خوشبختانه امکان اصلاح سفارش کتب درسی ابتدایی برای کلیه دانش آموزان و اولیای عزیز آنان وجود دارد. با توجه به اینکه والدین ممکن است در وارد نمودن آدرس و یا مشخصات، دچار اشتباهاتی شده باشند و مشکل ثبت نام کتاب درسی داشته باشند. بنابراین، امکان ثبت سفارش به این صورت وجود خواهد داشت. پس از انجام ثبت سفارش خرید کتاب، زمانی را جهت رفع مشکل ثبت نام اینترنتی کتب در نظر می گیرند که در این زمان، اصلاح اطلاعات را ممکن می سازند.
والدین و اولیای عزیز توجه داشته باشید که اصلاح سفارش کتب درسی ابتدایی در پایه های دوم تا ششم ابتدایی به صورت جداگانه و با استفاده از زمان تعیین شده صورت می پذیرد ولی برای کلیه دانش آموزان پایه اول ابتدایی، زمان ویرایش , متفاوت است. بنابراین، با استفاده از جدول زمان بندی مشخص شده برای هر پایه ، دانش آموزان و اولیای محترم آنان باید نسبت به ثبت نام و ویرایش اطلاعات اقدام نمایند.
اصلاح سفارش کتب درسی ابتدایی هم برای مدیران مدارس و هم اولیای عزیز امکان پذیر است. با توجه به اینکه دانش آموزان مدارس ابتدایی نمی توانند ثبت نام مدارس تیزهوشان ، ثبت نام مدارس نمونه دولتی و غیره را خود به تنهایی و بدون کمک والدین به انجام برسانند، بنابراین اولیای عزیز لازم است ابتدا اطلاعات لازم را کسب نمایند و پس از آن دست به اقدامات لازم بزنند.
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خرید کتاب درسی به صورت آزاد وارد شوید.
اصلاح سفارش کتاب درسی ابتدایی ۱۴۰۳-۱۴۰۴
دانش آموزانی که زمان ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۳ – 1403 از طریق سایت فروش و توزیع مواد آموزشی، دچار اشتباه شده و یا اطلاعات را به صورت نادرست وارد کرده اند، این امکان را دارند که با مراجعه به این سامانه به آدرس irtextbook.com و یا irtextbook.ir در زمان مشخص شده ، اقدام به اصلاح و ویرایش آن ها نمایند.
امکان اصلاح سفارش کتب درسی ابتدایی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳ از تاریخ 12 تیر تا 31 شهریور ماه وجود دارد. در سال های اخیر ثبت سفارش کتاب های درسی دانش آموزان از طریق سایت اینترنتی ثبت نام کتاب درسی، هم به صورت فردی و هم به صورت گروهی امکان پذیر شده است. در ثبت سفارش به روش فردی، خود دانش آموز و در ثبت سفارش گروهی، مدرسه محل تحصیل دانش آموزان می توانند این ثبت نام را انجام دهد.
در بعضی شرایط ممکن است اشتباهاتی در ثبت اطلاعات و یا انتخاب کتاب های درسی به وجود بیاید که دانش آموز و یا مسئول ثبت نام پس از ثبت سفارش متوجه آن می شود. در این صورت چنین ثبت سفارش اشتباهی، نهایی می شود و مسلماً مشکلات زیادی را برای دانش آموزان ایجاد خواهد کرد.
اطلاعیه
اصلاح سفارش کتب درسی ابتدایی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳ از 12 تیر تا 31 شهریور ماه امکان پذیر می باشد.
سازمان برنامه ریزی کشور با در نظر گرفتن این موضوع، راه حلی با عنوان ویرایش و اصلاح سفارش، بعد از ثبت نام کتاب های درسی در سایت ثبت نام کتاب ارائه کرده است. دانش آموزان این امکان را دارند که در زمان تعیین شده با مراجعه به سایت مذکور ثبت سفارش خود را ویرایش نموده و آن را اصلاح کنند.
برای بررسی بیش تر این مسئله و راهنمایی هرچه بهتر دانش آموزان و والدین آن ها، در ادامه در رابطه با زمان و نحوه ویرایش ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳ توضیحات بیش تری در این خصوص ارائه می کنیم.
زمان اصلاح سفارش کتب درسی ابتدایی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳
زمان ویرایش ثبت سفارش کتب درسی ابتدایی غالباً حدود یک هفته پس از ثبت نام کتاب های درسی بوده و از سوی سازمان برنامه ریزی مشخص می شود. این زمان اصلاح سفارش برای تمامی مقاطع تحصیلی یکسان خواهد بود و تفاوتی در زمان آن برای پایه های مختلف وجود ندارد. لازم به ذکر است زمان ویرایش ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳، از تاریخ 12 تیر لغایت 31 شهریور در نظر گرفته شده است.
طبق جدول زمانی اعلامی توسط سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، ثبت سفارش و توزیع کتاب های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ تمامی دوره های تحصیلی از طریق سایت www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com و برابر جدول تقویم زمانی زیر صورت می گیرد:
از این رو ثبت نام کتب درسی میان پایه ها به اتمام رسیده و ثبت سفارش اینترنتی کتاب درسی دانش آموزان پایه اول، هفتم و دهم که از روز یکشنبه، پنجم تیر ماه آغاز شده و تا ۱۱شهریور ادامه خواهد داشت.
علاوه بر این در بعضی موارد ممکن است دانش آموز به دلایلی از جمله تغییر رشته تحصیلی، تکرار پایه، جهش به پایه بالاتر یا جابجایی محل تحصیل خود، خواستار اصلاح سفارش کتب درسی ابتدایی در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی باشد که جهت اصلاح سفارش قبلی خود می تواند بعد از ثبت نام در مدرسه محل تحصیل از ۱۲ تیر تا ۳۱ شهریور ماه اقدام نماید.
برای اطلاع از لیست کتاب های درسی ابتدایی بر روی لینک کلیک کنید.
نحوه اصلاح سفارش کتب درسی ابتدایی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳
در بعضی شرایط ممکن است دانش آموزی قبل از دریافت کارنامه، اقدام به ثبت نام نموده و بعد از آن از عدم قبولی خود باخبر شود و یا در درج اطلاعات شخصی و یا تحصیلی دچار خطا یا اشتباه شده و بعد از ثبت سفارش متوجه آن شود. حتی در برخی موارد ممکن است محل سکونت دانش آموز بعد از سفارش کتاب های درسی تغییر نماید که در این شرایط آدرس ثبت شده در سامانه ثبت نام کتب درسی اشتباه بوده و اعتبار نخواهد داشت.
از آنجا که زمان ویرایش و اصلاح سفارش کتاب درسی ابتدایی محدود بوده و حائز اهمیت است، لذا اصلاح سفارش کتب درسی ابتدایی باید بدون خطا و به درستی صورت گیرد، زیرا در غیر این صورت فرصت مجددی برای آن وجود نخواهد داشت. به همین علت در این بخش نحوه ویرایش ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۳ – 1403 را به صورت خلاصه ارائه کرده ایم:
- وارد نمودن آدرس سایت ثبت نام کتاب درسی به نشانی irtextbook.com و یا irtextbook.ir در قسمت آدرس مرورگر
- وارد کردن کد ملی دانش آموز به عنوان نام کاربری و شماره سریال شناسنامه به عنوان رمز عبور در سایت مذکور
- ویرایش ثبت نام کتاب و اصلاح اشتباهات مربوطه در سفارش قبلی
- تأیید نهایی اصلاح سفارش
اطلاعیه
اصلاح سفارش کتب درسی ابتدایی با توجه به جدول زمان بندی برای پایه اول به صورت جداگانه برای سایر پایه های دوم تا ششم نیز در زمین جداگانه ای قابل انجام خواهد بود.
دلایل اصلاح سفارش کتب درسی ابتدایی
یکی از دلایل اصلاح سفارش کتب درسی ابتدایی مربوط به مردودی دانش آموزان است.
با توجه به اینکه ثبت و سفارش کتاب در نیمسال دوم صورت میپذیرد بنابراین، وضعیت قبولی و یا مردودی دانش آموزان در این مرحله مشخص نیست.
به همین دلیل ممکن است با توجه به نیاز به تجدد کتب همان سال ، والدین عزیز نیازمند اصلاح سفارش کتب درسی ابتدایی خود باشند.
مورد دیگری که با توجه به مشکل ثبت نام کتاب درسی به وجود میآید، در رابطه با تغییر آدرس محل سکونت است.
با توجه به توزیع کتب در آموزش و پرورش هر منطقه و پس از آن توزیع این کتب در مدارس مربوطه، تغییر آدرس محل سکونت دانش آموز میتواند مشکلاتی را جهت دریافت بهترین کتابها برای قبولی در تیزهوشان مورد نظر به وجود آورد که همین مسئله دانش آموز و یا والد را نیازمند اصلاح سفارش کتب درسی ابتدایی می نماید.
ممکن است برخی از والدین جهت سفارش خرید کتاب به مراکز کافی نت مراجعه نمایند که به هنگام پر کردن فرم مورد نظر توسط این مراکز ، مشکلات و اشتباهاتی به وجود آمده باشد.
بنابراین، در این صورت حتماً با توجه به جدول زمان بندی مورد نظر، لازم است به اصلاح سفارش کتب درسی ابتدایی اقدام نمایید و نسبت به حل مشکل ثبت نام کتاب درسی تلاش کنید. در غیر این صورت فرزند شما از دریافت کتب مورد نظر بازخواهد ماند.
نحوه ثبت نام و ثبت سفارش کتب درسی
در مجموع ثبت نام کتب درسی، از طریق مراجعه به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی و به دو شیوه فردی و یا گروهی قابل انجام می باشد. کتاب های درسی دانش آموزان دوره های تحصیلی آموزش ابتدایی، متوسطه دوم شاخه های فنی و حرفه ای، کاردانش، رشته معارف اسلامی و کتاب های درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه دانش آموزان استعدادهای درخشان، از سوی مدرسه محل تحصیل آن ها که در بخش سفارش دانش آموز قید شده است، توزیع می گردد.
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ثبت نام کتب درسی ابتدایی وارد شوید.
دانش آموزان یا اولیای آن ها تنها موظف به پرداخت هزینه کتاب درسی برابر با قیمت پشت جلد (ثبت شده در سامانه) هستند؛ بر همین اساس دریافت هر گونه وجه اضافی ممنوع بوده و پیگرد قانونی خواهد داشت.
به علت الکترونیک بودن فرآیند فروش و توزیع کتاب های درسی، کنترل ثبت سفارش کتاب درسی ابتدایی از طریق سامانه امکان پذیر است؛ بنابراین درخواست دریافت نسخه چاپی (پرینت) برگ سفارش کتاب درسی از دانش آموز یا اولیای دانش آموز ممنوع می باشد.
مدارس باید هرچه سریع تر با ورود به سایت فروش و توزیع مواد آموزشی، نسبت به ثبت سفارش گروهی کتاب های درسی دانش آموزان اقدام نموده و از ارجاع دانش آموزان یا اولیای آن ها به کافی نت ها پرهیز کنند. با این حال باید گفت دانش آموزان و اولیای آن ها در صورت تمایل این امکان را دارند از طریق سامانه های اعلام شده نسبت به ثبت سفارش فردی نیز اقدام نمایند.
شیوه ثبت نام فردی و گروهی چگونه است؟
در سیستم ثبت نامی امسال از شیوه های منعطف جهت ثبت سفارش کتاب های درسی استفاده می شود. در این راستا متقاضیان می توانند از طریق یکی از دو روش فردی یا گروهی برای سفارش کتاب های درسی اقدام نمایند.
در روش فردی، والدین دانش آموزان می توانند با مراجعه به سایت فروش و توزیع مواد آموزشی، در بخش سفارش دوره ای دانش آموزان و پرداخت الکترونیکی هزینه، بسته آموزشی مورد نیاز خود را سفارش دهند.
هنگام ورود به سایت کد ملی دانش آموز، “نام کاربری” و شش رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانشآموز، “رمز عبور” ورود به سامانه است.
در روش گروهی، مدیران مدارس از طریق سایت سناد به بخش سفارش گروهی کتاب های درسی سامانه مذکور مراجعه می کنند و به شکل جمعی نسبت به سفارش کتاب های درسی اقدام می نمایند.
برای اطلاع از ثبت نام کتاب درسی مدارس بر روی لینک کلیک کنید.
انواع مشکل ثبت نام کتاب درسی
مشکل ثبت نام کتاب درسی را میتوان به چند دسته تقسیم نمود. یکی از مشکلات را میتوان در رابطه با ورود به سامانه مورد نظر دانست. برخی از والدین در رابطه با عدم ورود به سایت مشکلاتی دارند و عنوان مینمایند که با توجه به کلیه اطلاعات لازم و همچنین مدارک موجود، این فرم را پر نمودند اما موفق به ورود به سامانه نمیشوند.
شرایطی برای ورود وجود دارد که در صورت عدم رعایت آن امکان ورود به سامانه وجود نخواهد داشت.
از دیگر مواردی که می توان در رابطه با مشکل ثبت نام کتاب درسی از آن نام برد، در رابطه با دانشآموزانی است که قصد تغییر محل سکونت خود را دارند و یا اینکه ممکن است در رابطه با نحوه پرداخت مشکلاتی داشته باشند.
در رابطه با نحوه پرداخت باید بگوییم که پرداخت به صورت الکترونیکی صورت میپذیرد و توسط کلیه بانکهای عضو شبکه شتاب قابل انجام است و کارت شما حتماً باید دارای رمز دوم باشد.
سامانه اصلاح سفارش کتب درسی ابتدایی ایران تحصیل
با توجه به سردرگمی های مختلفی که برای والدین در رابطه با اصلاح سفارش کتب درسی ابتدایی در سال های اخیر به وجود آمده است، سوالات متفاوت و متنوعی ممکن است برای والدین به وجود آید که حتماً لازم است در این رابطه، راهنمایی های لازم را دریافت نمایند.
اما مشکل ثبت نام کتاب درسی در موارد متعدد و متفاوتی می باشد و بنابراین امکان ارائه کامل سوالات و پاسخ آنان وجود ندارد.
سامانه اصلاح سفارش کتب درسی ابتدایی ایران تحصیل سامانه چند منظوره ای است که با توجه به این سامانه تمامی افراد می توانند علاوه بر حل مشکل ثبت نام کتاب درسی نسبت به انجام ثبت نام اقدام نمایند.
بنابراین، تمام خدماتی از جمله مشاوره تحصیلی تلفنی ، مشاوره قبولی در مدارس تیزهوشان که شما نیازمند آن هستید با استفاده از این سامانه قابل انجام خواهد بود.
جهت کسب اطلاعات لازم در رابطه با اصلاح سفارش کتب درسی ابتدایی و همچنین حل مشکل ثبت نام کتاب درسی می توانید از سامانه ایران تحصیل بهره مند شوید.
مشاورین و متخصصین ما همه روزه ودر هر ساعت از شبانه روز آماده ارائه خدمات به شما داوطلبان عزیز هستید. کافی است با شماره های مندرج در سایت تماس حاصل نمایید تا مشاورین ایران تحصیل پاسخگوی سؤالات شما عزیزان باشند.
برای اطلاع از سفارش کتاب درسی کلاس اول دبستان بر روی لینک کلیک کنید.
جدیدترین اخبار پیرامون اصلاح سفارش کتب درسی
ثبت سفارش اینترنتی کتب درسی پایه های اول، هفتم و دهم که از پنجم تیر ماه آغاز شده بود تا ۱۱شهریور ادامه دارد. همچنین از ۱۲ تیر ماه امکان اصلاح سفارش کتب درسی ابتدایی برای تمام دانش آموزان فراهم شده که این امر تا ۳۱ شهریور ماه امکان پذیر است.
۸۰ درصد کتب درسی سال تحصیلی آینده به چاپ رسیده است
وزیر آموزش و پرورش گفت: برای تکرار نشدن مشکل کمبود کتب درسی برای سال تحصیلی جدید برنامه ریزیهای خوبی صورت گرفته و تاکنون ۸۰ درصد از کتب درسی سال آینده به چاپ رسیده است.
وی تصریح کرد: آمار جا به جایی دانش آموزان نیز در حال اخذ شدن بوده تا نسبت به توزیع کتب برای این دانش آموزان نیز به صورت دقیقی انجام گیرد.
خلاصه مطلب
در این مقاله به شرایط اصلاح سفارش کتب درسی ابتدایی و همچنین زمان تعیین شده برای این موضوع را بررسی کردیم. از آنجا که ثبت نام برای سفارش کتب درسی، در بازه زمانی مشخصی صورت می گیرد، بر همین اساس دانش آموزان پایه ابتدایی باید به نکات مهم هنگام سفارش کتب توجه داشته باشند، چرا که ممکن است به هر دلیلی امکان اصلاح سفارش کتب درسی ابتدایی فراهم نباشد. چنانچه در ارتباط با نحوه اصلاح سفارش کتب درسی ابتدایی و نحوه ثبت سفارش برای کتب درسی، سوال و ابهامی داشته باشید، می توانید با کارشناسان مجرب ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.
برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.
اصلاح ثبت نام کتب درسی ابتدایی چگونه انجام می شود؟
اصلاح ثبت نام کتب درسی ابتدایی در سامانه معرفی شده توسط مسئولین امر انجام می شود.
مشکل ثبت نام کتاب درسی ابتدایی را چگونه می توان برطرف کرد؟
از طریق مراجعه به سامانه اعلام شده و انجام فرآیندهای لازم می توان این کار را انجام داد.
اصلاح ثبت نام کتب درسی بنا به چه دلایلی صورت می گیرد؟
اصلاح ثبت نام کتب درسی بنا به دلایل مختلفی از جمله تغییر آدرس انجام می شود.
source