شفقنا- رییس جمهور فرانسه اطلاع قبلی از حضور پاول دوروف در فرانسه و یا دعوت شخصی از او را رد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ الجزیره نوشت: امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه از تصمیم اعطای سریع شهروندی  به پاول دوروف، مدیر عامل تلگرام دفاع کرد. مکرون در یک کنفرانس مطبوعاتی در جریان سفر به صربستان گفت که اعطای تابعیت به شخصیت های برجسته ای که زبان فرانسه را یاد می گیرند و به این کشور کمک می کنند برای کشور ما خوب است. این بخشی از یک استراتژی است که به زنان و مردان، اعم از هنرمندان، ورزشکاران یا کارآفرینان اجازه می‌دهد وقتی تلاش می‌کنند زبان فرانسوی را یاد بگیرند و ثروت و نوآوری را توسعه دهند، ملیت فرانسوی دریافت کنند.

در همین حال روزنامه «Le Canard Enchaine» در گزارشی اعلام کرد: دوروف به پلیس گفته بود قصد دارد با رهبر فرانسه ملاقات کند، مکرون هم در پاسخ گفت که هیچ اطلاع قبلی از سفر دوروف به فرانسه قبل از دستگیری او نداشته است.

مکرون با توصیف دستگیری دوروف به عنوان «اقدام مستقل از عدالت فرانسه» گفت: «من مطلقا از ورود آقای دوروف به فرانسه اطلاعی نداشتم. این دروغ است که من هر نوع دعوتی به او کرده ام. ما کشوری هستیم که در آن تفکیک قوا وجود دارد.»

دادستان‌های فرانسه دوروف را به «همدستی» در فعالیت‌های مجرمانه در اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام، از جمله قاچاق مواد مخدر و پخش موارد سوء استفاده جنسی از کودکان متهم کرده‌اند. سیستم قضایی فرانسه این میلیاردر روسی الاصل را به امتناع از به اشتراک گذاشتن اسنادی که مجریان قانون به دنبال آن هستند، متهم کرده است.

این خبر را در الجزیره ببینید

source

توسط funkhabari.ir