به‌نظر می‌رسد که نارضایتی مایکروسافت از اپل همچنان ادامه‌دار بوده و این موضوع را در آخرین بیانیۀ خود پیرامون تحقیقات CMA (سازمان رقابت و بازار) به طور واضح بیان کرده است. به گفتۀ مایکروسافت، اپل مانع کسب درآمد مفید از بخش بازی‌های ابری می‌شود.

مایکروسافت اظهار داشته که هزینۀ کمیسیون اپل غیر قابل توجیه است و از نظر اقتصادی پایدار نیست. مایکروسافت همچنین از قوانینی که اپل برای محتوای سرویس‌ها، ویژگی‌ها، اشتراک‌ها و خریدهای درون برنامه‌ای در نظر گرفته، انتقاد می‌کند. به گفتۀ مایکروسافت، سازندگان شخص ثالث باید تغییرات قابل توجه‌ای را در بازی‌های خود اعمال کنند تا در پلتفرم اپل قرار بگیرند؛ موضوعی که رقابت را محدودتر کرده است:

از نقطه نظر عملی، ارائه‌دهندگان خدمات بازی‌های ابری (CGSP) نمی‌توانند تضمین کنند که سازندگان شخص ثالث محصولات خود را برای مطابقت با چنین قوانینی دوباره کدنویسی می‌کنند. در نتیجه، خود به خود از انتشار بازی‌های شخص ثالث جلوگیری می‌شود.

مایکروسافت همچنین نگرانی‌های خود را پیرامون Guideline 3.1.1 اپل ابراز کرد و توضیح داد که توسعه‌دهندگان از پیوند دادن برنامه خود به منابع خارجی برای خرید اشتراک منع می‌شوند:

طبق دستورالعمل (Guideline) اپل، به جز مواردی که در Guideline 3.1.3(a) تعیین شده‌اند (شامل مجلات، روزنامه‌ها و غیره)، نمی‌توان برای برنامه‌هایی مثل بازی‌های ابری روش خرید جایگزینی تعریف کرد.

اپل هنوز به این بیانیه پاسخ نداده است. با این حال در ماه آگوست، شرکت مذکور اشاره کرده بود که توسعه‌دهندگان به طور کلی با مشکلات بزرگی پیرامون “خرید درون برنامه‌ای” مواجه نیستند. انتظار می‌رود تصمیم موقت CMA در نوامبر اعلام شود. همۀ طرف‌های درگیر، تا پایان سپتامبر فرصت دارند تا پاسخ خود به تحقیقات را ارائه دهند.

source

توسط funkhabari.ir