بلوبر تیم هفتهی گذشته اعلام کرد که فرایند مارکتینگ ریمیک Silent Hill 2 شروع شده است. ژورنالیستهای ویدیوگیم در طی چند روز اخیر به بلوبر تیم دعوت شدند و موفق شدهاند تا ساعتی از ریمیک سایلنت هیل 2 را تجربه کنند. آنها نظرات خود را در طی مطلب پیش نمایش با گیمرها به اشتراک گذاشتهاند و به نظر میرسد که با یک بازسازی قوی و موفق روبهرو هستیم که کاملاً به ریشههای این سری پایبند است.
طرفداران پر و پا قرص سایلنت هیل از زمان معرفی Silent Hill 2 Remake، نگرانی خود را نسبت به وضعیت بازی و خصوصاً چهرهی شخصیت اصلی نشان دادند. انتقادات بعدها به سیستم نبرد و دوربین اصلی بازی کشید. اما آیا بلوبر تیم، سازنده بازی The Medium، انتخاب مناسبی برای بازسازی یک اثر ترسناک بسیار محبوب، یک کالت کلاسیک فوقالعاده بود؟ ژورنالیستها به این سؤال پاسخ مثبتی دادهاند و معتقدند که آنها در مسیر درستی قدم برداشتهاند.
پیش نمایش بازی Silent Hill 2 Remake
رسانهها نوشتهاند که همان ابتدا میتوان درک کرد که تعداد مکانیسمها و همچنین پازلهای بازی افزایش یافته است. سختی پازلها بیشتر شده است و بازیکننده باید اجزاء مختلف را به هم ربط دهد. اگر فکر میکردید معماها ساده بودند، آنگاه باید تغییر نظر دهید. جلسهی پیشنمایش بازی قبل از درگیر شدن با «کلههرمی» پایان یافته و در نتیجه ژورنالیستها نتوانستهاند تمامی تغییرات ممکن را ببینید. به طور کل با بازسازی مشابه Resident Evil 4 روبهرو هستیم، از این لحاظ که همهچیز گسترش یافته و بهبود پیدا کرده است؛ اما هسته اصلی تغییر نیافته است.
قابلیت داج یا جاخالی دادن هنگام حملهی دشمن اضافه شده است. دوربین روی دشمن قفل نخواهد شد، اما کنترلها طوری طراحی شدهاند که بتوانید راحت از پس آنها بربیایید. نکتهی مهم آن است که بلوبر تیم، ریمیک بازی Silent Hill 2 را به یک اثر اکشن تبدیل نکرده است. تعداد گلولهها بسیار کم است و دشمنان هم فوقالعاده خطرناک و شانسی برای کشتن گروهی آنها نخواهید داشت. ریشههای ترس و وحشت و بقا در این بازی بهخوبی حس میشوند. به طور کل انتظار حرکات بیشتری از جیمز ساندرلند در حین نبرد داشته باشید، اما مکانیکها همانی است که در بازی اصلی دیدهاید.
تغیرات ریمیک سایلنت هیل 2
تغییر دوربین بازی و امکان تجربه اثر به شکل سوم شخص تأثیر قابلتوجهی روی Silent Hill 2 Remake گذاشته است. بازیکننده آزادی عمل بیشتری دارد و میتواند تمامی مکانها را بگردد. این باعث شده تا جزئیات بیشتری را ببینیم و غرق شدن در محیط کاری کند تا بیشتر بترسیم و بهتر در عمق فرو رویم. سیستم نورپردازی آنریل انجین 5 هم تحسین شده است و در عین حال، مه شدید هم نسبت به بازی اصلی بسیار زیباتر به نظر میآید.
صفحات لودینگ بین مکانهای مختلف بازی حذف شده است. تمامی سکانسهای معروف بازی همانند خیره شدن جیمز ساندرلند به آینه، شات به شات بازسازی شده است. حتی طراحی صدای بازی نیز فوقالعاده است و ترکیبی از پالسهای صنعتی، خش و پارازیت رادیویی و صدای جیرجیر پنجره و چرخها، حس وحشت را در درون گیمر برمیانگیزد. در نهایت همهچیز همان حس قدیمی و اولیه را دارد و بلوبر تیم توانسته بهخوبی از پس بازسازی یک اثر مشهور بربیاید. مطالب پیش نمایش Silent Hill 2 Remake نشان میدهند که با اثری بهتر از آنچه در تریلر دیدهایم روبهروییم و طرفداران بدون شک از این بازی لذت خواهند برد.
منبع: GameSpot
source