نتایج آزمون تیزهوشان سال 1403 اعلام شد. دانش‌آموزان پایه ششم به هفتم و نهم به دهم که در آزمون ورودی تیزهوشان شرکت کرده‌اند، می‌توانند نتایج قبولی یا عدم قبولی خود را از طریق سایت my.medu.ir مشاهده کنند.

در سال جاری، دانش‌آموزان برای مشاهده نتایج تیزهوشان 1403 باید به سایت my.medu.ir مراجعه کرده و از طریق پنل کاربری خود به نتایج آزمون دسترسی پیدا کنند. نتایج نهایی مدارس تیزهوشان در یک مرحله اعلام می‌شود و دانش‌آموزانی که بتوانند تراز قبولی را کسب کنند، می‌توانند ثبت‌نام خود را در این مدارس انجام دهند.

زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان 1403

تاریخ انتشار جواب آزمون تیزهوشان، توسط سازمان سنجش کشور اعلام می‌شود. به این ترتیب افراد می‌توانند در بازه زمانی مشخص شده برای مشاهده نتیجه آزمون، به پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir مراجعه نمایند.

براساس اعلام وزیر آموزش و پرورش، ممکن است زمان اعلام نتیجه این آزمون در سال تحصیلی 1404 – 1403، مثل سال گذشته در مرداد ماه باشد. با این حال تمامی داوطلبان و شرکت‌کنندگان آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی می‌توانند در تاریخ اعلامی با ورود به پنجره واحد خدمات الکترونیک، نتایج خود را مشاهده کنند. در ادامه جدول زمانی آزمون تیزهوشان را آورده‌ایم تا مطابق با آن برای مشاهده جواب آزمون، وارد سایت اعلام نتایج تیزهوشان شوید.

جدول زمانی آزمون تیزهوشان 1403
زمان ثبت نام آزمون ورودی ششم به هفتم 18 تا 28 فروردین سال 1403
زمان ثبت نام آزمون ورودی نهم به دهم 18 تا 28 فروردین سال 1403
تمدید ثبت نام آزمون ورودی ششم به هفتم از 28 فروردین تا 3 اردیبهشت 1403
تمدید ثبت نام آزمون ورودی نهم به دهم از 28 فروردین تا 3 اردیبهشت 1403
زمان برگزاری آزمون ورودی ششم به هفتم 31 خرداد ماه سال 1403
زمان برگزاری آزمون ورودی نهم به دهم 1 تیر ماه سال 1403
زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان 17 مرداد ماه سال 1403

 

مراحل مشاهده نتایج آزمون سمپاد هفتم 1404 – 1403

دانش‌آموزانی که در آزمون تیزهوشان شرکت کرده‌اند، می‌توانند به صورت اینترنتی برای مشاهده نتایج آزمون سمپاد هفتم، اقدام نمایند. در سال‌های گذشته دانش‌اموزان می‌توانستند نتایج آزمون را از طریق سایت پادا به آدرس pada.medu.ir یا از طریق سامانه azmoon.medu.ir مشاهده کنند؛ اما در سال جاری پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir به عنوان سامانه مشاهده نتایج آزمون تیزهوشان معرفی شده است.

از این رو هر یک از دانش‌آموزان باید مطابق با پایه تحصیلی خود برای مشاهده کارنامه به سایت my.medu.ir مراجعه کنند. در ادامه برای مشاهده نتایج آزمون سمپاد هفتم، مراحل آن را به ترتیب آورده‌ایم:

  • ابتدا وارد سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir شوید
  • در مرحله اول باید کد ملی و رمز عبور را وارد کنید. چنانچه رمز عبور خود را فراموش یا گم کرده‌اید، باید از طریق بخش “فراموشی رمز” کلیک نماید تا از طریق شماره موبایل بتوانید رمز عبور جدید را تعیین کنید
  • در گام بعد وضعیت خود را به عنوان دانش آموز انتخاب نمایید
  • با ورود به پنل کاربری خود در سامانه my.medu.ir، می‌توانید در مهلت مقرر اعلام نتایج آزمون تیزهوشان، از نتایج این آزمون و وضعیت قبولی یا عدم قبولی خود مطلع شوید
  • چنانچه در این آزمون قبول نشده‌اید، این امکان را دارید که به نشانی my.medu.ir مراجعه نموده و از طریق ورود به سایت اعلام نتایج آزمون تیزهوشان، جهت دریافت و مشاهده کارنامه خود اقدامات لازم را انجام دهید

مراحل مشاهده نتایج آزمون سمپاد هفتم

مراحل مشاهده نتایج آزمون سمپاد دهم 1404 – 1403

دانش‌آموزان پایه نهم به دهم که در آزمون شرکت کرده‌اند، اکنون برای مشاهده نتایج آزمون سمپاد دهم باید وارد سایت مای مدیو به نشانی my.medu.ir شوند. این آزمون هر سال در تاریخی مشخص برگزار می‌شود تا فقط دانش‌آموزان استعداد درخشان بتوانند برای تحصیل در این مدارس ثبت نام کنند. در ادامه به مراحل مشاهده نتایج تیزهوشان مای مدیو خواهیم پرداخت:

  • در وهله اول وارد سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به آدرس my.medu.ir شوید
  • سپس کد ملی و رمز عبور را در جایگاه مربوطه وارد کنید. در صورتی که رمز عبور خود را فراموش یا گم کرده باشید، باید از طریق بخش “فراموشی رمز” کلیک نماید تا از طریق شماره موبایل بتوانید رمز عبور جدید را تعیین کنید
  • در مرحله بعد وضعیت خود را به عنوان دانش‌آموز انتخاب کنید
  • با ورود به پنل کاربری خود در سامانه my.medu.ir، به راحتی می‌توانید در مهلت مقرر اعلام نتایج آزمون تیزهوشان، از نتایج این آزمون و وضعیت قبولی یا عدم قبولی خود مطلع شوید
  • در صورتی که در این آزمون قبول نشده‌ باشید، این امکان را دارید که به نشانی my.medu.ir مراجعه کرده و از طریق ورود به سایت اعلام نتایج آزمون تیزهوشان برای دریافت و مشاهده کارنامه خود اقدامات لازم را انجام دهید

مشاهده اعلام نتایج آزمون تیزهوشان

راهنمای تصویری مشاهده نتایج آزمون تیزهوشان 1404 – 1403

دانش‌آموزان عزیز اگر در آزمون تیزهوشان پایه تحصیلی ششم به هفتم یا نهم به دهم شرکت کرده‌اید، پس از برگزاری این آزمون باید در زمان مقرر نتیجه آن را مشاهده کنید تا بتوانید در صورت قبولی در آزمون برای ثبت نام مدارس تیزهوشان اقدامات لازم را انجام دهید. از آنجا که بسیاری از افراد با روند مشاهده نتایج آزمون تیزهوشان آشنایی ندارند، در ادامه راهنمای تصویری مشاهده نتایج آزمون تیزهوشان در اختیار شما قرار گرفته است:

☑️ ابتدا وارد سامانه my.medu.ir شوید. سپس، کد ملی و رمز عبور خود را به درستی در جایگاه وارد کرده و پس از آن، بر روی گزینه « ورود » کلیک کنید.

صفحه اصلی مای مدیو

☑️ در مرحله بعد گزینه “نتایج آزمون” را انتخاب کنید تا به اعلام جواب آزمون تیزهوشان دسترسی پیدا کنید.

اعلام نتایج آزمون تیزهوشان

☑️ در مرحله آخر می‌توانید کارنامه قبولی خود را مشاهده کنید. رتبه و تراز قبولی در کارنامه درج شده است.

مشاهده گزارش قبولی آزمون تیزهوشان

بعد از ورود به پنل کاربری، می‌توانید به نتایج آزمون دسترسی داشته باشید. البته اگر داوطلبی در این آزمون قبول نشود، در صورت بروز اشتباه در هنگام تصحیح می‌تواند نسبت به نتیجه آزمون خود اعتراض کند.

در واقع، داوطلب باید در ابتدا کارنامه خود را مشاهده کرده و سپس، سوالات درست، سوالات نادرست و غیره را مورد بررسی قرار دهد. اگر مغایرتی وجود داشته باشد می‌تواند در این صورت، نسبت به نتیجه آزمون خود اعتراض نماید.

زمان اعتراض به جواب آزمون تیزهوشان

دانش‌آموزان ششم به هفتم و نهم به دهم برای اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان فقط در بازه زمانی تعیین شده از سوی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، امکان ثبت درخواست دارند.

اگر نسبت به صحت اطلاعات کارنامه آزمون خود شک دارید، می‌توانید به سامانه مای مدیو مراجعه کنید و اقدامات لازم را انجام دهید. زمان ثبت اعتراض، معمولا چند روز پس از اعلام نتایج است. سال گذشته، داوطلبان از تاریخ 15 الی 20 مرداد ماه فرصت داشتند که درخواست اعتراض خود را نسبت به آزمون تیزهوشان در سایت مای مدیو ثبت کنند.

اعتراض تمام داوطلبانی که در سایت مای مدیو ثبت درخواست کرده‌اند، حداکثر تا دو هفته بررسی می‌شود و نتایج آن در سامانه قرار می‌گیرد. طبق نظر آموزش‌وپرورش، پیش‌بینی شده است که امسال مانند سال گذشته در همین بازه زمانی نتایج اعتراضات در مای مدیو بارگذاری شود.

نحوه اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان 1404 – 1403

پس از اینکه نتایج آزمون تیزهوشان از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir اعلام شد، داوطلبانی که در این آزمون پذیرفته نشده‌اند، می‌توانند اقدام به اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان کنند. توجه داشته باشید که شما دانش‌اموزان گرامی فقط می‌توانید در بازه زمانی محدودی که از سوی سازمان استعدادهای درخشان اعلام می‌شود، نسبت به نتایج آزمون، اعتراض خود را ثبت کنید.

جهت ثبت اعتراض خود نسبت به نتایج آزمون سمپاد ششم به هفتم و نهم به دهم در سال 1404 – 1403 می‌توانید از طریق سامانه my.medu.ir اقدام کنید. به این صورت که پس از ورود به سامانه، با درج کد ملی و شناسه سریال شناسنامه، می‌توانید درخواست خود را در خصوص اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان در قسمت تعیین شده در سایت مای مدیو اعلام نمایید.

مندرجات کارنامه آزمون تیزهوشان

تمامی دانش‌آموزان بعد از منتشر شدن جواب آزمون تیزهوشان دهم و هفتم، باید به بررسی مندرجات آن بپردازند تا اگر مشکلی در کارنامه وجود داشت، بتوانند اعتراض خود را به ثبت برسانند. البته، سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان که برگزارکننده آزمون تیزهوشان نهم و آزمون سنجش هوش ششم است، پاسخ‌برگ داوطلبان را به طور دقیق بررسی می‌کند و احتمال خطا در محاسبه نمرات و تراز آزمون، بسیار کم و نزدیک به صفر است؛ اما در هر صورت، بهتر است کارنامه‌ خود را بررسی کنید.

کارنامه آزمون تیزهوشان شامل دو کارنامه اولیه و نهایی است. در کارنامه اول، فقط می‌توانید از وضعیت قبولی یا عدم قبولی‌ خود مطلع شوید. حدود دو هفته بعد از اعلام نتایج، یک کارنامه دیگر در سامانه قرار می‌گیرد که جزئیات دقیق‌تری دارد، البته این کارنامه برای پذیرفته‌شدگان صادر نمی‌شود. این کارنامه برای داوطلبانی است که پذیرفته نشده‌اند و به بررسی دقیق‌تری احتیاج دارند.

مندرجات کارنامه آزمون تیزهوشان عبارتند از:

  • نمره آزمون: بخش اصلی کارنامه آزمون تیزهوشان، نمره‌ای است که درج شده است. این نمره، امتیاز کل را در آزمون تیزهوشان نشان می‌دهد
  • تعداد پاسخ‌های صحیح: با بررسی کارنامه می‌توانید تعداد پاسخ‌های صحیح را مشاهده کنید
  • تعداد غلط: تعداد پاسخ‌های غلط شما در آزمون تیزهوشان نیز در کارنامه به طور دقیق درج می‌شود. این سوالات غلط باعث نمره منفی می‌گردد
  • تعداد پاسخ نزده: یکسری از سوالات آزمون تیزهوشان را که جواب نداده‌اید تحت عنوان تعداد پاسخ نزده در کارنامه درج می‌شوند. این سوالات هیچ نمره منفی ندارند
  • اولویت انتخابی: در بخش اولویت انتخابی هم می‌توانید مدارسی که در زمان ثبت نام انتخاب کرده‌اید را مشاهده کنید

مندرجات کارنامه آزمون تیزهوشان

تکمیل ظرفیت بعد از اعلام نتایج آزمون تیزهوشان

موضوع دیگر بعد از اعلام نتایج آزمون تیزهوشان 1403، برگزاری یا عدم برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت است. باتوجه به اینکه لیست ذخیره برای آزمون تیزهوشان منتشر نمی‌شود، قبول‌نشدگان این آزمون فقط به برگزاری تکمیل ظرفیت امیدوار هستند تا یکبار دیگر شانس خود را برای قبولی در مدرسه سمپاد امتحان کنند.

در ارتباط با تکمیل ظرفیت مدارس تیزهوشان باید به اطلاع شما عزیزان برسانیم که آزمون سنجش هوش ششم و آزمون تیزهوشان نهم، فقط در یک مرحله برگزار می‌شود و تکمیل ظرفیت ندارد؛ بنابراین اگر در این آزمون‌ قبول نشده‌اید، شانس خود را به طور کلی برای قبولی در پایه‌های هفتم و دهم مدارس سمپاد از دست داده‌اید.

در بعضی از سال‌ها و با ظرفیت پذیرش خیلی کم، آزمون تکمیل ظرفیت تیزهوشان برای میان پایه برگزار می‌شود. این آزمون‌ها، عبارتند از:

  • آزمون میان پایه تیزهوشان هفتم به هشتم
  • آزمون میان پایه تیزهوشان هشتم به نهم
  • آزمون میان پایه تیزهوشان دهم به یازدهم
  • آزمون میان پایه تیزهوشان یازدهم به دوازدهم

البته این آزمون‌ در بعضی از سال‌ها برگزار می‌شود و هدف از آن، تکمیل ظرفیت‌های خالی باقی‌مانده در مدرسه تیزهوشان است. چراکه هر سال معمولا، تعدادی از دانش‌آموزان مشغول به تحصیل، از مدرسه به دلیل فضای رقابتی شدید، شهریه بالا، جابجایی محل زندگی و غیره انصراف می‌دهند.

مشکلات سایت نتایج تیزهوشان مای مدیو

بعضی از داوطلبان برای دریافت نتایج آزمون تیزهوشان از سایت مای مدیو، با مشکلاتی مواجه هستند که در نهایت نمی‌توانند موفق به دریافت کارنامه شوند. از دلایل اختلال سایت مای مدیو در دریافت کارنامه تیزهوشان، عبارتند از :

  • اگر اینترنت شما ضعیف است، سایت مای مدیو باز نمی‌شود و یا به کندی باز می‌شود
  • در صورت روشن بودن فیلترشکن، آن را خاموش کرده و دوباره وارد سایت شوید
  • گاهی اوقات سامانه مای مدیو به دلیل بروزرسانی برای چند ساعت از دسترس خارج می‌شود. در این وضعیت باید چند ساعت منتظر باشید تا بروزرسانی سامانه کامل شده و سپس کارنامه را دریافت کنید
  • در ساعات اولیه اعلام نتایج آزمون تیزهوشان، تعداد زیادی از کاربران وارد سامانه می‌شوند و احتمالا اختلال در عملکرد سایت وجود دارد. به این ترتیب برای دریافت کارنامه، در ساعت‌ خلوت‌تر اقدام کنید
  • اطلاعات کاربری را باید به درستی وارد سایت کرده و نقش را هم درست انتخاب کنید. در صورت غلط بودن کد ملی، سری سریال شناسنامه یا کدامنیتی، امکان ورود به پنل کاربری‌ را نخواهید داشت
  • اگر با گوشی نمی‌توانید وارد سایت مای مدیو شوید، با یک دستگاه دیگر مثل کامپیوتر هم امتحان کنید زیرا ممکن است مشکل از دستگاه شما باشد

اگر موارد فوق را بررسی کردید؛ اما همچنان برای ورود به سایت اعلام نتایج تیزهوشان و دریافت کارنامه از سایت مای مدیو مشکل دارید، می‌توانید با مشاوران ایران تحصیل تماس بگیرید تا کارنامه را دریافت کرده و برای شما ارسال نمایند. مشاوران به صورت تلفنی و در سریع‌ترین زمان، پاسخگوی شما دانش‌اموزان عزیزان و والدین محترم هستند.

مشکلات سایت نتایج تیزهوشان مای مدیو

مهم ترین نکات نتایج آزمون تیزهوشان 1404 – 1403

دانش‌آموزان گرامی در ارتباط با اعلام نتایج قبولی مدارس تیزهوشان باید به نکاتی توجه داشته باشید که برخی از مهم ترین آن‌ها، شامل موارد زیر است:

نتایج آزمون تیزهوشان طبق روال هر ساله در یک مرحله مشخص اعلام شده و این بدین معنی است که هر دانش آموز یا به طور قطعی قبول شده است و یا نتوانسته که تراز قبولی تیزهوشان را کسب نماید.

برای داوطلبانی که در آزمون تیزهوشان قبول شده‌اند، فقط نام مدرسه‌ای که در آن پذیرفته شده‌اند درج می‌شود. برای داوطلبانی که موفق نشده‌اند رتبه قبولی را کسب کنند، حداکثر تا یک هفته بعد از اعلام نتایج، کارنامه عدم قبولی‌شان که شامل تراز هر درس، تراز کل آزمون، تراز آخرین نفر قبولی مدارس منتخب، تعداد پاسخ‌های صحیح و غلط و نزده در سایت اعلام نتایج تیزهوشان منتشر می‌شود.

در سال گذشته در بخشنامه‌ای اعلام شده که اگر یکی از دو نفری که باهم دوقلوی هم جنس هستند، در آزمون تیزهوشان قبول شود، با ثبت‌نام دوقلو همجنس نیز موافقت می‌شود. البته، به شرطی که او در پایه ششم باشد و نمره همه دروس خیلی خوب باشد. همچنین، اگر در پایه نهم است، باید معدلش بالای 19.80 باشد و در صورتی که حداقل شصت درصد تراز آخرین نفر قبولی را کسب نموده باشد.

چنانچه پس از پذیرفته شدن در آزمون تیزهوشان قصد تغییر مدرسه خود را داشته باشید، ابتدا باید از شرایط نقل و انتقال تیزهوشان و سمپاد اطلاع یابید. سپس، در صورتی که آن شرایط را دارا بودید، اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهید.

نتایج آزمون تیز هوشان چه زمانی اعلام می‌شود؟

داوطلبان آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و نهم به دهم 1404 – 1403 حدود یک ماه پس از برگزاری آزمون باید برای دریافت نتایج آزمون تیزهوشان اقدام کنند. زمان احتمالی برای اعلام نتایج قبولی مدارس تیزهوشان، توسط سازمان ملی استعدادهای درخشان برای آزمون سمپاد در هر دو پایه تحصیلی اوایل مرداد ماه است.

برای دانلود فایل PDF مقاله نتایج آزمون تیزهوشان روی لینک کلیک کنید.

3.8/5 – (91 امتیاز)

در چه تاریخی نتایج آزمون تیزهوشان 1403 اعلام خواهد شد؟

هر ساله نتایج این آزمون 4 الی 6 هفته بعد از برگزاری آزمون اعلام می‌‌شود. براساس اعلام وزیر آموزش و پرورش در تاریخ مرداد ماه است.

سایت اعلام نتایج تیزهوشان 1403 کدام است؟

اعلام نتایج پذیرفته‌شدگان از طریق سامانه my.medu.ir قابل مشاهده است.

سامانه اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان کدام است؟

همه دانش‌آموزان جهت ثبت اعتراض به نتایج آزمون ورودی سمپاد، می‌توانند به سامانه my.medu.ir مراجعه نمایند.

source

توسط funkhabari.ir