چین مدتی پیش، رویداد بزرگ ChinaJoy 2024 را برگزار کرد، جایی که شاهد پروژه‌های هیجان‌انگیزی از سوی توسعه‌دهندگان چینی بودیم. به نظر می‌رسد که دو عنوان Black Myth: Wukong و Phantom Blade Zero محبوب‌ترین آثار حاضر در رویداد بودند و نظر بسیاری از گیمرها را به خود جلب کردند. البته، گویا صحبت‌های یک توسعه دهنده کمی جنجالی بوده است.

به‌روزرسانی:

استودیوی S-Game در قالب یک پست جدید اعلام کرد که صحبت‌های توسعه‌دهندۀ ناشناس نمایندۀ عقاید و رویکرد استراتژیک این تیم نیست:

اخیراً، برخی رسانه‌ها مدعی شده‌اند که با یک توسعه‌دهندۀ بی‌نام از S-GAME پیرامون پلتفرم‌های مقصد و استراتژی Phantom Blade Zero صحبت کرده‌اند. ما می‌خواهیم روشن‌سازی کنیم که صحبت‌های این شخص، نمایندۀ ارزش‌ها و فرهنگ‌ کاری ما نیست، چرا که باور داریم بازی‌ باید برای همه در دسترس قرار بگیرد و هیچ پلتفرمی را در مورد Phantom Blade Zero به طور کامل کنار نگذاشته‌ایم. ما به سختی کار می‌کنیم تا مطمئن شویم بازی در دسترس بیش‌ترین تعداد ممکن از گیمرها قرار بگیرد. به‌زودی اخبار بیشتری با شما به اشتراک خواهیم گذاشت و تیم ما بسیار هیجان‌زده است تا شما در گیمزکام ۲۰۲۴ دموی تدارک دیده شده را تجربه کنید.

متن اصلی:

هر دو بازی از جانب پلی استیشن در مراسم حضور داشتند که باعث درگیری میان گیمرها نیز شد. سازندگان هر دو عنوان Black Myth: Wukong و Phantom Blade Zero اعلام کردند که هیچگونه قرارداد انحصاری با سونی ندارند. در ادامۀ این بیانیه، خبرنگار وبسایت GameplayScassi از نمایندگان تیم‌های توسعه دلیل انحصاری بودن آثار را پرسید. بر اساس صحبت‌های خالقین، آن‌ها همکاری نزدیکی با پلی استیشن دارند. سونی به طور قابل توجه‌ای از آن‌ها پشتیبانی کرده و حتی آثارشان را در چین و فراتر از آن تبلیغ می‌کند. به نحوی، می‌توان گفت که سونی ناشر این دو اثر محسوب می‌شود. با این حال، همکاری مذکور هیچ قرارداد یا رویۀ خاصی را به تیم‌های سازنده تحمیل نکرده است. سازندگان خودشان پلتفرم‌های مقصد را انتخاب کرده‌ و در حال حاضر به عرضه روی PC و PS5 اشتیاق نشان داده‌اند.

یکی از سازندگان Phantom Blade Zero که درخواست کرد نامش فاش نشود، متذکر شد پلی استیشن از تدارک دیدن آزمایش پروژه، فراهم آوردن ابزارهای دیباگ و حتی ارسال مهندسین خود برای پروژه‌های ترد پارتی نزدیک، دریغ نمی‌کند. طبق صحبت‌های این شخص، سونی حتی در کنار PS5 به بهینه‌سازی بازی روی PC نیز کمک می‌کند.

وقتی از او سوال شد که چرا بازی خود را به Xbox نمی‌آورند، او در پاسخ گفت:

کسی به این پلتفرم نیاز ندارد.

این سازنده اعتقاد دارد که کنسول Xbox در آسیا محبوب نیست و از طرفی مایکروسافت اکوسیستمی شلوغ با اضافه‌بار زیاد خلق کرده است که توسعۀ بازی را سخت می‌کند. در سمت مقابل اما، Black Myth: Wukong برای Xbox Series X/S تایید شده بود، اما یک ماه قبل از عرضه، این نسخه تاخیر خورد. احتمالاً پس از پولیش و برطرف کردن مشکلات، شاهد انتشار این اثر روی پلتفرم نسل نهمی مایکروسافت نیز خواهیم.

پیش از این، کارگردان Phantom Blade Zero اعلام کرده بود که معتقد است موفقیت بزرگی در انتظار Black Myth: Wukong خواهد بود. سولفریم لیانگ، کارگردان Phantom Blade Zero، در گفت‌وگو با GamesRadar+ متذکر شد انتظار دارد این بازی به اندازه‌ای موفق عمل کند که شاهد یک نقطۀ عطف برای توسعه‌دهندگان چینی باشیم و آن‌ها تلاش بیشتری کنند تا به این سطح برسند. لیانگ می‌گوید:

من فکر می‌کنم Black Myth: Wukong یک موفقیت بزرگ خواهد بود و همه چشم‌ها به این بازی دوخته شده است. اگر بتواند در بازار داخلی و بین‌المللی موفق باشد، اعتماد مردم به دیگر بازی‌های چینی نیز بیشتر خواهد شد.

بازی Black Myth: Wukong در تاریخ ۲۰ آگوست (۳۰ مرداد) برای پلی استیشن ۵ و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. نسخه ایکس باکس سری ایکس/اس همچنان در دست ساخت است و تاریخ انتشار مشخصی ندارد.

Phantom Blade Zero برای پلی استیشن ۵ و PC در دست ساخت قرار دارد، اما تاریخ انتشار آن مشخص نیست. یک یوتیوبر معروف ادعا می‌کند سازندگان به او گفته‌اند که بازی Phantom Blade Zero تا قبل از پاییز ۲۰۲۶ منتشر نخواهد شد. مشخصاً طرفداران بازی انتظار این موضوع را نداشتند، اما باید در نظر داشت که توسعه‌دهنده نیز حول تاریخ عرضۀ آن سکوت اختیار کرده است.

source

توسط funkhabari.ir