نتایج آزمون دکتری تخصصی داروسازی سال ۱۴۰۳ از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی (sanjeshp.ir) اعلام می‌شود. بر اساس برنامه اعلام‌شده، نتایج اولیه آزمون به‌صورت کارنامه بر روی این سایت منتشر شده و داوطلبان می‌توانند وضعیت خود را بررسی کنند. نتایج نهایی نیز معمولاً پس از مصاحبه‌ها و ارزیابی‌های تکمیلی در اواخر تابستان منتشر خواهد شد​.

زمان اعلام نتایج آزمون دکتری تخصصی داروسازی

در سال 1403 زمان اعلام نتایج آزمون دکتری تخصصی داروسازی اولین گام پس از برگزاری این آزمون بوده است. این آزمون همانند آزمون‌های دانشگاهی، با توجه به اصول و قوانین خاص توسط سازمان سنجش پزشکی برگزار می‌شود. نتایج آزمون دکتری تخصصی داروسازی در سال گذشته در روز 14 آذر ماه از طریق سایت سازمان سنجش پزشکی اعلام شد.

در سال جاری نیز داوطلبان می‌توانند در همان بازه زمانی که برای اعلام نتایج تعیین شده است منتظر مشاهده نتایج اولیه دکتری داروسازی باشند. بعد از اعلام نتایج اولیه، داوطلبان با استفاده از کد ملی و کد داوطلبی خود می‌توانند وارد سامانه سازمان سنجش پزشکی شده و رشته تحصیلی خود را برای ثبت نهایی انتخاب کنند.

این نتایج اولیه تا حدود 50 درصد تاثیرگذار بر نتیجه نهایی دارند، بنابراین افرادی که حد نصاب نمره اولیه را کسب کرده‌اند، باید برای انتخاب رشته و ادامه مراحل بعدی، آمادگی لازم را داشته باشند.

برای ورود به سایت مرجع دریافت نتایج آزمون تخصصی دکتری داروسازی، روی این لینک کلیک کنید.

جدول زمان‌بندی نتایج آزمون دکتری تخصصی

آزمون دکتری تخصصی شامل چند مرحله کلیدی است. ابتدا کلید اولیه آزمون منتشر می‌شود و سپس نتایج اولیه اعلام می‌گردد. داوطلبان می‌توانند در زمان مشخصی به نتایج اعتراض کنند. در نهایت، نتایج نهایی آزمون اعلام می‌شود. جدول زیر زمان‌بندی این مراحل را نشان می‌دهد:

 

جدول زمان‌بندی نتایج آزمون دکتری تخصصی
زمان انتشار کلید اولیه آزمون 15 شهریور
نتایج اولیه آزمون 30 شهریور
زمان اعتراض به نتایج 1 تا 5 مهر
نتایج نهایی آزمون 25 مهر

سایت اعلام نتایچ آزمون دکتری تخصصی داروسازی

سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی ایران، با آدرس sanjeshp.ir مرجع رسمی اعلام نتایج آزمون دکتری تخصصی داروسازی است. این سایت توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مدیریت می‌شود و تمامی اطلاعات مربوط به ثبت‌نام، برگزاری آزمون‌ها، اعلام نتایج اولیه و نهایی و همچنین روند اعتراض به نتایج در آن قرار می‌گیرد.

داوطلبان می‌توانند با ورود به این سایت و استفاده از شماره داوطلبی و کد ملی خود، نتایج آزمون خود را مشاهده و مراحل بعدی را پیگیری کنند. همچنین، سایت دارای بخش‌های مختلفی برای اطلاع‌رسانی درباره تقویم آزمون‌ها، شرایط و ضوابط آزمون‌ها و اخبار مرتبط است.

دریافت نتایج آزمون دکتری تخصصی داروسازی

در آزمون دکتری تخصصی داروسازی 1403 علاوه ‌بر کسب نمره حد نصاب، داوطلبان باید نمره مناسب در مصاحبه علمی و کارنامه علمی دکتری وزارت بهداشت را نیز کسب کنند. پس از این مرحله، داوطلبان منتظر اعلام نتایج آزمون دکتری تخصصی داروسازی آخرین مرحله خواهند ماند.

داوطلبان می‌توانند برای اطلاع از زمان انتشار نتایج هر یک از مراحل از جواب اولیه تا نتایج نهایی، به سایت سنجش پزشکی به آدرس sanjeshp.ir مراجعه نمایند. تاکنون زمان دقیق اعلام نتایج نهایی برای سال 1403 مشخص نشده است و تاریخ‌های اعلامی طبق سنوات گذشته است.

هرگونه بروزرسانی و اطلاع‌رسانی در این زمینه از سوی سازمان سنجش پزشکی و سایت‌های مرتبط انجام می‌شود و داوطلبان می‌توانند نتایج آخرین مرحله آزمون خود را از این منابع دریافت نمایند.

نحوه دریافت نتایج بصورت تصویری و گام به گام

پس از انتشار و اعلام نتایج آزمون دکتری، باید وارد سایت سازمان سنجش شوید و با وارد کردن اطلاعات شخصی خود، می‌توانید جزئیات کارنامه‌تان را مشاهده کنید. در ادامه مراحل دریافت نتیجه آزمون دکتری را به صورت تصویری به شما آموزش خواهیم داد.

  • ابتدا وارد سایت رسمی سازمان سنجش شوید.
  • در صفحه ابتدایی سایت سنجش، برای دریافت اعلام نتایج آزمون دکتری، باید روی گزینه “دکترای تخصصی” کلیک کنید.

روی گزینه “دکترای تخصصی” کلیک کنید

در صفحه جدید، باید روی گزینه “کارنامه اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری سال 1403” کلیک کنید.

روی گزینه “کارنامه اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری سال 1403” کلیک کنید

  • در این بخش، به دو طریق می‌توانید نتایج دکتری خود را مشاهده نمایید:

1- با استفاده از شماره داوطلبی به همراه شماره شناسنامه و سال تولد

2- با استفاده از شماره پرونده و شماره شناسنامه

با توجه به در دسترس بودن مدارک خود، یکی از روش‌ها را انتخاب نمایید و کادرهای مربوطه را به دقت تکمیل کنید و سپس بر روی دکمه “جستجو” در زیر روش انتخابی خود کلیک کنید.

در این بخش، به دو طریق می‌توانید نتایج دکتری خود را مشاهده نمایید

  • در مرحله پایانی، شما می‌توانید کارنامه خود را که مشابه تصویر زیر است مشاهده کرده و با استفاده از مفاد آن و مشورت با یک متخصص انتخاب رشته دکتری، وارد مرحله بعدی، یعنی اولویت بندی کد رشته محل‌های مورد نظر خود شوید.

اولویت بندی کد رشته محل‌های مورد نظر خود

اگر در انتخاب رشته، اشتباهی انجام دهید، ممکن است شانس ورود به رشته مورد علاقه خود را از دست دهید و یا به رشته‌ای کمتر از پتانسیل واقعی رتبه و ترازتان دست یابید. این مرحله حساس را می‌توانید با کمک مشاوران حرفه‌ای ایران تحصیل با تماس با شماره 9099075307 به بهترین نحو پشت سر بگذارید.

نحوه اعتراض به نتایچ آزمون دکتری تخصصی داروسازی

مراحل ثبت اعتراض به نتایج آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ توسط سازمان سنجش فراهم شده است. به این ترتیب که داوطلبان می‌توانند از طریق وب‌سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org درخواست خود را برای بررسی مجدد نتایج ثبت کنند.

  • متقاضیان محترم می‌بایست با مراجعه به وب‌سایت رسمی سازمان سنجش آموزش کشور، طبق دستورالعمل تصویری ارائه شده، به سیستم پاسخ‌گویی وارد‌شده‌ و از طریق منوی کشویی، گزینه مربوط به دکتری را انتخاب فرمایند.
  • در بخش درخواست جدید، امکان انتخاب گزینه «درخواست بازبینی نمره» فراهم آمده است. پس از وارد نمودن شماره پرونده و کد داوطلبی، می‌توانید درخواست خود را برای اعتراض به نتایج دکتری ثبت نمایید.

نحوه اعتراض به نتایچ آزمون دکتری تخصصی داروسازی

در صفحه تکمیلی، ضروری است که کد داوطلبی و شماره پرونده خود را وارد نمایید تا امکان ثبت درخواست اعتراض فراهم گردد.

کد داوطلبی و شماره پرونده خود را وارد نمایید

زمان آماده سازی مدرک پذیرفته شدگان آزمون دکتری تخصصی داروسازی

زمان آماده‌سازی مدارک برای پذیرفته‌شدگان آزمون دکتری تخصصی داروسازی، هر ساله ممکن است متغیر باشد و بسته به تصمیمات واحدهای مربوطه تنظیم می‌شود. این فرایند شامل جمع‌آوری اسناد مورد نیاز از دانشگاه‌ها و ارائه مدارک به متقاضیان است. به دلیل تغییرات در شرایط واحدهای اجرایی و سازمان‌های ذیربط، زمان این فرآیند در هر سال متفاوت است و بر اساس زمان برگزاری آزمون آغاز می‌شود.

در تعیین زمان آماده‌سازی مدارک برای پذیرش داوطلبان آزمون دکتری تخصصی داروسازی، معمولاً اطلاع رسانی از طریق سایت مرکز سنجش یا وب‌سایت‌های مرتبط انجام می‌شود. داوطلبان پس از دریافت جواب آزمون تخصص داروسازی نهایی، می‌توانند اطلاعات دقیق‌تری در خصوص زمان‌بندی و نحوه ارسال مدارک به دست آورند.

جمع‌بندی اعلام نتایج آزمون دکتری تخصصی داروسازی 1403

اعلام نتایج آزمون دکتری تخصصی داروسازی 1403، یکی از مهم‌ترین مراحل پس از برگزاری این آزمون است که داوطلبان با دقت و انتظار به دنبال آن هستند. نتایج این آزمون در سایت رسمی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjeshp.ir اعلام می‌شود. جدول زمان‌بندی نتایج آزمون دکتری تخصصی نیز از طریق همین سایت منتشر خواهد شد، که شامل زمان دقیق اعلام نتایج اولیه، نتایج نهایی و سایر مراحل مرتبط مانند انتخاب رشته و مصاحبه است.

برای مشاهده و دریافت نتایج، داوطلبان باید با استفاده از شماره پرونده و کد رهگیری خود وارد سامانه شوند و کارنامه خود را مشاهده کنند. همچنین در صورتی که داوطلبان نسبت به نتایج خود اعتراضی داشته باشند، می‌توانند از طریق بخش مربوطه در سایت سازمان سنجش، درخواست تجدید نظر خود را ثبت کنند. این روند به منظور اطمینان از دقت و صحت فرآیند اعلام نتایج و پاسخ به نیازهای داوطلبان طراحی شده است.

در نتیجه، پیگیری دقیق و آگاهی از زمان‌بندی مراحل بعدی برای داوطلبان بسیار حائز اهمیت است تا بتوانند با موفقیت مراحل پذیرش دکتری تخصصی داروسازی را طی کنند.

برای دانلود فایل pdf مقاله اعلام نتایج آزمون دکتری تخصصی داروسازی، کلیک کنید.

به این پست امتیاز دهید

نتایج آزمون دکتری تخصصی داروسازی 1403 چه زمانی اعلام می‌شود؟

نتایج آزمون دکتری تخصصی داروسازی 1403 معمولاً چند هفته پس از برگزاری آزمون از طریق سایت sanjeshp.ir منتشر می‌شود. جدول زمان‌بندی دقیق اعلام نتایج در سایت سازمان سنجش قابل دسترسی است.

چگونه می‌توان نتایج آزمون دکتری تخصصی داروسازی را مشاهده کرد؟

داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت sanjeshp.ir و وارد کردن شماره پرونده و کد رهگیری، کارنامه و نتایج خود را مشاهده و دریافت کنند.

آیا امکان اعتراض به نتایج آزمون دکتری تخصصی داروسازی وجود دارد؟

بله، داوطلبان می‌توانند در صورت داشتن اعتراض به نتایج، درخواست خود را از طریق سامانه اعتراضات در سایت سازمان سنجش ثبت کنند. مراحل و زمان‌بندی اعتراضات نیز در همین سایت اعلام می‌شود.

source

توسط funkhabari.ir