بیوگرافی صباح شریعتی کشتی گیر و همسرش و فرزندان با علت تغییر تابعیت و مهاجرت به کشور آذربایجان و ماجرای خداحافظی از کشتی و لیست مدالهای او را در این صفحه از مجله شبونه مشاهده نمایید.

بیوگرافی صباح شریعتی کشتی گیر و همسرش +علت تغییر تابعیت

بیوگرافی صباح شریعتی

صباح شریعتی کشتی‌گیر ایرانی اهل سنندج متولد ۱ ژانویه ۱۹۸۹ در شهر سنندج واقع در استان کردستان بوده که در سال ۱۳۹۹ از ایران به آذربایجان مهاجرت کرد و تغییر تابعیت داد و تا سال ۱۴۰۳ یعنی به مدت ۴ سال زیر پرچم کشور آذربایجان در میادین بین‌المللی مسابقه می‌داد.

صباح شریعتی در تیم ملی نوجوانان کشتی فرنگی ایران و تیم ملی جوانان و تیم ملی بزرگسالان سالها مسابقه داده بود و مدال طلا و نقره و برنز جهانی را در دوران حضورش در تیم ملی کشتی ایران به دست اورده بود.

بیوگرافی صباح شریعتی کشتی گیر و همسرش +علت تغییر تابعیت

صباح شریعتی کیست و اهل کجاست

صباح شریعتی 35 ساله کشتی‌گیر فرنگی ایرانی الاصل بوده که در سال ۱۳۹۹ غییر تابعیت داد و برای کشور آذربایجان مسابقه می‌داد قد او ۱۹۲ سانتی‌متر بوده و در وزن ۳۰ کیلوگرم بر روی تشک می‌رفت.

از کودکی تا تیم ملی

صباح شریعتی سال‌ها برای تیم ملی کشتی فرنگی ایران فعالیت داشت او در سال ۲۰۱۴ اولین مدال خود را که برنز بود در مسابقات جهانی کشتی در تهران به دست آورد.

یک سال بعد در همین رقابت‌ها موفق شد که مدال طلا کسب کند او در سال ۲۰۱۷ در جام جهانی کشتی که در آبادان برگزار شد مدال نقره به دست آورد.

عکس و تصاویر گریه و بغض صباح شریعتی کشتی گیر

به عبارتی بیشترین افتخارات صباح شریعتی در دورانی بود که برای تیم ملی ایران روی تشک می‌رفت او در مسابقات بازی‌های اروپایی ۲۰۱۵ باکو مدال نقره کسب کرد و در سال ۲۰۱۹ مدال برنز به دست آورد.

صباح شریعتی در سال ۲۰۱۶ در بازی‌های المپیک تابستانی مدال برنز به دست آورد و در سال ۲۰۲۴ در مسابقات المپیک پاریس در فینال مغلوب کشتی گیر هم وطن خود یعنی امین میرزازاده شد و هیچگونه مدالی به دست نیاورد.

خداحافی صباح شریعتی از کشتی بر دوش امین میرزازاده

خداحافی از کشتی

صباح شریعتی بعد از مسابقه با امین میرزازاده برای کسب مدال برنز المپیک ۲۰۲۴ پاریس از دنیای کشتی خداحافظی کرد.

امین میرزازاده بعد از متوجه شدن از فهمیدن این تصمیم او را بر روی دوش گرفت و دور افتخار بر روی تشک به او داد ه مورد تحسین کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت.

بیوگرافی صباح شریعتی کشتی گیر ایرانی الاصل کشور آذربایجان

علت تغییر تابعیت صباح شریعتی

صباح شریعتی درباره ماجرای مهاجرتش به کشور آذربایجان می‌گوید در سال ۱۳۹۲ راهی آذربایجان شدم چرا که قبلاً برای تحصیل ورزش را رها کرده بودم اما وقتی که در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کردم و قبول شدم مجدداً تمریناتم را استارت زدم در همین حین چون از نظر مالی وضعیت خوبی نداشتم.

کشور آذربایجان به من پیشنهاد داد چون در وزن ۱۳۰ کیلوگرم هیچ کشتی‌گیری ندارند می‌تواند زیر پرچم این کشور مسابقه بدهد.

همچنین ببینید

بیوگرافی علیرضا مهمدی کشتی فرنگی اهل کجاست +عکس و سوابق

بیوگرافی محمدهادی ساروی کشتی گیر و همسرش +عکس و مدال ها

بیوگرافی امین میرزازاده کشتی گیر فرنگی اهل کجاست و همسرش + عکس

او می‌گوید در ایران خیلی به من بد کردند من کشتی‌ام را در نوجوانی آغاز کردم و به تیم ملی ایران آمدم در رده سنی جوانان خیلی تلاش کردم بعد به تیم ملی امدم اما در مسابقات آسیایی من را حذف کردند گفتند فلان کشتی گیر از تو بهتر است من به دلیل شرایط مالی و کاری نمی‌توانستم هر سال برای تمرین به تیم ملی بیایم و در آخر خط بخورم.

هسر و فرزندان

صباح شریعتی متاهل بوده و دارای فرزند است

source

توسط funkhabari.ir