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان 1403 باید بگوییم که لینک مرتبط با انتخاب رشته در این آزمون، در بازه‌های زمانی اعلام شده در این سایت فعال خواهد شد. بنابراین متقاضیان باید حتما در مهلت اعلام شده جهت ثبت انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان، به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند و اولویت‌های خود را در فرم انتخاب رشته درج کنند.

تا زمانی که لینک انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان در سایت سازمان سنجش فعال است، متقاضیان مهلت دارند اولویت‌های انتخابی خود را در فرم انتخاب رشته درج کنند. ضمن اینکه تا پیش از اتمام مهلت انتخاب رشته فرهنگیان، این امکان برای متقاضیان وجود دارد که مجدد از طریق سایت سازمان سنجش، فرم انتخاب رشته خود را ویرایش نمایند.

با اینکه سامانه انتخاب رشته دانشگاه تربیت دبیر از قابلیت و امکاناتی شامل ویرایش فرم انتخاب رشته تربیت دبیر برخوردار است، با این حال برای جلوگیری از بروز اشتباهات رایج، توصیه می‌کنیم پیش از اقدام برای تکمیل فرم انتخاب رشته اصلی در سایت، ابتدا فرم پیش نویس دفترچه انتخاب رشته فرهنگیان را تکمیل کنید. در نهایت بعد از اطمینان آن را وارد سایت سنجش نمایید.

راهنمای ورود به سایت انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان

انتخاب رشته کنکور فرهنگیان از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور با آدرس الکترونیکی”sanjesh.org” صورت می‌گیرد. متقاضیانی که در جلسه آزمون حاضر بوده‌اند، باید مطابق با مواردی که در ادامه آورده‌ایم، نسبت به ورود به سامانه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان اقدام کنند.

  1. در قدم اول، مرورگری که بر روی گوشی و یا کامپیوتر خود دارید را باز کنید.
  2. آدرس سایت انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان 1403 یعنی آدرس سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی “sanjesh.org” را وارد کنید.
  3. بر روی لینک اول نمایش داده شده کلیک کنید تا وارد صفحه اصلی سایت سازمان سنجش شوید.

در صورتی که در مهلت اعلام شده از سوی سازمان سنجش جهت تکمیل فرایند انتخاب رشته تربیت دبیر وارد این سایت شده باشید، لینک “سامانه جامع آزمون سراسری (انتخاب رشته فرهنگیان)” فعال خواهد بود که با کلیک بر روی این لینک، می‌توانید نسبت به تکمیل انتخاب رشته خود اقدام کنید.

مشکلات رایج در ورود به سایت انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان

برای ورود به سایت انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان و استفاده از بخش‌های مختلف و امکانات این سایت، می‌توانید به راحتی اقدام کنید. هر کاربری به راحتی می‌تواند وارد قسمت مورد نظر خود در سایت سنجش شود. البته در برخی موارد نیز ممکن است سایت دچار اختلال و مشکل شود.

  • عدم دسترسی و باز نشدن سایت سنجش

در هنگام انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان، ممکن است به خصوص در روزهای پایانی، به دلیل شلوغی سایت و مراجعه تمامی کاربران به صورت همزمان به سایت، ورود به آن سخت باشد. در چنین شرایطی ممکن است سایت از دسترس خارج شود. البته با چند دقیقه وقفه و با چندین بار امتحان می‌توانید وارد سامانه انتخاب رشته دانشگاه تربیت دبیر شوید. البته در برخی موارد نیز این مشکل ممکن است به دلیل قطعی اینترنت کاربر رخ بدهد. بنابراین از اتصال اینترنت خود اطمینان به دست آورید و مجدد وارد سایت سنجش شوید.

  • مشکل در خرید کارت اعتباری دانشگاه فرهنگیان

در برخی مواقع در خرید کارت اعتباری انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان نیز مشکلاتی رخ می‌دهد. حتما دقت کنید که کارت اعتباری مرتبط با انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان باشد. در صورت خرید کارت اعتباری اشتباه، امکان بازگشت وجه به حساب وجود نخواهد داشت. پس از اتمام ورود اطلاعات جهت خرید کارت اعتباری، حتما تایید نهایی را انتخاب کنید.

در صورتی که قصد ارسال درخواست، پیگیری مشکلات مرتبط با تکمیل فرم انتخاب رشته، دریافت شماره پرونده و یا کد پیگیری خود را برای تکمیل فرم انتخاب رشته فرهنگیان را دارید، می‌توانید از طریق سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش، اقدامات لازم را انجام دهید.

مشکلات رایج در ورود به سایت انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان

نحوه تکمیل فرم انتخاب رشته در سامانه دانشگاه فرهنگیان

از جمله مواردی که در قبولی متقاضیان در دانشگاه فرهنگیان تاثیر زیادی را دارد، نحوه تکمیل فرم انتخاب رشته است. متقاضیان باید در روند تکمیل فرم انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان دقت بالایی را داشته باشند و اولویت‌بندی صحیحی را انجام دهند تا در نهایت موفق به کسب قبولی شوند.

قبولی در آزمون فرهنگیان، دو مرحله‌ای است. به طوری که متقاضیان بعد از انتخاب رشته، دعوت به مصاحبه می‌شوند. پذیرش نهایی در آزمون فرهنگیان، نیازمند قبولی در مرحله مصاحبه است. بنابراین توصیه می‌کنیم فرم انتخاب رشته در سامانه دانشگاه فرهنگیان را بر اساس علاقه‌مندی‌های خود تکمیل کنید. دلیل این موضوع این است که دعوت به مصاحبه در کد رشته محل‌های مختلف، علاوه بر ظرفیت پذیرش و حد نصاب لازم، به نحوه اولویت‌بندی انتخاب‌های داوطلبان نیز وابسته است.

بنابراین توصیه می‌کنیم اولویت‌های خود را به گونه‌ای در فرم انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان در سایت سنجش وارد کنید که هر اولویت نسبت به انتخاب بعدی، ارجعیت بالاتری را داشته باشد. چراکه سیستم بررسی فرم انتخاب رشته در سامانه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان به اینصورت است که ابتدا اولویت اول شما بررسی می‌شوند و در صورتی که پیش‌تر این اولویت با رتبه‌های بالاتر از شما تکمیل نشده باشند، شما دعوت به مصاحبه می‌شوید، در غیراینصورت اولویت بعدی شما بررسی خواهد شد.

بنابراین برای افزایش شانس قبولی خود در کد رشته محلی که به آن علاقه‌ دارید، توصیه می‌کنیم کد رشته محل‌های مورد علاقه خود را در اولویت‌های بالاتری درج کنید. اینگونه شانس بالاتری را برای ورود به کد رشته‌ محل‌های مورد علاقه خود خواهید داشت.

راهنمای تصویری برای تکمیل فرم انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان

پیش از اینکه برای تکمیل فرم انتخاب رشته در سامانه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان اقدام کنید، توصیه می‌کنیم تمامی مندرجات در دفترچه راهنمای انتخاب رشته شامل ظرفیت پذیرش، لیست رشته‌های دانشگاه فرهنگیان و… را بررسی کنید. سپس کد رشته محل‌های خود را اولویت‌بندی کنید و در فرم پیش‌نویس انتخاب رشته وارد کنید.

در نهایت بعد از اینکه کدرشته‌محل‌هایی که مد نظر دارید را دسته‌بندی کردید، آن‌ها را باید در سامانه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان درج کنید.

در ادامه به منظور راهنمایی شما عزیزان، راهنمای تصویری تکمیل فرم انتخاب رشته در سایت انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان 1403 را آورده‌ایم:

  1. به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی “sanjesh.org” مراجعه کنید.

راهنمای تصویری برای تکمیل فرم انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان

2. در قسمت اطلاعیه سامانه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان، بر روی گزینه “سامانه جامع آزمون سراسری (انتخاب رشته فرهنگیان)” کلیک کنید.

راهنمای تصویری برای تکمیل فرم انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان

3. در این قسمت وارد صفحه اول سامانه جامع آزمون سراسری و یا مای سنجش خواهید شد. حال باید اطلاعات خواسته شده شامل “ملیت”، “کدملی”، “رمز عبور” و “کد امنیتی” را وارد کنید. با وارد کردن این اطلاعات و کلیک بر روی گزینه “ورود” می‌توانید وارد حساب کاربری خود شوید. (در نظر داشته باشید که در صورتی در طی این مرحله موفق به ورود خواهید شد که پیش‌تر در سایت مای سنجش ثبت نام کرده باشید. اگر در این سامانه حساب کاربری ایجاد نکرده‌اید، بر روی گزینه “ایجاد حساب کاربری” کلیک کنید.)

راهنمای تصویری برای تکمیل فرم انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان

4. پس از ورود به سامانه، اولویت‌هایی که از قبل آماده کرده‌اید را در فرم انتخاب رشته درج کنید. در نهایت نیز بعد از چندین بار بررسی فرم انتخاب رشته، تایید نهایی را بزنید.

مدارک و اطلاعات مورد نیاز برای تکمیل فرم انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان

برای تکمیل فرم انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان، مدارک و اطلاعات مورد نیاز است این مدارک شامل:

  • شماره داوطلبی و شماره پرونده
  • کد ملی
  • شناسنامه و کارت ملی
  • کد رهگیری ثبت نام کنکور
  • کارنامه اولیه کنکور
  • اطلاعات تحصیلی شامل معدل کل و معدل کتبی دیپلم
  • کد رشته‌های انتخابی (از دفترچه انتخاب رشته)
  • اطلاعات تماس (شماره تلفن و ایمیل)
  • آدرس دقیق محل سکونت
  • کد پستی
  • اطلاعات مربوط به سهمیه‌ها (در صورت وجود)

بررسی و تایید اطلاعات فرم انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان قبل از ارسال

پس از اینکه فرم انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان را در سایت سنجش تکمیل کردید، حتما چندین بار اولویت‌های خود را بررسی کنید تا آن‌ها را به درستی وارد کرده باشید. پس از اطمینان از درج اولویت‌های خود، فرم انتخاب رشته خود را تایید کنید.

البته در روزهای بعدی و پیش از اینکه مهلت انتخاب رشته به پایان برسد، می‌توانید برای ویرایش فرم انتخاب رشته خود در سامانه انتخاب رشته دانشگاه تربیت دبیر اقدام کنید. با این حال برای جلوگیری از بروز خطا، فرم انتخاب رشته خود را چندین بار بررسی کنید.

بررسی و تأیید اطلاعات فرم انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان قبل از ارسال

خلاصه مقاله سامانه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان

در طی سال‌های اخیر، کنکور فرهنگیان از کنکور سراسری جدا شده است. متقاضیانی که علاقه‌مند به قبولی در دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت معلم هستند، می‌توانند در این آزمون شرکت کنند. در نهایت افرادی که مجاز به انتخاب رشته هستند، باید از طریق سایت انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان که همان مجری برگزاری این آزمون، یعنی سایت سازمان سنجش است، برای تکمیل فرم انتخاب رشته خود اقدام کنند.

پس از اتمام مهلت انتخاب رشته، اسامی پذیرفته شدگان در مرحله اول، به صورت چند برابر ظرفیت اعلام می‌شوند. متقاضیان باید در مرحله مصاحبه شرکت کنند. نتیجه قبولی نیز از طریق سایت سازمان سنجش اعلام خواهد شد. پس از اعلام نتایج نهایی، ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان انجام می‌شود.

“برای دانلود رایگان فایل PDF مقاله سامانه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان کلیک کنید.”

به این پست امتیاز دهید

برای تکمیل فرم انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان، باید به کدام سایت مراجعه کنیم؟

تکمیل فرم انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان، در سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی “sanjesh.org” صورت می‌گیرد.

نحوه ورود به سایت انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان چگونه است؟

متقاضیان باید برای ورود به سامانه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان، باید نشانی سایت سازمان سنجش یعنی آدرس الکترونیکی “sanjesh.org” را در مرورگر خود جستجو کنند.

متقاضیان برای ورود به سامانه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان به چه اطلاعاتی نیاز دارند؟

برای ورود به سامانه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان به اطلاعاتی شامل کد ملی و رمز عبور به سامانه نیاز است.

source

توسط funkhabari.ir