برخی از منابع داخلی پیشبینی کردهاند که صنعت بازیهای ویدیویی به سمت توسعه عناوین AAA سادهتر و کوتاهتر حرکت میکند تا بودجه را به طور مؤثر حفظ نماید.
بازیهای AAA در حال حاضر در وضعیت نگرانکنندهای قرار دارند. این صنعت به دلیل بودجههای زیاد و همچنین بسیاری از بازیها که درآمد کافی برای حفظ رشد را ندارند، با مشکل مواجه شده است. در این میان، تعدادی از منابع داخلی تغییر سیاست صنعت بازی به سمت انتشار عناوین AAA کوتاهتر را پیشبینی کردهاند.
به گفته یکی از منابع داخلی، بازیهای ۷۰ دلاری میتوانند در آینده سادهتر و کوتاهتر شوند. در همین راستا، ممکن است به جای دیدن گیمپلی ۵۰ تا ۶۰ یا حتی صدها ساعته در برخی از بازیها، میتوانیم شاهد عرضه بیشتر بازیهای ۱۵ الی ۲۰ ساعته باشیم.
اشتباهات زیادی در صنعت بازی وجود دارد که این رویکرد میتواند آن را برطرف کند. این صنعت در یک نوع بحران هویت قرار دارد و تشخیص اینکه چه چیزی مخاطب را جذب میکند، نسبت به گذشته سخت شده است.
از سوی دیگر، گیمرها خواستار محتوای جدید و خلاقانه هستند. بازیهایی مانند Black Myth: Wukong و Hi-Fi Rush ثابت میکنند که چنین مواردی در صنعت وجود دارند. این موضوع نشان میدهد که برای کسب موفقیت نیازی به بودجه بالا و ساخت یک بازی بسیار طولانی نیست. بنابراین تغییر به سمت ساخت بازیهای کوتاهتر، آزادی خلاقانه و آزمایشهای بیشتری را ممکن میسازد که میتواند منجر به ارائه بازیهای بسیار بهتری شود.
source