نمایشگاه گیمزکام 2024 فرصت عالی برای رونمایی از گیم پلی بازی Stalker 2 بود. دمو نیم ساعته این بازی در صحن نمایشگاه قابل تجربه بود و یک ویدیو طولانی هم برای توضیح تمامی جنبههای اثر منتشر شد. گیمزرادار مصاحبهای با تولیدکننده فنی بازی در حاشیهی نمایشگاه داشته است و آنها در مورد نحوهی ساخت اثر و طول آن صحبت کردهاند.
یوهنی کولیک، تولیدکننده فنی بازی Stalker 2 گفته است که طراحی نقشهای که هم وسعت قابلتوجهی داشته باشد و هم بهیادماندنی باشد، کار فوقالعاده سختی بوده است. او در این مورد گفت: «البته که میتوان به راحتی یک نقشهی بزرگ ساخت، اما مهمتر از همه باید تمام آن قابل گردش و زیبا باشد و همچنین بازیکننده باید بتواند تمامی نقاط را به خاطر بسپارد. بله نقشهی بازی بسیار بزرگ است، اما ما از فناوری تولید پروسهای و هوش مصنوعی برای طراحی نقشه استفاده نکردهایم.»
فناوری تولید پروسهای یک تکنیک ویژه است که اکثر نقشه و بافتهای گرافیکی و دنیای بازی بهصورت خودکار تولید میشود. بازیساز در این حالت نیازی به طراحی تکتک نقاط بازی ندارد و در عین حال، هزینه و زمان تولید را کاهش میدهد. این تکنیک در بازی No Man’s Sky به کار رفته است و اکثر سیارههای این بازی با دست طراحی نشدهاند. تولیدکننده استاکر 2 میگوید که تمامی نقاط نقشه با دست طراحی شدهاند تا بازیکننده بتواند در آن غرق شود.
طول بازی Stalker 2
کولیک در ادامه افزود: «در نتیجه هر آنچه میبینید و تجربه میکنید با دستان پرتوان و ماهر طراحهای ما ساخته شدهاند. هیچ دو ساختمان و دو اتاقی مشابه هم نخواهید یافت و اشیاء نیز تکرار نشدهاند. در نتیجه هر بازیکنی که استاکر 2 را بازی میکند، داستان خودش را خواهد ساخت.» وسعت نقشه و غنای آن باعث شده تا طول بازی Stalker 2 بیش از 100 باشد. در واقع اگر بخواهید این بازی را تمام کنید و بخشهای مختلف آن را ببینید، وقت خالی بسیار زیادی میخواهید.
بازی استاکر 2 توانست نظر گیمرها در نمایشگاه گیمزکام 2024 را به خود جلب کند. جزئیات قابلتوجهی هم از این بازی در دسترس عموم قرار گرفت. برای نمونه فهمیدیم که خبری از لولآپ و افزایش سطح شخصیت اصلی نیست. بازی طوری طراحی شده که گیمر هر بار که به مناطق خطرناک سفر میکند، فهم بیشتری از نقشه و سیستمهای بازی پیدا کند. در نتیجه دفعهی بعدی با دست پر بازگردد و فرایند یادگیری بدون نیاز به ارتقاء سطح شخصیت اصلی ادامه یابد.
طراحی سیستمهای بازی Stalker 2 باعث شده تا سطح دشواری بازیهای قبلی حفظ شود و گردش در این جهان وسیع، کاری استرسآور شود. در پایان نظر شما چیست؟ آیا برای تجربه این بازی نقشآفرینی وسیع آماده هستید؟
منبع: GamesRadar
source