در این روزهای تابستانی گرم که همه ما ترجیح می‌دهیم در یک جای خنک بنشینیم، بهترین تفریح ممکن، تجربه بازی‌های جدید است. بازی‌هایی که در روزهای شلوغ زندگی و در لابلای هزاران کار و مشغله ترجیح می‌دادیم سراغ آن‌ها نرویم. شاید نشود در حال حاضر از دایره امن خود بیرون شویم و به کارهایی که مربوط به بیرون است بپردازیم، اما حداقل می‌توانیم سراغ تجربه‌های جدیدی در دل بازی‌های ویدیویی برویم. مثل هفته‌های گذشته، این هفته نیز قرار است پنج بازی فوق‌العاده را در مطلب معرفی بازی های هفتگی مرداد 1403، برایتان معرفی کنیم تا از تجربه آن لذت ببرید.

برخلاف مطالب هفته‌های گذشته، در این مطلب دو عنوان جدید که امسال منتشر شده‌اند را برایتان معرفی خواهیم کرد. یکی بازی مترویدوینیا با عمق و جذابیت خاص و دیگری یک بازی شبیه‌ساز زندگی که به روابط انسانی، اندوه و فقدان می‌پردازد. سپس سراغ یک بازی نقش‌آفرینی رازآلود می‌رویم که شما را در جهان پر رمز و راز خود غرق کند. در نهایت نیز یک بازی Deck Building متفاوت و جذاب درکنار یک اثر اکشن آخرالزمانی که در زمان انتشار به آن کم‌لطفی شد خواهیم پرداخت.

1) پیدا کردن مسیر در یک هزارتوی دیوانه‌کننده با بازی Animal Well

بازی animal well در لیست بازی های هفتگی مرداد

یکی از غافلگیرکننده‌ترین بازی‌هایی که امسال منتشر شد، بازی Animal Well بود. اثری که DunkeyReviews، یوتیوبر معروف تهیه‌کنندگی آن را برعهده داشت و توانست در اولین تجربه بازیسازی خود، یک اثر فوق‌العاده را ارائه کند. پس از سال‌ها نقد و بررسی بازی‌های مختلفی، مشخص است که این شخص درک خوبی از یک اثر با کیفیت دارد و می‌داند که مخاطب درست او کیست و چه اثری را باید تحویل بدهد.

بازی Animal Well در ژانر مترویدوینیا است که بازیکنان باید مسیر خود را در یک هزارتوی عجیب و غریب پیدا کنند. مانند همه بازی‌های مترویدوینیا، این اثر نیز معماها و پازل‌های جذابی دارد که می‌تواند ذهن شما را درگیر کند. چیزی که در این بازی خاص و متفاوت است، جنبه مخفی‌کاری آن است. در این بازی خبری از مبارزه با موجودات عجیب و غریب نیست. بلکه بازیکنان باید نقشه بازی را کامل بلد شوند و در ادامه در جاهایی که دشمن‌ها قادر به رسیدن آن نیستند، مخفی شوند.

از نظر داستانی نمی‌شود زیاد روی بازی Animal Well حساب کرد. این اثر درواقع وفادار به بازی‌های رترو و کلاسیک است که تمام تمرکز خود را روی گیم‌پلی و برداشتن موانع گذاشته است. درواقع این شرطبندی سازنده تبدیل به بزرگ‌ترین برگ برنده این بازی شد که مخاطب از اول تا پایان تمام تمرکز خود را فقط روی حل معما، مخفی شدن و گذشتن از موانع می‌گذارد. این بازی در لیست معرفی بازی های هفتگی مرداد 1403، برای افرادی پیشنهاد می‌کنیم که فقط دوست دارند به تجربه بازی بپردازند و توجه خاصی به گیم‌پلی نمی‌کنند.

2) تجربه فقدان و نبودن عزیزی در زندگی با Closer the Distance

بازی closer the distance از بازی های جذاب که در هفته سوم مرداد باید تجربه کنید

بازی Closer the Distance یکی از جدیدترین بازی‌هایی است که امسال منتشر شده و همانند بازی Animal Well یک تجربه متفاوت را رقم می‌زند؛ اما بیشتر با تمرکز روی جنبه داستانی اثر. این بازی ترکیبی از داستان‌گویی Life is Strange و شبیه‌ساز زندگی Sims است. داستان بازی در شهر کوچکی جریان دارد که یکی از افراد آن شهر می‌میرد و بازیکنان کنترل چندین شخصیت از نزدیک‌ترین افراد این شخص را برعهده دارند.

وظیفه شما در این بازی تنظیم زندگی این افراد به شکلی است که دوباره بتوانند به زندگی عادی خود برگردند. این کار با تنظیم کردن روتین زندگی آن‌ها به‌شکلی است که تناسب خوبی بین فرصت دادن برای سوگواری و همینطور رسیدن به امور زندگی است. بازی Closer the Distance به‌خوبی هرچه تمام نشان می‌دهد که چطور فقدان یک شخص می‌تواند روی زندگی انسان‌ها تاثیر بگذارد. اینکه چطور هر شخص به نحو خود سوگواری می‌کند و با این مسئله کنار می‌آید.

شاید بازی Closer the Distance اثری نباشد که بسیاری در یک آخر هفته سراغ تجربه آن بروند. بالاخره بازی است که عواطف و احساسات بازیکن را درگیر می‌کند. این بازی بهترین گزینه برای افرادی است که دوست دارند یک تجربه عمیق و چندلایه داشته باشند. اگر دنبال بازی هستید که احساسات و عواطف شما را به‌شدت درگیر کند، این بازی گزینه بسیار خوبی برای شما است.

3) سفری اگزیستانسیالیسم با بازی The Forgotten City

بازی forgotten city در لیست بهترین بازی های مرداد 1403 هفته سوم

هنگامیکه جنگل بسوزد، خشک و تر، باهم خواهد سوخت. این گفته‌ای است که در طول زندگی چندین بار شنیده‌ایم و می‌توان آن را خلاصه‌ای از بازی The Forgotten City دانست. یک بازی فلسفی در ژانر نقش‌آفرینی با یک معما و دنیای اسرارآمیز که ساعت‌ها ذهن شما را درگیر خود خواهد کرد. داستان بازی در مورد شخصی است که پس از سرازیر شدن یک سیلاب، توسط فردی نجات پیدا می‌کند. این شخص در عوض از شما می‌خواهد تا دوست او را پیدا کنید که در طول این مسیر، به‌شکل عجیبی به امپراتوری رم باز می‌گردید.

چیزی که در این بازی عجیب است، قانون طلایی آن است. اگر در این شهر، حتی یک شخص مرتکب گناهی شود، خدایان باستان تمامی شهر را تبدیل به طلا خواهد کرد. حالا بازیکنان باید تلاش کنند تا از این شهر خارج شوند و در عین حال هیچ اشتباهی انجام ندهند تا مبادا تمام شهر تاوان اشتباه او را بدهد. بازی به شکل زیبایی قوانین جامعه و مجازات کردن را زیر تیغ نقد می‌برد.

هسته اصلی گیم‌پلی بازی Forgotten City روی انتخاب بازیکنان می‌چرخد. انتخاب درست در صحبت کردن، واکنش نشان دادن و در نهایت تحلیل درست برای پیدا کردن راز این شهر عجیب و همینطور مسیر فرار کردن از آن. اگر دنبال یک بازی هستید که تمام تمرکز آن روی حل کردن یک معمای بزرگ در شهر پر از راز و رمز هستید، بازی Forgotten City را فراموش نکنید.

4) تجربه روگلایک Gwent در بازی Gwent: Rogue Mage

بازی gwent rogue mage در لیست بازی های هفتگی مرداد 1403 | هفته سوم مرداد

اگر با دنیای ویچر آشنا باشید، قطعا اسم بازی محبوب Gwent را شنیده‌اید. یک نوع ورق‌بازی خاص که در دنیای ویچر وجود دارد و در بازی ویچر 3 به‌ محبوبیت بسیار بالایی رسید. نسخه آنلاین این بازی اندکی پس از ویچر 3 منتشر شد اما یکی از بازی‌های جذاب دیگری که بر اساس این بازی کوچک طراحی شده، Gwent: Rogue Mage است که تماماً تک‌نفره بوده و در ژانر روگ‌لایت ساخته شده است.

در این بازی شما نقش یک جادوگر را برعهده دارید که باید با جمع‌آوری کارت و بازی کردن در بازی پیشروی کند. چیزی که این بازی را از بقیه آثار Deck Building متمایز می‌سازد جنبه روگ‌لایک بازی است. در هر دور از نقشه شما سه جان دارید که اگر سه بار ببازید، تمام کارت‌هایی که جمع‌آوری کردید را از دست خواهید داد. صرفاَ یک سری از کارت‌ها مخصوص و ویژگی‌هایی که باز کردید در دور بعدی همراه شما خواهد بود.

لازم به ذکر است که بازی از نظر داستانی و جهان‌سازی چیزی به دنیای ویچر اضافه نمی‌کند. اما اگر به بازی Gwent یا ژانر Deck Building علاقه دارید، تجربه این بازی را نباید از دست بدهید. یک تجربه متفاوت در دنیای جذاب ویچر با مکانیزم‌های جذاب و متفاوت که ساعت‌ها شما را سرگرم خواهد کرد.

5) یک تجربه اکشن رنگارنگ با بازی Hyper Light Drifter

بازی hyper light drifter در لیست بازی های هفتگی مرداد 1403 | هفته سوم مرداد

در پایان کار بگذارید یک بازی اکشن مستقل بی‌نظیر که با الهام از بازی‌های اولیه زلدا طراحی شده است را معرفی کنیم. بازی Hyper Light Drifter که در آن نقش شخصی بنام Drifter را برعهده دارید که به لطف اسلحه خاصی که دارد می‌تواند از آن به اشکال مختلفی استفاده کند که باعث تنوع بالا در مبارزات بازی شده است.

این بازی برای افرادی که دنبال یک تجربه دو‌بعدی اکشن خالص هستند پیشنهاد می‌شود. از نظر داستانی بازی چیزی برای گفتن ندارد و تمام تمرکز خود را در طراحی و جهان‌سازی خاص گذاشته است. از این جهت است که بازی Hyper Light Drifter را می‌توان به عنوان یک بازی بسیار جذاب و نفس‌گیر در آخرهفته تجربه کرد و ساعت‌ها از آن لذت برد.

چیزی که باعث می‌شود از تجربه این بازی خسته نشوید، تنوع مراحل، دشمن‌ها و حالت‌های مبارزه‌ای است که شخصیت اصلی با تغییر اسلحه به خود می‌گیرد. این ترکیب باعث شده تا تمامی مراحل را با شوق و علاقه فراوان تجربه کنید و در صورت شکست، با تغییر دادن یک بخشی از استراتژی مبارزه خود، از مانع سر راهتان بگذرید.

سخن پایانی

امیدواریم در لا به لای بازی‌هایی که در مطلب معرفی بازی های هفتگی مرداد 1403 در هفته سوم، اثری را پیدا کرده باشید که نظرتان را جذب کرده باشد. در بخش کامنت‌ها برایمان از تجربیات خود بنویسید و اگر از بازی‌های هفته گذشته را تجربه کردید نظرتان را بگویید.

source

توسط funkhabari.ir