استودیو فنلاندی رمدی از همکاری با شرکت Annapurna Interactive و تأمین بودجه‌ی تولید بازی Control 2 خبر داد. ساخت دنباله بازی کنترل مدتی است آغاز شده است و به‌زودی وارد مرحله‌ی تولید جدی خواهد شد. به نظر می‌رسد که رمدی از شرکت اپیک گیمز فاصله گرفته و ترجیح داده تا بازی‌ بعدی را با کمک یک ناشر و بازی‌ساز خوش‌نام منتشر کند.

رمدی با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی از همکاری استراتژیک با شرکت آناپورنا اینتراکتیو خبر داد. این ناشر بازی‌های مستقل، بخشی از بودجه‌ی تولید بازی Control 2 را فراهم خواهد کرد. آناپورنا در سوی مقابل، اجازه‌ی تولید فیلم و سریال از بازی آلن ویک را دریافت کرده است و می‌تواند از عناوین بزرگ رمدی با همکاری استودیوهای فیلم‌سازی، آثار اقتباسی تولید کند. فروش حق اقتباس این آثار، بخشی از قرارداد میان این دو شرکت بوده است.

شرکت آناپورنا از همکاری با رمدی سود خواهد برد. اگرچه آنها بازی‌های مشهور و موفقی همانند Outer Wilds و Stray و آثار مستقل محبوبی را منتشر کرده‌اند، اما دنباله بازی کنترل بدون شک بزرگ‌ترین پروژه‌ی آنها خواهد بود. به نظر می‌رسد که هر دو طرف قرارداد، سود قابل‌توجهی خواهند برد و در عین حال، امکان ساخت دنباله یکی از نوآورانه‌ترین شوترهای مدرن فراهم خواهد شد.

رمدی از جمله بازی‌سازهایی است که ترجیح داده تا مستقل به فعالیت ادامه دهد. آنها با شرکت‌های بزرگی مانند مایکروسافت و اپیک گیمز همکاری کرده‌اند و برای آنها بازی ساخته‌اند. رمدی چند سالی است که شروع به خرید لایسنس عناوین مشهورش مانند کنترل کرده و ترجیح داده تا بازی‌هایش را بدون نظارت یک ناشر بزرگ بسازد و منتشر کند. این تصمیم باعث می‌شود تا آینده‌ی استودیو از لحاظ مالی تأمین شود و مدیریت بتواند برای پروژه‌های آینده، برنامه‌ریزی کند.

بازی Control 2 کنترل 2ساخت فیلم و سریال از دنیای Control

کهنه‌کارهای شرکت Remedy با همکاری آناپورنا به ساخت فیلم و سریال اقتباسی از دنیای آلن ویک و کنترل خواهند پرداخت. البته هیچ پروژه‌ای معرفی نشد، اما ممکن است سال آینده از یک سری آثار اقتباسی رونمایی شود. بازی‌های رمدی به ترکیب مدیوم‌های مختلف هنری و استفاده از صحنه‌های سینمایی و لایو اکشن شهرت دارند. این باعث شده تا اقتباس این آثار کار چندان سختی نباشد. گفتنی است ساخت یک سریال تلویزیونی بر اساس دنیای Alan Wake در سال 2022 تائید شد و ممکن است ساخت آن متوقف شود.

همکاری با آناپورنا اینتراکتیو به رمدی اجازه می‌دهد تا همچنان به ساخت آثار بلندپروازانه ادامه دهند و هنر بازی را با آثار متفاوت و جذاب تکان دهند. در عین حال رمدی از اپیک گیمز فاصله گرفته و ممکن است فروش کمتر از انتظار Alan Wake 2‌ روی تصمیم آنها تأثیر گذاشته باشد. نظر شما چیست؟‌ چه انتظاری از بازی Control 2 دارید؟

منبع: GameSpot

source

توسط funkhabari.ir