طبق اطلاعات جدید منتشر شده، بازی بقا محور WiLD، اثر انحصاری پلی استیشن، دیگر در استودیوی Wild Sheep در مرحله توسعه فعال قرار ندارد.
Steven ter Heide، مدیر خلاقیت استودیوی Wild Sheep، در توییتر به سوالی در مورد وضعیت فعلی بازی WiLD پاسخ داد. وی در پاسخ گفت که این اثر دیگر در حال توسعه فعال نیست.
این پروژهها مدتها قبل از اعلام بازنشستگی میشل انسل (Michel Ancel)، کارگردان بازی، با مشکل مواجه شده بود. پروسه ساخت WiLD از سال ۲۰۱۴ آغاز شد. در ابتدا برنامهریزی شده بود که این بازی دارای یک جهان باز بزرگ، آب و هوای پویا با تغییرات فصلی، بخش آنلاین و گزینهای برای بازی کردن در نقش موجودات وحشی مختلف از جمله گرگ، گوسفند، ماهی، مورچه، گربه و پرندگان باشد. بازیکن یک شخصیت انسانی را کنترل میکند و میتواند از حیوانات کوچکتر برای جاسوسی یا از حیوانات بزرگتر برای کمک در جنگ علیه انسانهای دیگر استفاده کند. بازیکن با استفاده از قدرتهای ویژه میتوانست حیوانات را تصرف کرده، به دید موجود کنترلشده تغییر مکان دهد و از مهارتها و ویژگیهای خاص آن استفاده نماید.
در آگوست ۲۰۱۴ و در جریان رویداد گیمزکام، تریلری از گیمپلی بازی به نمایش درآمد. به دنبال آن یک تریلر دیگر و یک فیلم تولیدی در هفته گیمز پاریس در اکتبر ۲۰۱۵ نمایش داده شد. عدم انتشار اخبار در طول روند توسعه باعث شد بسیاری گمان کنند که ساخت این بازی با مشکل مواجه شده است. با این حال، در سال ۲۰۱۹ و زمانی که استودیوی Wild Sheep تصویر هنری جدیدی را به اشتراک گذاشت، نشانههای امید دیده شدند.
اما در سپتامبر ۲۰۲۰ و با اعلام بازنشستگی میشل انسل از صنعت بازی، همه امیدها از بین رفت. میشل انسل در آن زمان اعلام کرد که توسعه WiLD بدون حضور او ادامه خواهد داشت. اما از سوی دیگر با توجه به اظهارات جدید مدیر خلاقیت استودیوی Wild Sheep، به نظر میرسد که این پروژه لغو شده است. این احتمال وجود دارد که سونی به دلیل روند پر فراز و نشیب توسعه بازی، آن را به طور کامل کنار گذاشته باشد.
source