نتایج کنکور 1403 در دو مرحله در خرداد و مرداد ماه نیز از سوی سایت سازمان سنجش و آموزش کشور منتشر خواهد شد. داوطلبان گرامی می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور و ورود اطلاعات هویتی و کد داوطلبی نتایج نهایی کنکور سراسری 1403 را مشاهده کنند و بعد باتوجه به نتایج برای انتخاب رشته و اولویت‌بندی آن نیز اقدامات لازم را انجام دهند.

جواب کنکور سراسری معمولا بعد از انتشار نمرات خام کنکور در سامانه سنجش قرار می‌گیرد تا داوطلبین گروه‌های آزمایشی تجربی، ریاضی، انسانی، زبان و هنر چند روز بعد از انتشار نمرات خام برای مشاهده کارنامه به سامانه sanjesh.org اعلام نتایج نیز مراجعه کنند.

برای مشاهده نتایج کنکور وارد سامانه سنجش و آموزش کشور sanjesh.org شوید.

زمان اعلام نتایج کنکور سراسری تیر ماه 1403

اعلام نتایج کنکور دانشگاه آزاد و سراسری در دو نوبت خرداد ماه 1401 و مرداد ماه 1403 منتشر خواهد شد. البته در حال حاضر با انتخابات 21 و 22 تیر ماه سال 1403 و دو مرحله‌ای شدن آن، امکان تغییر کلیه فرآیند مربوط به کنکور سراسری از جمله اعلام نتایج نیز وجود دارد. چنانچه تاریخ دقیق اعلام نتیجه کنکور منتشر شود، اطلاعات این بخش از مقاله به‌روزرسانی می‌شود.

داوطلبان آزمون سراسری بعد از شرکت در کنکور باید منتظر نتایج آن بمانند. در حال حاضر زمان انتشار نمران خام آزمون اردیبهشت ماه در 17 خرداد و تراز و کارنامه کلی در 30 خرداد ماه است. همچنین نتایج کنکور تیر ماه به دلیل به عقب افتادن کنکور، به احتمال زیاد باید در مرداد ماه باشد. داوطلبان باید اطلاعیه‌های رسمی سنجش را پیگیری کنند تا در صورت تاریخ دقیق کارنامه کنکور برای مشاهده آن وارد سایت سنجش sanjesh.org شوند.

با اعلام نتایج نهایی کنکور که همان نتیجه انتخاب رشته هر یک از داوطلبان است، (این کارنامه برای داوطلبانی که در رشته‌های با آزمون و بدون آزمون شرکت نموده‌اند، یکسان خواهد بود) هریک از پذیرفته‌شدگان می‌توانند در اقدام بعدی نسبت به ثبت نام در دانشگاه محل پذیرش اقدام نمایند.

سوال داری؟

جدول زمانبندی اعلام نتایج کنکور سراسری

داوطلبان برای مشاهده نتایج کنکور باید منتظر اعلام نتایج دقیق آن باشند تا براساس آن وارد سایت سنجش و آموزش کشور شوند. سازمان سنجش به عنوان مجری برگزارکننده آزمون سراسری است که هر سال تاریخ دقیق ثبت نام، زمان برگزاری کنکور، زمان اعلام نتایج اولیه، شروع و پایان مهلت انتخاب رشته، اعلام نتایج نهایی و غیره را اعلام می‌کند. در ادامه جدول زمانبندی اعلان نتایح کنکور سراسری را آوردیم تا بعد از مشخص شدن تاریخ دقیق اعلام جواب آزمون سراسری به زمان دقیق آن دسترسی داشته باشید:

جدول زمانبندی کارنامه کنکور سراسری 1403
اعلام نتایج علمی اردیبهشت ماه 17 خرداد ماه سال 1403
نمره کل و تراز اردیبهشت ماه 30 خرداد ماه سال 1403
اعلام نتایج علمی تیر ماه 9 شهریور ماه سال 1403
نمره کل و تراز تیر ماه 9 شهریور ماه سال 1403
انتخاب رشته بعد از انتشار کارنامه تیرماه 13 شهریور ماه سال 1403
اعلام نتایج انتخاب رشته اوایل مهر ماه سال 1403

نحوه مشاهده جواب کنکور سراسری تیر ماه 1403

پس از اینکه نتایج اولیه آزمون سراسری منتشر شود، افرادی که نمره حد نصاب را کسب کرده‌ باشند، لازم است وارد مرحله انتخاب رشته شوند تا بعد در نهایت، نتایج نهایی کنکور سراسری را مشاهده کنند. تاریخ اعلام نتایج نهایی آزمون سراسری 1403 در اواخر شهریور یا اوایل مهر ماه است. داوطلبان گروه‎‌های آزمایشی مختلف باید از طریق سایت سنجش به آدرس sanjesh.org برای دریافت نتایج خود اقدام کنند.

راهنمای تصویری مشاهده نتایج کنکور سراسری

نحوه مشاهده نتایج نهایی کنکور

زمان انتشار اعلام نتایج کنکور نوبت اول با اعلام نتایج کنکور نوبت دوم متفاوت است. با این حال در هر صورت داوطلبان برای مشاهده جواب کنکور سراسری دو روش پیش رو دارند. در هر یک از این روش‌‌ها، متقاضیان لازم است اطلاعات هویتی و همچنین اطلاعات کارنامه خود را وارد نمایند؛ بنابراین چنانچه به این اطلاعات دسترسی نداشته باشید، باید با کارشناسان مربوطه صحبت کنید تا مطابق با راه‌های پیشنهادی بتوانید نتایج نهایی کنکور سراسری را دریافت نمایید.

☑️ ابتدا با شماره داوطلبی و کدملی وارد سایت سنجش اعلام نتایج کنکور به نشانی sanjesh.org شوید.

گام 1 مشاهده نتایج نهایی کنکور

☑️ سپس بر روی لینک فعال “مشاهده و پرینت کارنامه نهایی آزمون سراسری 1403” کلیک کنید.

گام 2 مشاهده نتایج نهایی کنکور

☑️ در مرحله بعد مجدد گزینه “مشاهده و پرینت کارنامه نهایی آزمون سراسری 1403” را کلیک نمایید.

گام 3 مشاهده نتایج نهایی کنکور

☑️ در صفحه بعد اطلاعاتی از جمله کد ملی و رمز عبور سازمان سنجش را وارد کرده و روی گزینه “ورود” کلیک کنید.

گام 4 مشاهده نتایج نهایی کنکور

اطلاعیه

مطابق با اطلاعیه سایت سنجش اعلام نتایج کنکور 1403 به صورت الکترونیک و با استفاده از سامانه سنجش و آموزش کشور به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

خطای داوطلب مورد نظر در نتایج کنکور یافت نشد 1403

دلایل مختلف و متعدیدی برای دریافت خطای نتایج کنکور یافت نشد، وجود دارد. در این بخش به بررسی هر یک از پیام‌ها خواهیم پرداخت. مورد اشتباه وارد کردن اطلاعات است. شماره داوطلبی خود را به صورت صحیح وارد کنید تا دچار اشتباه تایپی یا غلط املایی نشوید. همچنین اطلاعات ثبت نامی خود را در آخر مرور کنید. اطلاعات ثبت نامی شامل نام و نام خانوادگی، کدملی، تاریخ تولد و آدرس محل سکونت است.

برخی مواقع علت خطای داوطلب مورد نظر در جواب کنکور یافت نشد، به دلیل مشکلات فنی سیستمی است. در برخی مواقع پایگاه داده سنجش در حال به‌روزرسانی است و یا با مشکلاتی مواجه شده که به طور موقت، امکان دسترسی به اطلاعات وجود ندارد. همچنین غیبت در آزمون سراسری و یا عدم دریافت کدرهگیری پس از ثبت نام نهایی، باعث دریافت چنین پیامی از سوی سنجش و آموزش کشور می‌شود.

نحوه اعتراض به جواب کنکور سراسری تیر ماه 1403

در زمان اعلام نتایج نهایی آزمون سراسری افراد زیادی از نتیجه کنکور خود رضایت چندانی ندارند و به نظرشان اشتباهی صورت گرفته است. در این شرایط آیا می‌توان به نتایج نهایی کنکور اعتراضی وارد کرد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که بله در صورت نیاز امکان ثبت اعتراض به نتیجه نهایی کنکور سراسری وجود دارد؛ اما موردی که در اینجا باید مطرح کرد این است که قبل از هر اقدامی برای اعتراض به نتیجه باید از نحوه اعتراض به جواب کنکور سراسری اطلاع داشته باشید تا بتوانید مراحل لازم را به ترتیب انجام دهید.  برای ثبت اعتراض دو روش وجود دارد که در ادامه برای درک بهتر شما عزیزان به آن خواهیم پرداخت.

اعتراض به نتایج کنکور از طریق سیستم پاسخگویی سنجش 1403

اعتراض به نتایج کنکور از طریق سیستم پاسخگویی سنجش، به شرح زیر است:

راهنمای تصویری روش اول اعتراض به نتایج آزمون

☑️ ابتدا وارد سامانه سنجش شده و گزینه “پاسخگویی و ارتباط با سازمان” انتخاب نمایید.ثبت اعتراض

☑️ پس از ورود به صفحه جدید باید گزینه “ورود به سیستم پاسخگویی” را کلیک نمایید.

ورود به سیستم پاسخگویی

☑️ سپس در مرحله بعد باید وارد سامانه شده و اگر از قبل ثبت نام نکرده‌اید ابتدا ثبت نام را انجام داده و سپس وارد شده و نوع آزمون خود را انتخاب نمایید.

ثبت نام برای اعتراض

☑️ در این مرحله باید گزینه ” درخواست جدید ” را از منوی سمت راست انتخاب کرده و کلیک نمایید.

درخواست جدید برای اعتراض

☑️ سپس  نوع آزمون و سال آزمون خود را انتخاب نمایید.

نوع آزمون و سال آزمون اعتراض سراسری

☑️ در نهایت اعتراض خود را به صورت کتبی نوشته و با دلایل مستدل آن را تایید و ارسال نمایید.

کتبی نوشتن اعتراض آزمون سراسری

اعتراض به نتایچ کنکور از طریق سامانه سنجش

بعد از اعلام نتایج کنکور نوبت اول در صورت مشاهده مغایرت و یا عدم رضایت به نتایج آزمون سراسری، امکان ثبت اعتراض در سایت سازمان سنجش و آموزش کشور وجود دارد. داوطلبان باید برای ثبت اعتراض و پیگیری آن به صورت الکترونیکی مراحل زیر را طی کنند:

برای ثبت اعتراض و شکایت می‌توانید از طریق سامانه darkhast.sanjesh.org نیز اقدام نمایید.

به این صورت که پس از ورود به سامانه و وارد کردن اطلاعات خود پیامکی برای شما ارسال خواهد شد.

سپس آن را وارد کرده و تصویر اعتراض خود را وارد می‌نمایید.

نتیجه اعتراض شما از طریق همین سامانه darkhast.sanjesh.org قابل مشاهده و پیگیری می‌باشد.

اعتراض به نتایج نهایی کنکور باید شامل مواردی مثل اعتراض به نمره، اعتراض به تراز، اعتراض به رتبه، سوابق تحصیلی و یا اعمال سهمیه باشد تا درخواست داوطلب به صورت شفاف مشخص باشد. اعتراض به نتایج کنکور سراسری از طریق ارائه دلایل و مستندات قابل پیگیری و تایید است.

اعلام نتایج داوطلبان بدون کنکور

زمان اعلام نتایج داوطلبان بدون کنکور، باتوجه به مقطع کارشناسی، کارنشناسی ارشد و دکتری متفاوت است. به طور کلی بازه زمانی جواب کنکور سراسری باید در نیمسال اول شهریور ماه و برای نیمسال دوم در بهمن ماه باشد. با این وجود هنوز زمان دقیقی از سوی دانشگاه‌های دولتی، سازمان سنجش و آموزش و پرورش کشور مشخص نشده است.

به خصوص با شروع دوره انتخابات و تمدید مجدد آن، کنکور دوازدهمی‌ها در تیر ماه برگزار می‌شود. دانشجویانی که از راه سوابق تحصیلی می‌خواهند در دانشگاه‌های دولتی و آزاد ثبت نام کنند، باید ابتدا منتظر اعلام نتایج کنکور بمانند تا بعد برای ظرفیت خالی رشته‌ها اقدام به نام نویسی در سامانه‌های دانشگاه آزاد و دولتی نمایند.

اعلام نتایج داوطلبان بدون کنکور

در صورت اطلاع‌رسانی از تاریخ دقیق اعلام نتایج داوطلبان بدون کنکور، اطلاعات این بخش به‌روزرسانی می‌شود.

دریافت کارنامه سبز کنکور

کارنامه سبز کنکور چیست؟ کارنامه سبز همان کارنامه محرمانه‌ای است که پس از اعلام نتایج نهایی آزمون سراسری ورودی دانشگاه‌ها در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می‌شود. در واقع، هدف از انتشار این کارنامه این است که داوطلب از امکان پذیرش خود در سایر رشته‌ها و دانشگاه‌های کشور اطلاع پیدا کند.

همچنین ممکن است برخی از دانشگاه‌های دولتی و آزاد از کارنامه سبز برای پذیرش متقاضیان در مرحله تکمیل طرفیت استفاده کنند. زمان انتشار کارنامه سبز کنکور نوبت دوم هنوز مشخص نیست و تاریخ دقیق آن باید توسط سازمان سنجش و آموزش کشور مشخص شود.

اسامی پذیرفته شدگان کنکور 1403

بعد از برگزاری آزمون سراسری و اعلام نتایج کنکور نوبت دوم، لیست اسامی پذیرفته‌شدگان رشته‌های تجربی، ریاضی فیزیک، انسانی، زبان و هنر نیز توسط سنجش و آموزش کشور منتشر می‌شود. در حال حاضر به دلیل دوره دورم انتخابات، زمان کنکور عقب افتاده است و نتایج آن به احتمال زیاد در نیمه دوم مرداد ماه اعلام می‌شود.

به این ترتیب داوطلبان بعد از در دسترس قرار گرفتن کارنامه‌ها می‌توانند به اسامی پذیرفته‌شدگان دسترسی پیدا کنند. لازم به ذکر است انتشار نتایج در دو مرحله انجام می‌شود. مرحله اول نتایج اولیه، اشمل رتبه و تراز کلی است. مرحله دوم نتایج نهایی به جزئیات قبولی داوطلبان در انتخاب رشته مربوط می‌شود.

تحلیل کارنامه کنکور سراسری 1403

بعد از اعلام نتایج کنکور با چند گروه از داوطلبان برای توضیحات کارنامه کنکور وجود دارد: دسته اول داوطلبانی هستند که در یکی از رشته محل‌های انتخاب خود قبول شده و از این قبولی راضی هستند و تصمیم به ادامه تحصیل در این رشته دارند. این دسته از افراد باید وارد سایت دانشگاه محل قبولی خود شده و پیگیر اطلاعیه‌های مربوط به زمان و نحوه ثبت نام باشند.

دسته دوم اشخاصی هستند که متوجه وجود اشتباهی در کارنامه اولیه خود اعم از اعمال نشدن سهمیه کنکور، اشتباه در محاسبه درصد و غیره شده‌اند و یا در زمان اعلام نتیجه نهایی کنکور سراسری از نتیجه خود راضی نبودند، می‌توانند از طریق سیستم پاسخگویی سنجش اقدام به ثبت درخواست اشتباه در انتخاب رشته کنکور سراسری کنند. البته این ثبت درخواست در سنجش، باید در زمان تعیین شده توسط سازمان سنجش صورت گیرد.

آن گروه از پذیرفته شدگان دوره روزانه که تمایلی به ثبت نام در رشته محل قبولی خود را ندارند، مشمول شرایط محرومیت از انتخاب رشته دوره‌های روزانه کنکور سال بعد خواهند شد. در نهایت دسته سوم افرادی هستند که مجاز به انتخاب رشته در کنکور سراسری شده‌اند؛ اما بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 1403، قبولی را کسب نکرده‌اند یا از قبولی خود راضی نیستند.

تحلیل کارنامه کنکور سراسری

جدیدترین اخبار اعلام نتایج کنکور سراسری 1403

زمان اعلام نتایج کنکور 1403 به تعوبق افتاد

به گفته مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، نتایج نهایی کنکور سراسری 1403 به تعوبق افتاده است. به دلیل دور دوم انتخاب زمان برگزاری به آخر تیر ماه 1403 موکول شده است. به این ترتیب نتایج کنکور در نیمه دوم مرداد ماه در سامانه سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org منتشر می‌شود.

از اعلام نتایج اولیه کنکور تا اختصاص حق‌الزحمه برای نخبگان دوره لیسانس

محمد سلیمانی قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس مرکز هیأت‌های امنا و هیأت‌های ممیزه وزارت عتف در مراسم تقدیر سالانه از دانشجویان ممتاز سال تحصیلی 1403-1401 دانشگاه علم و صنعت گفت: هر کس در دانشگاه علم و صنعت ایران دانشجوست بالقوه یا بالفعل، نخبه است. عالم واقعی، موحد است مگرآنکه غافل باشد. ممتازان، موثرترین افراد در پیشرفت کشور هستند و توجه به استعداد‌های درخشان، وظیفه هر مسئول در هر مجموعه‌ای است.

خلاصه مقاله نتایج کنکور

ما در این مقاله سعی داشتیم تا شما عزیزان را به طور کامل با زمان و نحوه مشاهده اعلام نتایج کنکور آشنا کنیم. به یاد داشته باشید که برای مشاهده جواب کنکور خود باید در زمانی که سازمان سنجش مقرر کرده است، به سایت سنجش اعلام نتایج آزمون سراسری مراجعه کنید، در غیر این صورت نمی‌توانید برای مشاهده جواب کنکور خود اقدام نمایید.

در حال حاضر زمان اولیه جواب کنکور در سایت سنجش اعلام نتایج کنکور به تعویق افتاده است. به دلیل برگزاری انتخابات در دوره، نتایج کنکور سراسری به جای تیر ماه در اواخر مرداد سال 1403 اعلام می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر اطلاعیه‌های سازمان سنجش را پیگیری کنید.

برای دانلود PDF مقاله نتایج کنکور روی لینک کلیک کنید.

زمان دقیق اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 1403 در چه تاریخی است؟

نتایج نهایی کنکور سراسری 1403 به احتمال زیاد در اواخر مرداد ماه یا اوایل شهریور ماه است.

چه مدارکی برای مشاهده نتایج کنکور چه مدارکی لازم است؟

جهت دستیابی به نتایج کنکور از سامانه سنجش به شماره پرونده، شماره داوطلبی و کد ملی را نیاز دارید.

آیا امکان اعتراض به نتایج کنکور سراسری برای داوطلبان وجود دارد؟

بله. داوطلبان می‌توانند از طریق مراجعه به سایت سنجش برای ثبت اعتراض به نتیجه کنکور اقدام کنند.

source

توسط funkhabari.ir