در جدیدترین آماری که از این پلتفرم اعلام شده، تعداد کاربران آنلاین استیم رکورد قبلی خود را شکست و از 36 میلیون نفر به 37.2 میلیون نفر رسید. دادههایی جدید از پلتفرم SteamDB نشان میدهند که استیم اکنون با تعداد 37.2 به اوج بازیکن همزمان خود رسیده و رکورد قبلی خود را شکسته است. استیم در عرض چند روز شاهد رشد چشمگیری در تعداد بازیکنان بود و همه میدانیم که انتشار Black Myth: Wukong یکی از دلایل این اتفاق است. بازی Black Myth: Wukong توانسته از زمان انتشار خود تاکنون تمام رکوردهای صنعت را در مورد عناوین تکنفره بشکند و در حال حاضر رتبه دوم پس از PUBG را از نظر بازیکن همزمان دارد.
بازی Black Myth: Wukong تنها در سه روز 10 میلیون نسخه فروخته است و در حال حاضر 2.3 میلیون بازیکن همزمان در استیم دارد. بنابراین منطقی است که پلتفرمی مانند استیم، چنین رکوردی در تعداد بازیکنان آنلاین بشکند. میتوان گفت یکی از مهمترین عواملی که باعث این رکورد شده هیاهوی جدیدی است که در صنعت بازیکنها افتاده است. مراسم Gamescom 2024 و معرفی عناوین جدید هم یکی از دلایل دیگر است که توانسته جامعه بازیکنها را به وجد بیاورد. بالا رفتن تعداد کاربران آنلاین استیم در این شرایط اتفاقی منطقی بوده و این رقم نشاندهنده رشد بیسابقه این پلتفرم در محبوبیت بازیها و تأثیرگذاری عناوین جدید بر روی جامعه گیمرها است.
رشد روز افزون کاربران آنلاین استیم با عناوین مختلف
استیم را به راحتی میتوانیم به عنوان معروفترین و بهترین فروشگاه بازیهای کامپیوتری بشناسیم. این پلتفرم نامی بسیار بزرگ در صنعت بازی سازی بوده اما مهمترین قسمت آن بازیهای منتشر شده در آن است. موفقیت چشمگیر Black Myth: Wukong نشان میدهد که بازیهای با داستانهای قوی و شخصیتهای جذاب، همچنان توانایی جذب مخاطبان گستردهای را دارند. همچنین، این بازی ثابت کرد که بازیهای با محوریت فرهنگها و سنتهای مختلف، میتوانند در سطح جهانی موفق باشند. با توجه به روند رو به رشد صنعت بازیهای رایانهای و محبوبیت پلتفرمهایی مانند Steam، میتوان انتظار داشت که در آینده شاهد رکوردشکنیهای بیشتری باشیم. توسعهدهندگان بازی هم قطعا با الهام از موفقیت آثاری مانند Black Myth: Wukong، به دنبال خلق عناوین جدید و نوآورانهای خواهند بود.
با توجه به روندهای فعلی، میتوان انتظار داشت که در آینده شاهد رقابت شدیدتری بین پلتفرمهای مختلف بازی باشیم. همچنین، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، نقش مهمی در شکلدهی آینده صنعت بازی ایفا خواهند کرد. با این حال، یک چیز قطعی است، بازیهای ویدئویی به عنوان یکی از محبوبترین سرگرمیهای جهان، همچنان به رشد و توسعه خود ادامه خواهند داد.
منبع: Wccftech
source