رئیس Xbox، فیل اسپنسر، اعتراف کرده است که برخی از بدترین تصمیمات را در انتخاب بازی‌های انحصاری برای این پلتفرم گرفته است. او می‌گوید که در برهه‌ای، پیشنهاد انحصاری شدن عناوینی مثل Destiny و Guitar Hero را رد کرده است.

اسپنسر اخیرا در رویداد PAX West حضور داشته و به مصاحبه با برنامه‌ای به نام Story Time with Phil Spencer پرداخته است. او در بخشی از برنامه، در مورد بازی‌هایی که از اهمیت خاصی برای او برخوردار بودند صحبت کرد. یکی از این عناوین، بازی شوتر و علمی تخیلی بانجی، به نام Destiny بود. این اثر اولین قسمت از سری بود و در سال 2014 به صورت مولتی پلتفرم منتشر شد.

با این حال، اسپنسر می‌گوید که این پیشنهاد به آن‌ها شده بود تا بازی جدید بانجی را انحصاری ایکس باکس وان کنند. او در اینباره می‌گوید: «احساسات و داستان‌های ترکیبی زیادی درباره من و Destiny وجود دارد. زمانی که من در ایکس باکس شروع به کار کرده بودم، بانجی جزوی از ما بود. در واقع، من با الکس سروپیان و جیسون جونز (خالقین این استودیو) در یک طبقه مشترک کار می‌کردم. همین‌ها باعث شده بود تا چیزهای زیادی از بانجی و اعضای آن یاد بگیرم.»

رئیس Xbox بازی Destinyرد پیشنهاد انحصار Destiny توسط رئیس Xbox

علی‌رغم نزدیکی اسپنسر به بانجی، او اعتراف می‌کند که وقتی Destiny را برای اولین بار تجربه کرد، حس خوبی از آن نگرفت. و همین حس تا عرضه اولین بسته الحاقی بازی به نام House of Wolves پا بر جا بود. در نتیجه این امر، این بازی به جای مایکروسافت، توسط اکتیویژن منتشر شد. درست مثل بازی Guitar Hero؛ دیگر عنوانی که اسپنسر آن را رد کرد.

رئیس Xbox ادامه داد: «من برخی از بدترین تصمیمات درباره انتخاب بازی‌های انحصاری برای Xbox را گرفتم. در واقع، یکی از موارد جالب آن، بازی Guitar Hero است. روزی تیم کوچکی به ردموند (مقر اصلی مایکروسافت) آمدند. یکی از آنان با نام الکس ریگوپولوس، مسئول ارائه ایده اولیه بازی به من بود. او گفت که در این بازی، آن‌ها گیتارهای پلاستیکی می‌سازند که به کنسول وصل می‌شود و نقش کنترلر را دارد. سپس بازیکن باید آهنگ‌هایی را از ما خریداری کند و بعد آن‌ها را بنوازد. من اینجوری بودم که واقعا؟ به نظرت این ایده جواب می‌دهد؟!» او با خنده اضافه کرد: «البته الان شنیده‌ام که بازی واقعا خوب شده.»

اسپنسر توضیح می‌دهد: «با این حال من پشیمان نیستم. شاید تقصیر من باشد چون بازی‌های زیادی را رد کردم و پشت سر گذاشتم؛ اما نمیخواهم به عقب نگاه کنم و در موردشان فکر کنم. من سعی می‌کنم به آینده نگاه کنم و نسبت به کارهایی که انجام می‌دهیم، مثبت اندیش باشم.»

منبع: Eurogamer

source

توسط funkhabari.ir