سوئن وینکه (Swen Vincke)، مدیر استودیوی Larian و کارگردان بازی Baldur’s Gate 3، میگوید که مناطق بیشتری برای بازی در نظر گرفته شده بود، اما به نسخه نهیای راه نیافتند.
در یک مصاحبه ویدیویی جدید با BAFTA، وینکه فاش کرد که برنامه اولیه آنها این بود که بازی Baldur’s Gate 3 بسیار بزرگتر باشد، اما این برنامهها در حین توسعه کنار گذاشته شدند.
سوئن وینکه در ادامه اضافه کرد که:
این یک نکته کاملاً تصادفی و بیربط است، اما دو برج Moonrise داشتیم و اکنون، ما فقط یک برج در بازی داریم. همچنین، تا اواسط پروسه تولید، خرابههای برج دوم هم در بازی وجود داشت؛ ولی پس از مدتی آن را نیز حذف کردیم.
دلیل اینکه ما برج اضافی را حذف کردیم صرفاً مشکلات تولید بود. بازی داشت خیلی بزرگ میشد و بنابراین ما باید بخشهایی از آن را کات میکردیم.
وینکه با خنده و اذعان به اینکه Baldur’s Gate 3 در نهایت «یک بازی بسیار بزرگ» بود، همچنین فاش کرد که این عنوان قرار بود مکانهای بیشتری را در خود داشته باشد که در نهایت حذف شد و به تبع، این موضوع او را نگران کوتاه شدن مدتزمان بازی کرد.
تعجب خواهید کرد اگر بدانید ما در واقع مناطق بسیار بیشتری را برای این بازی برنامهریزی کرده بودیم. من میترسیدم که بازی به خاطر این حجم از حذفیات خیلی کوتاه باشد، اما ظاهرا مثل همیشه در قضاوت حول طول بازیهایمان بسیار بد عمل کردهام.
هر بازیکنی که امیدوار است محتوای حذف شده در نهایت به بازی اضافه شود، احتمالاً ناامید خواهد شد، زیرا Larian قبلاً تأیید کرده است که از کار روی Baldur’s Gate 3 دست کشیده و اکنون روی دو پروژه جدید بر اساس IP های خود تمرکز کرده است.
همچنین، آقای وینکه در مارس (فروردین) گذشته طی مصاحبهای دیگر در رابطه با آینده این استودیو و سرنوشت BG3، اینگونه گفته بود:
Baldur’s Gate یک نقطه عطف بزرگ در قلب ما خواهد بود و ما برای همیشه به آن افتخار خواهیم کرد، اما قرار نیست به آن ادامه دهیم.
ما قصد نداریم بسته الحاقی جدید یا حتی Baldur’s Gate 4 را بسازیم که همه از ما انتظار انجام آن را دارند. ما رو به جلو میرویم. ما از D&D دور خواهیم شد و شروع به ساخت یک چیز جدید میکنیم.
source