شفقنا رسانه_ صاحب امتیاز عصر ایران درباره مهم ترین ویژگی های تیم اطلاع‌رسانی دولت چهاردهم می گوید: مهم ترین اصل این است که اعضای تیم رسانه ای دولت، اهل رسانه باشند و بدنه رسانه ای کشور هم آنها را بشناسد و بپذیرد. اگر افراد غیرمتخصص کار تخصصی رسانه را عهده دار شوند، جریان رسانه ای دولت حداکثر به بوق تبلیغاتی تبدیل خواهد شد که عملا سودی به حال دولت نخواهد داشت.

جعفر محمدی، صاحب امتیاز «عصر ایران» درباره چالش های تیم اطلاع‌رسانی دولت جدید به شفقنا رسانه می گوید: به باور من، این که دولت جدید تا چه انداره در عرصه رسانه دچار مشکل خواهد شد، به دو حوزه برمی گردد؛  در حوزه ایجابی باید دید تیم رسانه ای دولت تا چه اندازه توانمند خواهد بود و چقدر قابلیت بهره گیری از فضای رسانه ای را خواهد داشت. منظورم از فضای رسانه ای گستره وسیعی است که از رسانه ها رسمی تا شبکه های اجتماعی را در بر می گیرد. به همان اندازه که تیم رسانه ای دولت قوی باشد، چالش کمتری در حوزه ایجابی خواهد داشت.

او ادامه می دهد: اما در حوزه سلبی باید دید استراتژی مخالفان داخلی دولت چه خواهد بود؟ اگر آنان نیز همانند رهبر انقلاب به این گزاره باور داشته باشند که پیروزی دولت پزشکیان پیروزی همه است و شکست او شکست همه، قاعدتاً خط تخریبی که را همیشه علیه دولت های مخالف داشته اند متوقف خواهند کرد. اگر این عقلانیت باشد دولت در فضای سالم تر رسانه ای کار خواهد کرد و چالش های کمتری خواهد داشت.

این فعال رسانه ای تحلیل می کند: ولی اگر همانند گذشته رسانه ها و لشکر سایبری نو اصولگرایان بخواهند تخریب و توهین و شایعه سازی را ادامه دهند، دولت جدید بخش مهمی از توان و زمان خود را که باید صرف حل مشکلات کشور کند مصروف خنثی سازی عملیات تخریبی رسانه ای خواهد کرد و دچار فرسایش خواهد شد.

محمدی تاکید می کند: اینجا هم باید دو عرصه ایجابی و سلبی را از هم منفک کنیم. در حوزه ایجابی، باید رسانه های همسو از نظر خبری و تحلیلی، تغذیه مستمر شوند. منظور این نیست که دولت به این رسانه ها خبر و تحلیل دهد و رسانه ها هم طوطی وار تکرار کنند. بلکه منظورم این است که خبرها و تحلیل های موجود بدون هیچ سانسوری در اختیار رسانه قرار گیرد تا هر کدام بر اساس رویکردهای خود، تفسیر و تحلیل خودشان را ارائه دهند.

او پیشنهاد می دهد: دولت نمی تواند انتظار داشته باشد رسانه های همسویش از آنچه در دولت و پشت پرده ها می گذرد خبر نداشته باشند ولی بتوانند تحلیل درست ارائه دهند یا توطئه های رسانه ای را خنثی کنند.

محمدی برای تعامل دولت با دیگر نهادها می گوید: در عرصه سلبی هم دولت باید با نهادهای قدرت تعامل کند و آنها را مجاب کند که عملیات تخریبی علیه دولت را در رسانه هایشان مدیریت و متوقف کنند. می دانیم که بخش اصلی رسانه های مخالف دولت، تحت اختیار نهادهای قدرت هستند و بدون اجازه صاحبان قدرت، له یا علیه کسی موضع نمی گیرند. پزشکیان هم ثابت کرده برای تعامل و هم افزایی آمده است. بنابراین از سوی او مشکلی در این باب نیست ولی باید دید طرف های مقابل هم اهل تعامل خواهند بود یا ترجیح می دهند با به شکست کشاندن دولت جدید، کل کشور و نظام را به شکست بکشانند؟!

او با اشاره به ویژگی های تیم رسانه ای دولت توضیح می دهد: مهم ترین اصل این است که اعضای تیم رسانه ای دولت، اهل رسانه باشند و بدنه رسانه ای کشور هم آنها را بشناسد و بپذیرد. اگر افراد غیرمتخصص کار تخصصی رسانه را عهده دار شوند، جریان رسانه ای دولت حداکثر به بوق تبلیغاتی تبدیل خواهد شد که عملا سودی به حال دولت نخواهد داشت.

محمدی ادامه می دهد: همچنین پزشکیان باید اعضای دولت خود را موظف کند که با تیم رسانه ای همکاری کنند. اگر دولت و تیم رسانه ای دولت، دو جزیره مستقل از هم باشند، هیچگاه موفق نخواهند شد. همگرایی بین مسوولان اجرایی و رسانه ای دولت، از مهم ترین عوامل موفقیت تیم رسانه ای دولت و متعاقب آن، خود دولت است.

source

توسط funkhabari.ir